DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

911 Carrera Cabriolet
Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

Voliteľne je dostupná optimalizovaná 7-stupňová PDK s ručným a automatickým režimom. Pre mimoriadne rýchlu zmenu prevodového stupňa bez prerušenia ťažnej sily. A to pri ešte lepších hodnotách zrýchlenia a zníženej spotrebe.

Voliteľne je dostupná optimalizovaná 7-stupňová PDK s ručným a automatickým režimom. Pre mimoriadne rýchlu zmenu prevodového stupňa bez prerušenia ťažnej sily. A to pri ešte lepších hodnotách zrýchlenia a zníženej spotrebe.

Novinka pri všetkých modeloch 911: V ručnom režime je teraz smer radenia obdobný ako pri pretekárskych vozidlách a modeloch 911 GT3 – radenie na vyšší stupeň smerom dozadu, radenie na nižší stupeň smerom dopredu. Pre pocit z jazdy ako na pretekárskom okruhu.

Prevodové stupne 1 až 6 sú športovo založené, pričom najvyššia rýchlosť je dosiahnutá v 6. prevodovom stupni. 7. prevodový stupeň je zvlášť orientovaný na spotrebu.

PDK sa skladá z 2 čiastkových prevodoviek namontovaných do spoločnej skrine. Dvojitá spojka prepája obe tieto čiastkové prevodovky cez 2 samostatné hnacie hriadele striedavo silovo s motorom. Silový tok motora tak prebieha cez čiastkovú prevodovku a spojku, zatiaľ čo je v druhej čiastkovej prevodovke už zaradený ďalší prevodový stupeň. Pri zmene prevodového stupňa sa jedna spojka otvorí, druhá sa súbežne zavrie. Pre zmenu radiaceho stupňa v milisekundách.

Connect Plus:

spojenie so svetom

Vždy v obraze: inovatívny prísun informácií prostredníctvom navigácie on-line,  Apple CarPlay®, telefónneho modulu a Connect Apps.

Šport:

uznaný schopným pre pretekársky okruh

Tlačidlo Mode na multifunkčnom športovom volante GT pre 4 jazdné režimy a tlačidlo SPORT Response pre maximálnu reakciu.

Dizajn:

výraznejší

Nový dizajn čelnej i zadnej časti so 4-bodovými LED pre denné svietenie, trojrozmernými zadnými svetlami a 4-bodovými brzdovými svetlami.

Výkon a efektívnosť:

ešte vyššia

Nové motory s dvoma turbodúchadlami pre ešte priebojnejší výkon, výrazne lepší točivý moment, vyššia otáčavosť a nižšia spotreba.

Zvuk:

viac 911

Nová športová výfuková sústava so stredovými koncovkami pripomenie pôvod 911: pretekársky okruh.

Bezpečnosť:

posilnená

Asistent pre zmenu jazdného pruhu a ešte výkonnejšia brzdová sústava – spoľahliví pomocníci pre väčšiu radosť z bezpečnej jazdy.

Ľahkosť:

každý deň

Nový systém pre ešte väčšiu svetlú výšku vozidla. Adaptívne tlmiče vo všetkých vozidlách – ešte lepšie pohodlie pri každodennej jazde.

Dynamika jazdy:

neuveriteľná

Nové riadenie zadnej nápravy zvyšuje stabilitu jazdy a umožňuje ešte čulejší pohyb. 

Podvozok:

komfortný

Po prvýkrát ako štandard pre všetky modely: elektronické prestavovanie systému tlmičov,  Porsche Active Suspension Management (PASM).

Nový 911

Opäť raz ide o všetko. Ide o nové meradlo. O športové vozidlo, ktoré v tejto podobe existuje len jedno jediné. Ktoré už po generácie fascinuje. A ktorému patrí naše srdce. Ide o budúcnosť 911.

Hľadíme pritom vpred. Nie do strán, nikdy späť. Pretože minulosť predstavuje príliš mäkký vankúš. Nezáleží na tom, aká bola úspešná.

Všetky tie víťazstvá v pretekoch. Sny. Naši fanúšikovia. Tisíce nápadov. Uchovávame v našich srdciach.

Začíname však od nuly. A vkladáme všetko na misky váh. Útočíme. Aby sme boli ešte lepší. A bojujeme. Aby sme obhájili prvenstvo. S jediným cieľom: postaviť ďalšie vozidlo 911, ktoré bude viac vedieť, bude mať väčší výkon a nižšiu spotrebu než kedykoľvek predtým. Športové vozidlo, ktoré je také krásne ako prvý deň.

To je naša tradícia. A naša budúcnosť. Obetujeme tomu všetko. Pre tú najlepšiu jedenástku všetkých čias: nový model 911.

Konštrukcia

Motor, podvozok, karoséria. V každom komponente vozidla 911 je mnoho rokov skúseností, tisíce myšlienok a nespočetne veľa hodín vývoja. Každá aj tá najmenšia inovácia by vyplnila celú knihu. No až v súhre všetkých jednotlivých súčastí vzniká princíp: harmonická celková koncepcia, alebo – ako to niekedy nazývajú naši inžinieri – jedinečná technická konštrukcia vozidla 911.

Vďaka tomuto princípu je jedenástka už od roku 1963 spôsobilá pre budúcnosť. 2 + 2 sedadlá sú pritom ideálnou koncepciou pre kompaktné a čisto športové vozidlo, ktoré však ponúka prekvapivo veľký priestor.

K tomu sa pridáva kompaktný motor vzadu ako optimálny pohon pre 911. Jeho umiestnenie totiž zaisťuje vysokú trakciu a vytvára jedinečný pocit z jazdy vo vozidle 911.

Logické miesto pre batožinu pri športovom vozidle s motorom vzadu: batožinový priestor vpredu. Pre dobrý jazdný komfort, pre mimoriadnu vhodnosť na všedný deň – a pre svojbytnosť nefalšovaného športového vozidla.

To je dokonalý základ pre najvyššiu úroveň športovosti, s ktorou môžete každý deň vyraziť na cesty.

Ľahká konštrukcia

Kto chce vyhrať preteky s časom a chce dosiahnuť efektívny výkon, nesmie so sebou vláčiť žiadnu príťaž. Ľahká konštrukcia je preto ďalším hlavným princípom modelu 911.

Inteligentnou sa však ľahká konštrukcia stáva až po tom, ako je správny materiál použitý na správnych miestach vozidla. Aj to je harmónia koncepcie Porsche. Pretože bez pevnosti karosérie nie je žiadna agilita.

Takisto k sebe neoddeliteľne patrí dynamika jazdy a komfort jazdy. Preto naši inžinieri používajú pri konštrukcii veľmi tenkostennú oceľ s veľmi vysokým stupňom tuhosti. K tomu veľkoplošné využitie hliníka a horčíka, napr. pre strechu, podvozkový modul, predok, dvere, zadnú časť, blatníky, motorový priestor a veko batožinového priestoru.

Vysoká efektívnosť materiálu znižuje celkovú hmotnosť – a tým aj spotrebu. Vďaka nej je 911 najľahším športovým vozidlom vo svojej triede. Popredná pozícia, na ktorú nie sme o nič menej hrdí než na mnohé epochálne víťazstvo v závodoch.

Dizajn kabrioletu

Aj nové modely 911 Cabriolet sa odjakživa vyznačujú otvorenými cnosťami. Pre kultivovanú jazdu po pobreží. Ale aj pre športové prechádzanie zákrutami v horách. Všade presviedčajú veľkou silou, agilitou a radostným očakávaním na každom metri asfaltu.

Čo s tým má spoločné dizajn? Veľa. Inovatívna látková strecha totiž nielen dodáva eleganciu siluete modelov 911 Coupé, ale vďaka nízkej hodnote cW a ľahkým materiálom sa modely 911 Cabriolet neuveriteľne približujú výkonu uzavretého modelu 911. Tvar a funkcia opäť tvoria jeden celok. Obzvlášť estetický.

Dizajn interiéru

V interiéri Porsche je viac než 60 rokov skúseností s konštrukciou športových vozidiel. Je to cítiť. Na materiáloch, ktoré sú príjemné na dotyk a vysokokvalitné. Je to vidieť. Na športovom dizajne. A je to poznať každú sekundu jazdy. Vďaka vysokej ergonómii a vysokému komfortu.

Teda žiadne bežné športové vozidlo, ale športové vozidlo na každý deň. Je to zrejmé hneď pri nastupovaní: s pozoruhodne veľkým priestorom na nohy a hlavu.

Nový športový volant hovorí rečou pretekárskeho športu. Dizajn bol prevzatý z volantu modelu 918 Spyder a spája štýl s purizmom a vysokou úrovňou funkčnosti.

Prvýkrát ako štandardná výbava v modeloch 911 Carrera a 911 Targa: Porsche Communication Management (PCM) s navigačným modulom online s dopravnými informáciami v reálnom čase, hlasovým ovládaním, prípravou pre mobilný telefón a modulom Connect Plus.

Tradícia sa mieša s inováciou. Výsledok: Futurizmus, ale v štýle Porsche.

Jeden model 911, 2 varianty motora

Model 911 je od začiatku koncipovaný ako čistokrvné športové vozidlo, spočiatku s 96 kW (130 PS). Už v roku 1966 vyšiel na cesty prvý model S s výkonnejším motorom. Pri modeli 911 S 2.0 Coupé bol výkon šesťvalcového motora boxer zvýšený na 118 kW (160 PS) a bol krstným otcom nespočetných pretekárskych verzií modelu 911 v motoristickom športe.

Tejto tradície sa drží aj nový model 911. So 6 valcami, zdvihovým objemom 3 litre a 2 variantmi motora: s 272 kW (370 PS) a ako model S s 309 kW (420 PS).

Nároky našej doby spĺňajú oba motory. Vďaka turbopreplňovaniu totiž generujú vyšší výkon – pri nižšom zdvihovom objeme a nižšej spotrebe.

Športovosť je prvou disciplínou modelov 911 Carrera a 911 Targa 4. Pretože vďaka turbopreplňovaniu je vaše vozidlo nielen efektívnejšie, ale aj výkonnejšie. V číslach: 272 kW (370 PS). Vysoký krútiaci moment 450 Nm je k dispozícii už pri pozoruhodne nízkych otáčkach 1 700 1/min. Prísľub výkonu, ktorý vodič ihneď zaznamená – v širokom rozsahu otáčok.

Prvýkrát ako sériové vybavenie všetkých modelov: elektronické prestavovanie systému tlmičov odpruženia, Porsche Active Suspension Management (PASM). Ďalší dôkaz toho, že pri modeli 911 ide stále viac o výkon – a takisto o vyšší komfort.

Základné modely majú 19" kolesá z ľahkej zliatiny. Výrazné sú po novom tvarované samostatné koncovky – rovnako ako zvuk.

Motory

Pri Porsche neexistujú žiadne konvencie. Zákaz nových myšlienok? Zakázaný. Záleží iba na tejto otázke: Ako sa môžeme ešte viac zlepšiť? Inak formulované: Môžeme po novom definovať hranice techniky? Môžeme odstrániť zdanlivé protiklady? Môžeme. Prostredníctvom inteligentného výkonu.

Nový model 911 odpovedá na všetky otázky týkajúce sa budúcnosti športových vozidiel obrovským skokom vo výkone. S nižšou spotrebou, ale nie s menšími emóciami. Robí tak prostredníctvom princípu, ktorý už raz všetko zmenil: v roku 1974 s prvým modelom 911 Turbo.

Úplne novovyvinuté 6-valcové motory s dvomi turbodúchadlami modelov 911 Carrera a Targa 4 so zdvihovým objemom 3 litre využívajú tento princíp a progresívnym spôsobom ho zdokonaľujú. Presnejšie: enormnou silou zrýchlenia už pri nízkych otáčkach doplnenou vysokootáčkovou charakteristikou motora typickou pre športové vozidlo 911 Carrera. Teda vysoký tlak a vysoké otáčky, pri dobrej dávkovateľnosti výkonu a s pozoruhodne nízkou spotrebou vďaka zníženiu zdvihového objemu.

V číslach to znamená: plus 15 kW (20 PS) pri výkone a plus 60 Nm pri krútiacom momente a otáčky až 7 500 1/min. a výrazné zníženie spotreby až o 13 %.

Motor modelov 911 Carrera a 911 Targa 4 vyvinie 272 kW (370 PS). Maximálny krútiaci moment 450 Nm je k dispozícii už pri 1 700 1/min. S dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK) to pre model 911 Carrera znamená zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 4,4 s, pri maximálnej rýchlosti 293 km/h.

Motor modelov S s väčšími turbodúchadlami a špecifickým výfukovým systémom zaisťuje ešte pôsobivejšiu silu zrýchlenia. Výkon motora: 309 kW (420 PS) so skvelým maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Je k dispozícii už pri 1 700 1/min. S dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK) a Launch Control šprintuje model 911 Carrera S z 0 na 100 km/h len za 3,9 s. Maximálna rýchlosť je dosiahnutá až pri 306 km/h.

Čo sa nedá vyjadriť v číslach: Legendárny zvuk šesťvalcového motora boxer modelu 911. Cítite ho však o to intenzívnejšie.

Zadný pohon a pohon všetkých kolies

Pre fanúšikov jedenástky otázka viery, pre priateľov techniky vec výkonu: Zadný pohon alebo pohon všetkých kolies?

Odpoveď na túto otázku môže byť u každého iná, ale žiadna nie je chybná. Pre koho je jedinou pravou jedenástkou model 911 so zadným pohonom, mal by zvážiť, že pohon všetkých kolies bol použitý už na legendárnej rallye Paríž – Dakar v roku 1984, keď Porsche 953 založené na modeli 911 písalo zo športového a technického hľadiska históriu. Radosť v zákrutách zaručujú napokon oba varianty pohonu.

Dve nezlučiteľné filozofie? Hovorme o tretej: o dizajne. Modely jedenástky s pohonom všetkých kolies majú o 44 mm širšiu karosériu, vďaka čomu sú na ceste ešte stabilnejšie. Dojem, ktorý je zvlášť v tme ešte podčiarknutý novým svetelným pásom.

Ešte jedna charakteristika modelov s pohonom všetkých kolies: veľká suverenita. V každej zákrute a v každom ročnom období. Aktívny systém pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM) prenáša hnaciu silu podľa potreby na všetky 4 kolesá. A zaisťuje vysokú priľnavosť a ešte väčší výkon. Samozrejme, súčasne. V zime. Každý deň. V oblasti jazdnej dynamiky.

Teda všetko ostatné, len nie vozidlá pre pekné počasie: nové modely 911 Targa 4. Ich pohon všetkých kolies totiž spája vysokú trakciu s vysokoestetickým dojmom.

Turbodúchadlo

Zdvihový objem nových modelov 911 bol výrazne znížený s cieľom zníženia spotreby. Pretože zvlášť ako výrobca športových vozidiel nesieme veľkú zodpovednosť. Napriek tomu sa výkon nových motorov výrazne zvyšuje. Môžu za to celkom novovyvinuté turbodúchadlá modelov 911.

Pohon je navrhnutý s dvoma turbodúchadlami. Disponuje 2 kompresormi s chladením plniaceho vzduchu, jedným pre každý rad valcov. Sú pritom využité 2 zvlášť kompaktné preplňovacie turbokompresory, ktoré sú optimálne prispôsobené podľa zdvihového objemu a výkonu motora. Táto konštrukcia minimalizuje moment zotrvačnosti pohonu a zlepšuje reakčné vlastnosti. Čo pritom nové turbodúchadlá nechávajú za sebou: Predsudky. Čo namiesto toho dosahujú: nové dimenzie krútiaceho momentu.

Čo znie technicky, má nezameniteľný jadrový zvuk. Zvuk vozidla 911. A výkon, ktorý vodič ihneď zaznamená. Ako priame zrýchlenie. Ako nesmiernu silu. Je to takmer ako „rana“ do chrbta, keď motor rozvinie svoju čistú silu.

Zadný pohon alebo pohon všetkých kolies? Bez ohľadu na váš názor, najfascinujúcejšia je a zostane praktická filozofia. Pri Porsche sa už viac než 60 rokov točí okolo cesty.

7-stupňová mechanická prevodovka

Puristické, priame, precízne. Krátke cesty a optimálne previazanie jednotlivých prevodových stupňov. 7-stupňová mechanická prevodovka spája športový charakter s rýchlym radením. Dynamická funkcia medziplynu zaisťuje spolu s voliteľným setom Sport Chrono pri aktivovanom režime SPORT, resp. SPORT PLUS, optimálne otáčky pri radení na nižší stupeň, emocionálnejší zážitok z jazdy a pôsobivý zvuk.

Ukazovateľ prevodového stupňa v otáčkomere vás informuje o zvolenom prevodovom stupni. Ukazovateľ radenia na vyšší stupeň v kombinovanom prístroji vám pomáha ešte viac znížiť spotrebu.

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

Voliteľne je dostupná optimalizovaná 7-stupňová PDK s ručným a automatickým režimom. Pre mimoriadne rýchlu zmenu prevodového stupňa bez prerušenia ťažnej sily. A to pri ešte lepších hodnotách zrýchlenia a zníženej spotrebe.

Novinka pri všetkých modeloch 911: V ručnom režime je teraz smer radenia obdobný ako pri pretekárskych vozidlách a modeloch 911 GT3 – radenie na vyšší stupeň smerom dozadu, radenie na nižší stupeň smerom dopredu. Pre pocit z jazdy ako na pretekárskom okruhu.

Prevodové stupne 1 až 6 sú športovo založené, pričom najvyššia rýchlosť je dosiahnutá v 6. prevodovom stupni. 7. prevodový stupeň je zvlášť orientovaný na spotrebu.

PDK sa skladá z 2 čiastkových prevodoviek namontovaných do spoločnej skrine. Dvojitá spojka prepája obe tieto čiastkové prevodovky cez 2 samostatné hnacie hriadele striedavo silovo s motorom. Silový tok motora tak prebieha cez čiastkovú prevodovku a spojku, zatiaľ čo je v druhej čiastkovej prevodovke už zaradený ďalší prevodový stupeň. Pri zmene prevodového stupňa sa jedna spojka otvorí, druhá sa súbežne zavrie. Pre zmenu radiaceho stupňa v milisekundách.

Športový výfukový systém

Novinka pre motory boxer s turbopreplňovaním od Porsche a technická inovácia: športový výfukový systém voliteľne dostupný v nových modeloch 911. 2 katalyzátory a 1 koncový tlmič hluku ústi do 2 stredovo umiestnených koncových rúrok. Pre vzhľad, s ktorým sa inak stretnete skôr na pretekárskom okruhu. Pre pôsobivú rezonanciu a intenzívny zvuk športového vozidla, ktorý je pre 911 typický. Pre 100 % Porsche. Pre husiu kožu stlačením tlačidla.

Účinné technológie

Funkcia Auto Start-Stop vypína motor pri rýchlosti pod 7 km/h a stredným omeškaním vozidla. Napríklad keď prichádzate k červenej na semafore. Len čo uvoľníte spojku, resp. pri PDK zošliapnete plynový pedál, motor sa znovu spustí – rýchlo a komfortne.

V spojení s dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK) je v určitých jazdných situáciách možné tzv. plachtenie. Dochádza pritom k odpojeniu motora a je potlačený jeho brzdný účinok. Vozidlo optimálne využíva svoju kinetickú energiu a môže sa pohybovať po dlhšej trase bez pohonu.

Aktívne chladiace klapky

Na zníženie spotreby pri každodennej jazde a najvyšší výkon pri športe: aktívne chladiace klapky v predných otvoroch na prívod vzduchu. Ako je to už pri modeli 918 Spyder, klapky sa počas jazdy automaticky zatvárajú a znižujú tak odpor vzduchu. V prípade potreby, resp. v režime SPORT alebo SPORT PLUS, sa klapky otvoria a zaisťujú optimálne chladenie motora.

Chladiaci vzduch je teda privádzaný iba v množstve, v akom je skutočne potrebný. To je efektívne. Inteligentným spôsobom.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Prvýkrát ako sériové vybavenie vo všetkých modeloch 911: elektronické prestavovanie systému tlmičov odpruženia ASM. Nepretržite reguluje silu tlmenia pre každé jednotlivé kolo v závislosti od stavu vozovky a jazdného štýlu.

Systém PASM má 2 nastavenia, ktoré možno ovládať prostredníctvom tlačidla na stredovej konzole: V normálnom režime je tlmenie športovo-komfortné, v športovom režime športovo-tvrdé.

Citeľný výsledok pre vás: vyššia stabilita pri jazde, väčší komfort, vyšší výkon.

Porsche Stability Management (PSM)

Všetky modely 911 majú v sériovej výbave zdokonalený systém Porsche Stability Management (PSM) – automatický regulačný systém na stabilizáciu v oblasti jazdnej dynamiky. Senzory pritom neustále zisťujú smer jazdy, rýchlosť jazdy a uhlovú rýchlosť, rovnako ako priečne zrýchlenie. Z týchto údajov vypočíta PSM skutočný smer pohybu a spúšťa cielené brzdenie pri jednotlivých kolesách, aby sa nevychýlili z požadovanej stopy.

Pri zrýchľovaní na rôznych povrchoch zlepšuje PSM trakciu pomocou funkcií ABC (automatická diferenciálová brzda) a ASR (protiprešmyková regulácia). Pre vysokú stabilitu pri jazde a bezpečnosť – a súčasne mimoriadnu agilitu.

Set Sport Chrono

Adrenalín stlačením tlačidla vrátane husej kože: voliteľný set Sport Chrono. Jeho funkcie umožňujú ešte športovejšie vyladenie podvozka, motora a prevodovky. A katapultujú vás do nových športových sfér.

Nový je spínač režimov na volante prevzatý z modelu 918 Spyder. Pre pocit z jazdy ako v kokpite pretekárskeho vozidla. Bez toho, aby ste museli zložiť ruku z volantu, môžete zvoliť jedno zo 4 nastavení: Režim Normal, SPORT, SPORT PLUS a Individual, prostredníctvom ktorého môžete vozidlo ešte individuálnejšie nastaviť podľa svojho jazdného štýlu.

V aktivovanom režime SPORT PLUS zaisťuje Porsche Active Suspension Management (PASM) a – pri modeloch S – voliteľné Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), rovnako ako voliteľné riadenie zadnej nápravy pre športovejšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. A tým pre lepší kontakt s vozovkou.

V spojení s PDK zahŕňa súprava Sport Chrono Paket 3 prídavné funkcie. Prvá funkcia: Launch Control. Umožňuje najlepšie možné zrýchlenie pri rozjazde, teda pretekársky štart. Druhá funkcia: Stratégia radenia na pretekárskej dráhe. PDK je teraz nastavené pre extrémne krátky čas radenia a optimálne radiace body pre maximálne zrýchlenie.

Pre nekompromisnú použiteľnosť na pretekárskych okruhoch so znateľne aktívnym radením.

Tretia funkcia – SPORT Response – je v modeloch 911 absolútnou novinkou. Prostredníctvom tlačidla uprostred spínača režimov sa motor a prevodovka pripravujú na čo najrýchlejší nábeh výkonu. To znamená: maximálne reakčné vlastnosti – v priebehu cca 20 sekúnd. Grafický časovač v kombinovanom prístroji ukazuje, ako dlho bude funkcia ešte k dispozícii.

Stopky na radiacej doske sú súčasťou setu Sport Chrono. Na ukazovanie, ukladanie a vyhodnocovanie časov jednotlivých okruhov, rovnako ako časov na alternatívnych trasách je PCM rozšírený o ukazovateľ športových výkonov. Ukazuje celkový čas, prejdenú trasu aktuálneho okruhu, rovnako ako doterajší počet okruhov a dosiahnuté časy jednotlivých okruhov.

Súčasťou setu Sport Chrono sú tiež dynamické motorové ložiská. Elektronicky riadený systém minimalizuje citeľné kmity a vibrácie celého hnacieho ústrojenstva, zvlášť motora. A spája prednosti tvrdého a mäkkého uloženia motora. Stručne povedané: Zvyšuje jazdnú stabilitu a komfort jazdy.

PSM Sport

V spojení s voliteľným setom Sport Chrono je systém PSM rozšírený o režim Sport. Umožňuje výrazne športovejší štýl jazdy, systém PSM zostáva aktívny v pozadí. Pre ešte lepší zážitok z jazdy.

Športový podvozok PASM

Voliteľne pre modely S Coupé a v spojení s 20" kolesami: športový podvozok PASM.

Karoséria je oproti podvozku PASM znížená o ďalších 10 mm. Pružiny sú tvrdšie a kratšie a priečne stabilizátory na prednej a zadnej náprave sú tuhšie v krútení. Predná časť je ešte športovejšie tvarovaná, zadný spojler je ešte vysunutejší. To zaisťuje nielen ešte menší vztlak na prednej náprave, ale aj prítlak na zadnej náprave. Takto zdokonalená aerodynamika spôsobuje ďalšie zvýšenie výkonu – pri súčasnom pozoruhodne vysokom komforte.

Tlačidlo SPORT

Pomocou tlačidla SPORT môžete voliť medzi komfortným a športovým nastavením. Po stlačení pridá elektronické riadenie motora na dôraznosti. Zvýši sa dynamika motora.

Pri vozidlách s dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK) prebieha radenie na vyšší stupeň neskôr a radenie na nižší stupeň skôr. Navyše sa okrem iného automaticky deaktivuje funkcia Auto Start-Stop. Naproti tomu sa aktivuje voliteľný športový výfukový systém.

Zdvíhací systém na prednej náprave

Mimoriadne vhodné na každodennú potrebu: voliteľný zdvíhací systém dostupný pre všetky modely. Dvíha prednú časť vozidla 911 cca o 40 mm – až do rýchlosti cca 35 km/h. Tento nový systém zaisťuje, že obrubníky, rampy a vjazdy do garáží už pre športové vozidlo nepredstavujú prekážku.

Elektromechanické servoriadenie

Zo štatistického hľadiska jazdí auto z 90 % rovno. Naši inžinieri tu rozpoznali potenciál na úsporu energie. Pretože oproti konvenčným hydraulickým čerpadlám spotrebuje elektromotor elektromechanického servoriadenia energiu iba v prípade, že skutočne prebieha zásah do riadenia.

Aj na zostávajúcich 10 % v zákrutách ste napokon maximálne pripravení. S typickým riadením Porsche, takisto citlivým a priamym správaním vozidla pri vedení, rovnako ako s variabilným prevodom riadenia. S obvyklou agilitou, vysokým komfortom a cieleným výberom spätných hlásení z vozovky. Zostať efektívny.

Servoriadenie Plus

Voliteľne je k dispozícii servoriadenie Plus orientované na komfort. Pri nízkych rýchlostiach umožňuje obzvlášť jednoduché manévrovanie a parkovanie.

Kolesá

Modely 911 Carrera a 911 Targa 4 majú kolesá 19". Materiál: ľahká zliatina. Dizajn: športovo-klasický.

Všetky modely S sú sériovo vybavené 20" kolesami z ľahkej zliatiny. Vzhľad je športovo-dynamický. Pneumatiky sú vzhľadom na výkon širšie.

Veľké kolesá zlepšujú trakciu a výkon na pretekárskom okruhu. Valivý odpor a hmotnosť pneumatiky sú v porovnaní nízke, čo znižuje spotrebu.

Voliteľne môžete získať ďalšie 20" kolesá z individuálnej ponuky.

Brzdy

Chceme zrýchľovať všetko. Dokonca aj pokrok. To platí aj pre negatívne zrýchlenie. Pretože aj v oblasti brzdenia existuje potenciál. Preto sme veľkosť brzdovej sústavy pri nových modeloch 911 prispôsobili zvýšenému výkonu.

Pri základných modeloch 911 sú použité novovyvinuté čierne 4-piestikové jednodielne kotúčové brzdy s pevným strmeňom z eloxovaného hliníka. Priemer brzdových kotúčov: vpredu a vzadu 330 mm.

Modely S sú vybavené červenými 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vzadu. Brzdové bubny na prednej náprave sú teraz vyrobené z hliníka. Priemer brzdových kotúčov: vpredu 350 mm, vzadu 330 mm. Pre vyšší výkon a odolnosť bŕzd.

Pri všetkých modeloch sú jednodielne brzdové strmene uzavreté. Výhody: vyššia tvarová pevnosť, lepšie správanie tlakového bodu aj pri extrémnom zaťažení, nízka hmotnosť. Dráha pedála je krátka, tlakový bod presný. Brzdové kotúče sú odvrtávané – pre lepšie brzdenie na mokrej vozovke a pre optimálne chladenie.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Vyskúšané v motoristickom športe: voliteľne dostupné brzdové kotúče Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Pri nových modeloch 911 majú odvrtávané keramické brzdové kotúče PCCB priemer 410 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon.

PCCB pochádzajúce z 911 Turbo S sú vybavené žlto lakovanými 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom na prednej náprave a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom na zadnej náprave. Zaisťujú výrazne vyšší, a predovšetkým konštantný brzdný tlak počas omeškania.

Zvlášť pri vyššej záťaži existujú priaznivé predpoklady pre krátku brzdnú dráhu. Navyše sa zvyšuje bezpečnosť pri brzdení z vysokej rýchlosti z dôvodu vysokej stability PCCB voči slabnutiu účinku bŕzd (tzv. fading).

Ďalšia prednosť brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: Sú zhruba o 50 % ľahšie než porovnateľné kotúče zo sivej liatiny. Dôsledok: lepšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách. A vyššia agilita a zdokonalené ovládanie.

Porsche Side Impact Protection System (POSIP)

Pokroková technológia airbagov v nových modeloch 911: Úplné airbagy pre vodiča a spolujazdca, ktoré sú podľa závažnosti a povahy nehody spustené v dvoch stupňoch.

Všetky nové modely 911 sú navyše sériovo vybavené systémom Porsche Side Impact Protection System (POSIP) Je tvorený bočnými výstuhami vo dverách a 2 bočnými airbagmi na každej strane: V bočniciach sedadiel je integrovaný hrudný airbag, v obložení dverí je hlavový airbag, ktorý sa roztvára dolu a nahor z obloženia dverí. S objemom 10 litrov pri každom hrudnom airbagu a 15 litrov pri každom hlavovom airbagu poskytujú veľký ochranný potenciál pri nárazoch zboku.

Ochrana proti prevráteniu

Pri modeloch 911 Carrera Cabriolet zvyšuje ochranu pri prevrátení automaticky sa vysúvajúci ochranný systém. 2 ochranné oblúky sa nachádzajú za zadnými sedadlami a sú predpäté pomocou pružín. Senzor prevrátenia neustále kontroluje zmeny sklonu karosérie, pozdĺžne a priečne zrýchlenie, rovnako ako kontakt s vozovkou. V núdzovej situácii uvoľní v zlomkoch sekúnd ochranné oblúky. Pri modeloch 911 Targa 4 a 911 Targa 4S zaisťuje ochranný systém z ocele pod hliníkovým krytom ochranného oblúka Targa zvýšenú ochranu v prípade prevrátenia.

Koncepcia osvetlenia

Pri štandardných bi-xenónových hlavných svetlometoch je novinkou štvorbodové svetlo na denné svietenie v LED technológii. Ide o inovatívnu technickú vlastnosť nových modelov 911 – a charakteristický znak. Pretože charakteristický dizajn osvetlenia prepožičiava modelom 911 ich nezameniteľnú tvár.

Pri všetkých funkciách novotvarovaných zadných svetiel je využitá najmodernejšia LED technológia. Pre rýchlu odpoveď a vysokú intenzitu svetla. Brzdové svetlá LED majú obdobne ako svetlá na denné svietenie aj 4 diódy.

Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Na prianie vybavíme vaše vozidlo systémom Porsche Dynamic Light System (PDLS). Dynamické svetlo nastaví do zákrut hlavné svetlomety v závislosti od uhla riadenia a rýchlosti jazdy na osvetlenie zákrut a pre lepší rozhľad pri odbočovaní. Stručne povedané: Vchádzate do vopred osvetlenej zákruty. Ovládanie svetiel v závislosti od rýchlosti je takisto súčasťou PDLS, rovnako ako svetlo do zlého počasia.

Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+)

Vysoká bezpečnosť v spojení so športovým dizajnom: Voliteľne sú dostupné hlavné svetlomety LED s PDLS+. Účinná technológia LED s dlhou životnosťou vďaka teplote chromatickosti podobnej dennému svetlu pre jazdu bez únavy.

Zvláštnosť pri PDLS+: dynamické diaľkové svetlo. Kamera rozpoznáva svetlo vpredu idúcich a protiidúcich vozidiel. Podľa toho sa plynulo reguluje dosvit dynamického diaľkového svetla. Kamera rozpoznáva svetlo vpredu idúcich a protiidúcich vozidiel. Podľa toho sa plynulo reguluje dosvit dynamického diaľkového svetla. Vďaka tomu včas rozpoznáte priebeh cesty, chodca alebo zdroj nebezpečenstva bez toho, aby ste pritom obmedzovali iných účastníkov cestnej premávky.

Životné prostredie

V časoch globálnych zmien klímy, zvlášť diskusií o emisiách CO2, si každý výrobca automobilov kladie otázku, akú odpoveď môže dnes ponúknuť. Naša znie: vysoký výkon pri vysokej efektívnosti.

Čistenie výfukových plynov

Vozidlá Porsche ukazujú, že aj výkonné športové vozidlá vo svojej príslušnej kategórii môžu dosiahnuť nízke hodnoty spotreby a emisií.

Dosahujú to na jednej strane vďaka efektívnemu využívaniu paliva s pomocou technológií, ako je Auto Start-Stop, termomanažment, napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou, aktívne klapky chladiaceho vzduchu a jazda bez motora v spojení s dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK). Na druhej strane zaisťujú katalyzátory s riadením dvomi sondami Lambda účinné čistenie výfukových plynov.

Spotreba a recyklácia

Inteligentná ľahká konštrukcia je pri Porsche súčasťou sebauvedomenia. Vyznačuje sa vysokým podielom hliníka, horčíka, umelých hmôt a veľmi pevných oceľových plechov. Všetky materiály sa vyberajú cielene a používajú sa predovšetkým laky na vodnej báze šetrné k životnému prostrediu. Všetky materiály ľahkej konštrukcie sú veľmi dobre recyklovateľné. Všetky materiály sú označené na účely neskoršej recyklácie. Stručne povedané: Vozidlo 911 možno dnes zrecyklovať z 95 %.

Palivo

Všetky modely Porsche – a medzi nimi aj modely 911 – sú, samozrejme, navrhnuté na používanie palív až s 10 % podielom etanolu, napr. „E10“. Etanol zlepšuje bilanciu CO2 – biopalivá sa totiž vyrábajú z rastlín, ktoré prijímajú CO2 z atmosféry.

Interiér

Vodič musí vždy vedieť, čo má pred sebou. Nikdy nesmie stratiť prehľad. Práve preto je aj v interiéri všetko zamerané vpred: na vozidlo, ktoré ide pred vami, na nasledujúcu zákrutu, na budúci manéver.

To je možné iba vtedy, ak technika a dizajn, športový štýl a komfort tvoria synergiu. Dôkaz: nový vysokoergonomický športový volant v puristickom dizajne. A ďalšie: smerom vpred stúpajúca stredová konzola. Rovnaký princíp: orientácia vodiča. Platí to aj pre nastavenie podvozka alebo 2 samostatne regulovateľných zón klimatizácie.

Nemusíte zložito prehľadávať menu, môžete sa sústrediť na to, čo je dôležité: radosť z jazdy.

Svoj príspevok k tomu podáva aj 5 okrúhlych ciferníkov. Majú jediný cieľ: podávať informácie. Rýchlo a presne. Pritom vyzerajú presne tak, ako by ste pri Porsche čakali. Otáčkomer je, samozrejme, uprostred.

Technika, ktorá vás posunie o poriadny kus vpred, dnes patrí k štandardu: nový Porsche Communication Management (PCM) vrátane navigačného modulu on-line a 7" viacdotykového displeja. PCM vás navyše modulom Connect Plus spojí s digitálnym svetom.

Združený prístroj s farebným displejom s uhlopriečkou 4,6" vám bude neúnavne predkladať údaje z palubného počítača, napr. počet kilometrov prejedených za deň, čas jazdy alebo priemernú spotrebu paliva. Veľmi užitočná je mapa navigačného systému s dopravnými informáciami v reálnom čase a s výstražnými pokynmi, ktorá vás môže takisto informovať o nastavení systémov komunikácie a audio.

Od techniky dôležitej pre smer jazdy až po športový komfort. Materiály sú vysokokvalitné a puristicky čisté. Okrem iných je použitá koža a Alcantara.

Štandardné farby interiéru – achátovosivú, čiernu a béžovú luxor – môžete vymeniť podľa individuálneho priania za dvojfarebnú výbavu či iné zvláštne farby, možné sú aj iné materiály, napríklad karbón, hliník a ušľachtilé drevo.

Športový volant

Ľahký, funkčný, v lúčovom dizajne: štandardný športový volant. Z volantu vozidla 918 Spyder boli prevzaté tlmiace náplne a chrómovaný kruh okolo znaku Porsche, ktoré umocňujú športový charakter.

Na športovom volante sú v spojení s PDK 2 spínacie páčky z ľahkej zliatiny. Radiace dráhy na páčkach sú skrátené, radenie ešte dynamickejšie. Voliteľne: nový športový volant GT s menším priemerom. Ozdobný krúžok a páčky sú galvanicky postriebrené, kryty lúčov sú skrutkované. Pre športový vzhľad? Iste. Ale predovšetkým pre pocit jazdy ako na pretekárskom okruhu.

Voliteľný doplnok pre všetky volanty: Multifunkčný volant a vyhrievanie volantu. Prostredníctvom neho možno pohodlne ovládať mnoho funkcií audiosystému, telefónnych a navigačných funkcií, rovnako ako farebný displej a palubný počítač.

Súprava dizajnových svetiel

Funkčne užitočné a esteticky premyslené: na prianie dostupný set dizajnových svetiel. Zahŕňa osvetlenie s možnosťou tlmenia v technológii LED pre stropnú konzolu, v oblasti držadiel dverí, odkladacej priehradky vo dverách, predného priestoru na nohy a zadných sedadiel.

Porsche Entry & Drive

Vďaka voliteľnej funkcii Porsche Entry & Drive môžete svoj kľúč od vozidla nechať vo vrecku. Pretože len čo siahnete na kľučku dverí alebo sa vaša ruka priblíži k znaku na veku batožinového priestoru, vyžiada si Porsche Entry & Drive prístupový kód uložený v kľúči. Pokiaľ je kód správny, odomknú sa dvere, resp. veko batožinového priestoru. Vozidlo sa štartuje, resp. vypína, elektrickým spínačom zapaľovania.

Sedadlá

Športové sedadlá

Športové sedadlá sú komfortné – a podporia vás aj pri dynamickej jazde zákrutami. Sú vybavené elektrickým nastavením výšky sedadla a operadla, rovnako ako mechanickým nastavením pozdĺžnej polohy.

Na prianie možno dodať plne elektrické športové sedadlá. Napríklad pre dodatočné nastavenie bedrovej opory, rovnako ako sklonu a hĺbky sedačky. Vrátane rozsiahlych funkcií pamäte a elektrického nastavenia stĺpika riadenia.

Športové sedadlá Plus

Na prianie možno dodať kožené športové sedadlá Plus s elektrickým nastavením výšky sedadla a operadla, rovnako ako mechanickým nastavením pozdĺžnej polohy. Bočnice sedačiek a opory sú pevnejšie, športovejšie čalúnené a ponúkajú ešte lepšiu podporu.

Voliteľne dostupné: adaptívne športové sedadlá z kože. S elektrickým nastavením polohy sedadla (18 možností), okrem iného bočníc. Vrátane rozsiahlych funkcií pamäte a elektrického nastavenia stĺpika riadenia.

Športové škrupinové sedadlá*

Voliteľné príslušenstvo: športové škrupinové sedadlá so sklopným operadlom, integrovaným hrudným airbagom a ručným prestavovaním pozdĺžnej polohy. Škrupina sedadla z plastu vystuženého skleným a uhlíkovým vláknom s povrchom z uhlíkových vlákien.

Vyhrievanie sedadiel a odvetrávanie sedadiel Pre všetky sedadlá je voliteľne k dispozícii vyhrievanie. Pokrýva plochu sedačky, operadlo a bočnice predných sedadiel. Na prianie je k dispozícii aj odvetrávanie sedadiel (nie pre športové škrupinové sedadlá) – pre príjemné a suché sedenie aj pri tých najväčších horúčavách.

Zadné sedadlá

Mimoriadne komfortné na športové vozidlo: zadné sedadlá. Odkladacia plocha za nimi ponúka prídavný priestor. Vďaka sklápacím operadlám je v modeloch 911 Carrera batožinový priestor s objemom 260 litrov a v modeloch 911 Carrera Cabriolet, resp. 911 Targa, batožinový priestor s objemom 160 litrov.

Príprava pre detskú sedačku*

Príprava na upevňovací systém detskej sedačky ISOFIX a Top-Tether (pri modeloch Coupé) na zadných sedadlách. Na prianie dostanete prípravu na upevňovací systém detskej sedačky ISOFIX aj pre sedadlo spolujazdca s možnosťou vypnutia airbagu.

* Spolu so škrupinovými športovými sedadlami nesmú byť používané žiadne systémy na upevnenie detských sedačiek.

Batožinový priestor

Objem batožinového priestoru pri modeloch 911 je 145 litrov a pri modeloch 911 s pohonom všetkých kolies 125 litrov. Batožinový priestor je obložený materiálmi odolnými proti poškriabaniu.

Klimatizácia

Štandardná výbava vo všetkých modeloch: 2-zónová automatická klimatizácia s rozšírenou vetranou oblasťou a oddelenou reguláciou teploty pre vodiča a spolujazdca.

Filter s aktívnym uhlím spoľahlivo zadrží nečistoty, pele aj zápach. Automatická kontrola okolitého vzduchu neustále meria kvalitu vzduchu, znižuje vlhkosť vzduchu a v prípade potreby prepína z vonkajšej ventilácie na vnútornú. Dve ďalšie funkcie: Pri nízkych vonkajších teplotách systém zaisťuje, aby sklá zostávali nezahmlené. Prostredníctvom solárneho senzora klimatizácia automaticky rozpoznáva a kompenzuje silné slnečné žiarenie na vodiča a spolujazdca.

Tempostat s reguláciou odstupu vozidla vr. Porsche Active Safe (PAS)

Je k dispozícii voliteľne v spojení s PDK a aktívne reguluje rýchlosť v závislosti od vzdialenosti od vpredu idúcich vozidiel. Radarový senzor kontroluje oblasť v dĺžke až 200 m v jazdnom pruhu pred vaším vozidlom.

V prípade príliš rýchleho dobiehania vpredu idúceho vozidla vás Porsche Active Safe (PAS) varuje prostredníctvom akustického a optického signálu. V prípade potreby je urobené krátke brzdenie a je zavedené tzv. cieľové brzdenie – pritom je brzdenie, ktoré začal vodič, zosilnené v rámci určitých medzí systému až k plnému brzdeniu.

Pri nových modeloch 911 je s aktivovaným adaptívnym tempostatom možná aj jazda bez motora (tzv. plachtenie).

Asistent zmeny jazdného pruhu

Nový voliteľný asistent zmeny jazdného pruhu sleduje prostredníctvom radarových senzorov priestor za vozidlom a v mŕtvom uhle. Od rýchlosti 15 km/h informuje systém vodiča optickým signálom v trojuholníkovej výplni pri vonkajšom spätnom zrkadle o vozidlách, ktoré sa blížia zozadu alebo ktoré sa nachádzajú v mŕtvom uhle. Najmä na diaľniciach tak asistent zmeny jazdného pruhu prispieva k vášmu pohodliu a bezpečnosti. Asistent pritom sám nezasahuje do riadenia vozidla a môžete ho kedykoľvek vypnúť.

Parkovací asistent

Prostredníctvom 4 nenápadných senzorov v zadnej časti vozidla varuje akustickým signálom pred rozpoznanými prekážkami. Intervaly medzi tónmi pritom znázorňujú vzdialenosť k prekážke.

Voliteľne možno dodať aj parkovacieho asistenta pre prednú časť vozidla so 4 prídavnými senzormi. Výstraha je vydávaná zvukovo a navyše aj opticky na centrálnom displeji schematickým zobrazením vozidla prostredníctvom pohľadu zhora.

Voliteľná kamera uľahčuje presné cúvanie pri parkovaní vozidla a manévrovaní. Vodič je pritom navádzaný obrazom kamery a dynamickými vodiacimi čiarami na obrazovke PCM, ktoré informujú o pohybe vozidla v súlade s aktuálnou polohou volantu.

Ukazovateľ medznej rýchlosti

Ukazovateľ medznej rýchlosti využívajúcej kameru vás informuje na displeji v kombinovanom prístroji a na obrazovke PCM o obmedzení rýchlosti, zákaze predbiehania a jeho ukončení.

Látková strecha

Látková strecha modelov 911 Cabriolet má 3 integrované magnéziové prvky a pevné zadné sklo. Vďaka nim je látková strecha veľmi stabilná – a obzvlášť ľahká. Navyše je hladká a pevná, látka tesne prilieha, dizajnová línia je elegantná. Látková strecha sa otvára a zatvára vždy cca 13 sekúnd – až do rýchlosti 50 km/h.

Vnútorný strop je vyložený tepelne a zvukovo izolačným materiálom. Citeľný dôsledok: konštantná vnútorná teplota a efektívne potláčanie hluku spôsobovaného vetrom. Čo namiesto toho počujete? Skvelý zvuk Porsche.

Štandardnou súčasťou nových modelov 911 Cabriolet je navyše elektrický vetrolam. Zaisťuje, aby ste mohli jazdiť s otvorenou strechou – bez prievanu. S minimálnym hlukom spôsobovaným vetrom.

Sound Package Plus

Sound Package Plus zaisťuje vynikajúci zvuk: 8 reproduktorov s výkonom 150 wattov. Vďaka zosilňovaču integrovanému do PCM je zvuk v interiéri vozidla optimálne prispôsobený pre vodiča a spolujazdca.

BOSE® Surround Sound-System

Bol vyvinutý špeciálne pre modely 911 a je optimálne prispôsobený pre akustiku interiéru vozidla: voliteľný audiosystém BOSE® Surround Sound System. Audiosystém disponuje 12 plne aktívnymi reproduktormi a kanálmi zosilňovača vrátane patentovaného vstavaného 100-wattového vysokovýkonného subwoofera. Plne aktívna konštrukcia systému umožňuje optimálne prispôsobenie každého jednotlivého reproduktora podľa interiéru vozidla a premieňa 911 na koncertnú sieň. Nesmierne rýchlu. Celkový výkon: 555 wattov.

Burmester® High-End Surround Sound-System

Cesta je možno posledným miestom na svete, na ktorom ešte môžete nerušene počúvať hudbu. To je dobrý dôvod pre ešte väčší zážitok podľa Porsche – spolu s najvýznamnejším nemeckým výrobcom vysokokvalitných audiosystémov.

Výsledok: Zvuk na najvyššej úrovni, špeciálne vyladený pre vaše vozidlo 911. Takto to znie v číslach: 12 zosilňovacích kanálov s celkovým výkonom viac než 821 W, 12 reproduktorov vr. aktívneho subwoofera so zosilňovačom triedy D 300 W, viac než 1 340 cm2 celkovej plochy membrán, kmitočtová charakteristika 35 Hz až 20 kHz.

Systém Burmester® používa patentovaný vstavaný subwoofer, ktorý nahrádza samostatné subwoofery známe z iných systémov. Analógové a digitálne filtre boli, samozrejme, optimálne definované pre špeciálne miesto osadenia. Pre nezameniteľne jemnú, čistú a neskreslenú reprodukciu boli zabudované pásmové vysokotónové reproduktory (Air-Motion-Transformer, AMT).

Všetky reproduktory sú vzájomne presne vyladené a zaisťujú prirodzený a príjemný priestorovo rozložený zvuk aj pri najvyššej hlasitosti.

Nový Porsche Communication Management (PCM)

Ďalší vývojový stupeň systému Porsche Communication Management (PCM) tvorí centrálnu riadiacu jednotku pre všetky aplikácie ponúkajúce informácie a zábavu – a súčasne tiež patrí k štandardnej výbave všetkých modelov. PCM je vybavený dotykovým displejom s vysokým rozlíšením a integrovaným približovacím senzorom, ktorý vám umožní jednoduchú a pohodlnú obsluhu.

Zábava a informácie sa začínajú už pri nabíjaní a pripojení vášho iPhonu® alebo ľubovoľného audio zdroja. Potrebné je iba rozhranie USB alebo zdierka AUX. Pre vašu osobnú hudbu je popri mechanike CD/DVD k dispozícii aj interný pevný disk („Jukebox“) a dve čítačky kariet SD. Po vložení karty si môžete obľúbenú hudbu prehrávať jednoducho cez hudobný prehrávač v PCM.

Vďaka príprave pre mobilný telefón pripojíte mobilné telefóny podporujúce Handsfree Profile (HFP) pohodlne prostredníctvom Bluetooth®. Mobilný telefón môže zostať uložený.

Informácie o možnosti používania funkcií a služieb uvedených tu a v časti „Porsche Connect“ vo vašej krajine a vo vašom modeli Porsche nájdete v Porsche Car Configurator alebo vo vašom centre Porsche.

Connect Plus

Modul Connect Plus sa vo vašom vozidle Porsche stará o maximálnu konektivitu. Je vybavený LTE telefónnym modulom s čítačkou SIM kariet pre vysoký komfort ovládania a optimalizovanú kvalitu hovorov a takisto bezdrôtovým prístupom na internet. Tak môžete aj vo svojom vozidle používať koncové zariadenia, ako je napr. tablet, notebook alebo smartfón s funkciou WLAN – v prípade potreby aj súčasne.

Odkladacia priehradka na smartfón v stredovej konzole prenáša signál vášho mobilného telefónu do antény vozidla, pričom šetrí batériu v telefóne – pre optimálny mobilný príjem. Okrem toho môžete váš smartfón pripojiť, aby sa nabíjal, alebo sprístupniť jeho obsah.

V modeloch Cayenne sa v stredovej konzole namiesto odkladacej priehradky na smartfón nachádza odkladacia priehradka s univerzálnym audio rozhraním a vstupom AUX.

Okrem toho modul Connect Plus umožňuje využívanie početných služieb Porsche Connect. Tým získate viac z vášho všedného dňa a multitasking prenechajte vášmu športovému vozidlu – aby ste mali viac času jazdiť s Porsche.

Viac informácií o module Connect Plus nájdete  tu.

Služby

S Porsche Connect a modulom Connect Plus máte prístup k užitočným službám, napríklad k informáciám o doprave v reálnom čase. Tak budete už pred vyjdením vždy vedieť, po ktorej trase sa najrýchlejšie dostanete do cieľa. Počas jazdy sa dopravné informácie v reálnom čase pravidelne aktualizujú – a vašu trasu optimalizujú.

Pre lepšiu orientáciu za jazdy a v cieli slúžia okrem toho GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360-stupňovým zobrazením a satelitnými obrázkami v mapovom náhľade PCM. GOOGLE® Street View je z dôvodu vašej bezpečnosti k dispozícii len vtedy, keď vozidlo stojí.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete  tu.

Aplikácia Connect

Porsche Connect ponúka okrem inteligentných služieb ďalšie dve aplikácie pre smartfóny: Porsche Car Connect na vyhľadávanie dát vozidla a takisto k diaľkovému ovládaniu niektorých funkcií vozidla pomocou smartfónu alebo Apple Watch®. Ďalšou súčasťou je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznaním krádeže vozidla.

Druhou aplikáciou je aplikácia Porsche Connect, pomocou ktorej odošlete do svojho vozidla Porsche ciele svojej cesty ešte pred vyjdením. Len čo sa váš smartfón spojí s PCM, zobrazia sa tieto ciele vo vozidle a priamo spustíte navigáciu. Na PCM takisto priamo vidíte kalendár vášho smartfónu a môžete začať navigáciu podľa v ňom uložených adries. Okrem toho vám aplikácia Porsche Connect vďaka integrovanému streamovaniu hudby ponúka prístup k miliónom hudobných titulov.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete tu.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlhodobých skúseností. Od prvopočiatkov boli totiž cieľom Porsche splnené individuálne priania zákazníkov. Do roku 1986 sme tomu hovorili program špeciálnych prianí – dnes je to závod Porsche Exclusive. Filozofia zostáva rovnaká: Ruku na to.

Máme radi to, čo robíme. Máme radi svoju prácu. Každému švu, každému štvorcovému centimetru kože, aj tomu najmenšiemu detailu venujeme rovnaké úsilie. Tak prebúdzame sny k životu. A vytvárame tak unikáty. Z výrobného závodu.

To ide len s originalitou, inšpiráciou a nadšením – čo sa začína už pri poradenstve. Pretože na jedno myslíme už pred všetkým ostatným. Na vaše priania. Uskutočňujeme ich s pokojom a starostlivosťou – v precíznej ručnej práci a s využitím vysokokvalitných materiálov, ako je koža, Alcantara, karbón, mahagón alebo hliník.

Vaša pridaná hodnota? Produkt vytvorený s úsilím a vďaka ručnej práci. Inak vyjadrené: prelínanie športovosti, komfortu, dizajnu a vášho osobného vkusu. Skrátka Porsche s vaším rukopisom.

Ponúkame vám celý rad individuálnych možností na uplatnenie vašich predstáv. Vizuálne a technicky. Pre exteriér a interiér. Od menších zmien až po rozsiahle úpravy.