DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Tlačové správy

Aktuálne tlačové správy

Svetová premiéra: Exkluzívna nová séria vozidiel Porsche 935

Základný model kategórie Clubsport s výkonom 515 kW (700 k) ako darček k 70. narodeninám športových vozidiel Porsche

Stuttgart. Firma Porsche predstavila v rámci akcie Rennsport Reunion pre historické pretekárske automobily na pretekárskom okruhu Laguna Seca Raceway nový model Porsche 935. Pretekárske vozidlo s výkonom 515 kW (700 k), ktorého karoséria pripomína legendárne pretekárske vozidlá Porsche 935/78, bude vyrobené v limitovanej  sérii 77 kusov. „Toto neobyčajné vozidlo je narodeninovým darčekom od divízie Porsche Motorsport pre fanúšikov na celom svete,” hovorí Dr. Frank-Steffen Walliser, vedúci divízie motoršportu a vozidiel GT. „Vzhľadom na to, že toto vozidlo nie je homologované, nemuseli sa inžinieri a dizajnéri zaoberať bežnými predpismi a pri svojej tvorivej činnosti mali patričnú voľnosť.”

Technika pretekárskeho vozidla pre podujatia kategórie Clubsport a súkromné ​​tréningy na pretekárskom okruhu vychádza z vysokovýkonného športového vozidla Porsche 911 GT2 RS. Rovnako ako v prípade historického vzoru boli veľké časti karosérie nahradené, resp. doplnené dielmi z uhlíkového kompozitu. Typ Porsche 935 s aerodynamicky tvarovanou zadnou časťou má vonkajšiu dĺžku 4,87 metra. Vonkajšia šírka exkluzívneho pretekárskeho vozidla kategórie Clubsport je 2,03 metra.

Pozoruhodný aerodynamický koncept bol úplne novo vyvinutý ako spomienka na pretekárske vozidlo Porsche 935/78 z Le Mans, ktorý vzhľadom na pretiahnutý tvar značne rozšírenej karosérie s bielou základnou farbou fanúšikovia prezývali Moby Dick. Výrazné otvory na predných blatníkoch pre odvádzanie vzduchu z podbehov kolies, ktorými je vybavené aj vozidlo Porsche 911 GT3 R pre zákaznícky šport v kategórii GT3, zvyšujú prítlak na prednej náprave. Zadný spojler so šírkou 1 909 milimetrov a s hĺbkou 400 milimetrov prispieva k vyváženej aerodynamike.

Viaceré detaily vonkajšieho dizajnu odkazujú na úspešné vozidlá z histórie značky Porsche v motoršporte. Kým aerodynamické kryty kolies pripomínajú vozidlá Porsche 935/78, zadné LED svetlá na krajných plochách zadného spojlera sa inšpirovali pretekárskym modelom Porsche 919 Hybrid z kategórie LMP1. Vonkajšie spätné zrkadlá pochádzajú z typu Porsche 911 RSR, tohtoročného víťaza vytrvalostných pretekov v Le Mans, viditeľné koncovky výfukovej sústavy z titánu napodobňujú Porsche 908 z roku 1968.

Tieto odkazy pokračujú aj v interiéri. Hlavica radiacej páky so vzhľadom z vrstveného dreva pripomína pretekárske modely Porsche 917, Porsche 909 Bergspyder alebo superšportový automobil Porsche Carrera GT. Volant z uhlíkového kompozitu a za ním umiestnený farebný displej v Porsche 935 pochádza z verzie Porsche 911 GT3 R modelového roku 2019. Robustný bezpečnostný priestorový rám zaručuje v spojení s pretekárskym škrupinovým sedadlom a šesťbodovým bezpečnostným pásom maximálnu bezpečnosť. Na želanie je k dispozícii druhé sedadlo na strane spolujazdca. Optimálne chladenie vnútorného priestoru zabezpečuje klimatizácia.

Nový model Porsche 935 poháňa veľmi moderný šesťvalcový motor typu boxer so zdvihovým objemom 3,8 litra prepĺňaný dvoma turbodúchadlami, ktorý je vo veľkej miere identický so sériovo vyrábaným, vysokovýkonným agregátom modelu Porsche 911 GT2 RS s homologáciou pre cestnú premávku. Výkon vzadu uloženého motora prenáša sedemstupňová dvojspojková prevodovka PDK s pevným uložením na zadné kolesá s pneumatikami so šírkou 310 milimetrov. Rovnako ako v prípade cestných verzií GT modelu Porsche 911 radí vodič páčkami umiestnenými v ľahkom dosahu na volante. Pre modely Porsche 911 typické rozloženie hmotnosti zaručuje vynikajúcu úroveň trakcie a brzdných výkonov. K mimoriadnym hodnotám spomalenia prispievajú na prednej náprave pretekárske šesťpiestikové jednodielne hliníkové brzdové strmene v kombinácii s oceľovými drážkovanými kotúčovými brzdami s vnútorným chladením a s priemerom 380 milimetrov. Zadná náprava je vybavená štvorpiestikovými strmeňmi a brzdovými kotúčmi s priemerom 355 milimetrov.

Rovnako ako model Porsche 911 GT2 RS, homologovaný pre cestnú premávku, disponuje aj model Porsche 935 s hmotnosťou 1 380 kilogramov stabilizačným systémom PSM (Porsche Stability Management) vrátane systému riadenia trakcie PTM a protiblokovacieho systému ABS. Asistenčné systémy sa dajú samostatne nastavovať alebo kompletne vypínať prepínačom v stredovej konzole, v závislosti od potreby v konkrétnej jazdnej situácii.

Nový model Porsche 935 si už môžu zákazníci objednávať za cenu 701 948 eur plus DPH. Zákazníci si budú vozidlá preberať od júna 2019 na exkluzívnych odovzdávacích akciách.

 

Technické údaje modelu Porsche 935 (typ 991, 2. generácia)

Koncept:

Jednomiestne pretekárske vozidlo bez homologácie, s technikou odvodenou od sériovej výroby.

Pôvodný model: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

 

Hmotnosti/rozmery:

Hmotnosť: cca 1 380 kg

Vonkajšia dĺžka: 4 865 mm

Vonkajšia šírka: 2 034 mm (vrátane vonkajších spätných zrkadiel)

Vonkajšia výška: 1 359 mm

Rázvor náprav: 2 457 mm

 

Motor:

Kvapalinou chladený hliníkový šesťvalcový motor typu boxer, prepĺňaný dvoma turbodúchadlami poháňanými výfukovými plynmi, uložený vzadu v tuhých silentblokoch; zdvihový objem 3 800 cm3; zdvih 77,5 mm; vŕtanie 102 mm; najvyšší výkon cca 515 kW (700 k)

4 ventily na valec, systém Vario-Cam Plus s premenlivým časovaním ventilov, natáčaním vačkových hriadeľov a s variabilným zdvihom ventilov

Elektronická riadiaca jednotka motora (Continental SDI 9)

Kovový katalyzátor so 100 prietokovými kanálmi s homologáciou DMSB

Výfuková sústava so zadným tlmičom výfuku, dvojitá koncovka výfuku uprostred v historickom dizajne

 

Prevodové ústrojenstvo:

7-stupňová prevodovka PDK s tuhým uložením a s krátkymi dráhami radenia

Dvojhmotový zotrvačník

Vnútorné tlakové mazanie s aktívnym chladením oleja

Uzávierka diferenciálu optimalizovaná pre motoršport

 

Karoséria:

Skelet karosérie s optimalizovanou hmotnosťou, kombinácia hliníkových a oceľových dielov, vonkajšie diely karosérie z uhlíkových kompozitov, vylepšujúcich aerodynamiku a stabilitu

Zadný spojler s integrovanými zadnými svetlami

Väčšie otvory pre prívod vzduchu s integrovanými hlavnými LED svetlometmi so 4-bodovým dizajnom

Odnímateľné strešné okno v súlade s článkom 275a predpisov FIA

Vonkajšie spätné zrkadlá s optimalizovanou aerodynamikou

Bezpečnostná palivová nádrž FT3 s objemom 115 litrov s bezpečnostným ventilom na prerušenie prívodu paliva v súlade s článkom 253 predpisov FIA v prednej časti vozidla, na želanie s hrdlom pre rýchle dopĺňanie paliva

Bezpečnostný priestorový rám

Pretekárske škrupinové sedadlo Recaro s nastaviteľnou polohou v pozdĺžnom smere a so systémom opôr tela v súlade s predpisom FIA 8862/2009

6-bodový bezpečnostný pás

Pneumatický zdvihák s tromi výsuvnými pneumatickými podperami

Hasiaci systém s elektronickou spúšťacou jednotkou

 

Podvozok:

Predná náprava: Vzpery McPherson; kované spodné priečne ramená s optimalizovanou tuhosťou a s veľmi odolnými guľovými čapmi, upevnenie kolies centrálnou skrutkou; nastaviteľné pretekárske tlmiče s tromi charakteristikami, vystužené spojovacie tyče; riadenie s variabilným prevodom a elektromechanickým posilňovačom; špecifický priečny skrutný stabilizátor

Zadná náprava: Viacprvková náprava s ľahkou konštrukciou so závesmi kĺbov Unibal; nastaviteľné pretekárske tlmiče s tromi charakteristikami; vystužené spojovacie tyče; špecifický priečny skrutný stabilizátor

 

Brzdy:

Brzdová sústava:

Dva oddelené brzdové okruhy pre prednú a zadnú nápravu; nastaviteľné rozloženie brzdnej sily medzi prednú a zadnú nápravu.

Vpredu:

Šesťpiestikové hliníkové jednodielne pretekárske brzdové strmene s pružinami piestikov, ktoré zabraňujú nežiadúcemu vzdialeniu brzdového obloženia od povrchu brzdového kotúča pri dynamickom zaťažení; oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a priemerom 380 mm; pretekárske brzdové obloženie; optimalizovaný prívod chladiaceho vzduchu k brzdám

Vzadu:

Štvorpiestikové hliníkové jednodielne pretekárske brzdové strmene s pružinami piestikov, ktoré zabraňujú nežiadúcemu vzdialeniu brzdového obloženia od povrchu brzdového kotúča pri dynamickom zaťažení; oceľové brzdové kotúče s vnútorným chladením a priemerom 355 mm; pretekárske brzdové obloženie; optimalizovaný prívod chladiaceho vzduchu k brzdám

 

Elektrická a elektronická výbava:

Prístrojová doska so systémom Cosworth ICD s integrovaným zapisovačom dát, hodinami Šport Chrono a s ukazovateľom plniaceho tlaku v historickom dizajne

Multifunkčný volant z uhlíkového kompozitu s obmedzovačom rýchlosti pre jazdenie v boxovej uličke, odnímateľný s mechanizmom pre rýchle odistenie

Stabilizačný systém PSM (Porsche Stability Management) s možnosťou úplného vypínania ABS, protišmykového systému (TC) a stabilizácie (ESC)

Stredová konzola s prepínačom nastavení ABS, ESC, TC a na prepínanie medzi prednastavenými hodnotami obvodu pneumatík

Aplikácia Porsche Track Precision Race App

Integrovaný prepínač pre meranie času na kolo

Ľahký lítium-iónový akumulátor (Li-Fe-Po), 60 Ah, s nepriepustnou vonkajšou skriňou, uložený v priestore pre nohy na strane spolujazdca

Prepínač na núdzové vypínanie na prístrojovej doske a na vonkajšej strane rámu čelného okna vľavo

Systém monitorovania tlaku v pneumatikách (RDK)

Klimatizácia

 

Kolesá/pneumatiky:

Vpredu: Jednodielne kované disky kolies z ľahkej zliatiny

11,5J x 18 ET 15,3 s centrálnou skrutkou; pretekárske pneumatiky Michelin 29/65-R18

Vzadu: Jednodielne kované disky kolies z ľahkej zliatiny

13J x 18 ET -10 s centrálnou skrutkou; pretekárske pneumatiky Michelin 31/71-R18

 

Farba:

Vodou riediteľný lak v achátovo sivom odtieni; na želanie: dizajn Martini

 

Cena vozidla:

Od 701 948 EUR plus DPH. Odovzdávanie vozidiel od júna 2019

 

Porsche 911 GT2 RS: Kombinovaná spotreba paliva 11,8 l/100 km; emisie CO2 269 g/km

 

Poznámka: Fotografie a videá k novému modelu Porsche 935 sú pre akreditovaných novinárov k dispozícii v tlačovej databáze Porsche na internetovej stránke http://presse.porsche.de. Na twitterovom účte @PorscheRaces sú naživo zverejňované aktualizácie s najnovšími informáciami divízie Porsche Motorsport a s fotografiami z pretekárskych okruhov na celom svete. Digitálny Presskit k motoristickému športu nájdete na https://presse.porsche.de/motosport. Viac tlačových podkladov, vrátane inovatívnych služieb pre novinárov, blogerov a ďalších internetových publicistov, nájdete na portáli www.newsroom.porsche.com.

 
 

27.09.2018