911 GT3 - 911 - Všechny modely Porsche - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Kolesá a pneumatiky

911 GT3
Kolesá a pneumatiky

Kolesá a pneumatiky

20-palcové kolesá 911 GT3 sú sériovo strieborné a kované z ľahkej zliatiny. Centrálny zámok s nápisom „GT3“ je typický pre motoristický šport. Výhody oproti bežnému uchyteniu 5 skrutkami: vyšší výkon vďaka nižším rotujúcim hmotám. A, samozrejme, rýchlejšia výmena kolies.

Rozmery pneumatík:

predné 245/35 ZR 20 na 9 J × 20,

zadné 305/30 ZR 20 na 12 J × 20.

Športové pneumatiky schválené na prevádzku na ceste zaisťujú pri novom 911 GT3 potrebnú priľnavosť k vozovke. Kvôli nižšej hĺbke profilu však na mokrej vozovke hrozí zvýšené nebezpečenstvo aquaplaningu.

Sériový systém na kontrolu tlaku v pneumatikách (RDK) varuje nielen pri pomalej, ale aj náhlej strate tlaku. Navyše disponuje režimom pre pretekársky okruh, ktorý zohľadňuje nižší tlak vzduchu so studenými pneumatikami na začiatku jazdy na trati.

Idea 911 GT3

Mnohí o ňom ešte nikdy nepočuli. Niektorí veria, že je to všetko len mýtus. Pre skutočného fanúšika však za idylickými zelenými kopcami Švábska leží zem zasľúbená: Flacht. Domov Porsche Motorsport. Náš domov. Miesto, kde srdce Porsche tlčie najrýchlejšie. Miesto, kde prechod z motoristického športu do sériovej výroby je každodennou praxou. Testovací areál je naše ihrisko. A precíznosť našou najväčšou vášňou.

Tu vo Flachte si odjazdilo svoje prvé okruhy nové 911 GT3. Tu prvýkrát zaznel sýty zvuk 4-litrového nepreplňovaného motora boxer. Tu bol podvozok v rámci nespočetných prejdených testovacích kilometrov starostlivo vyladený tak, ako už iba Porsche 919 Hybrid pre preteky Le Mans.

Naši inžinieri do toho vložili všetky svoje skúsenosti s automobilovými pretekmi, vymýšľali a cibrili až do noci. Nakoniec všetci oznámili: „Lepšie to byť nemôže.“ A ďalší deň ráno sa opýtali: „Nešlo by to predsa len ešte lepšie?“ O stotinu rýchlejšie, o percento svižnejšie, o gram ľahšie.

Potom – a až potom – sme mohli udeliť najvyššie vyznamenanie, ktoré možno pri Porsche prideliť:

Born in Flacht.

Aerodynamika a dizajn

Najväčší odpor, ktorý tu vo Flachte poznáme? Protivietor. Je nutné mu vzdorovať – optimálnou aerodynamikou a priaznivými hodnotami cW. Je nutné ho však aj využiť. Napríklad na chladenie bŕzd – alebo na prívod spaľovacieho vzduchu. A, samozrejme, na to, aby na pretekárskom okruhu vytváral aerodynamický prítlak.

Ako tieto nanajvýš rozdielne parametre zlúčiť? Prostredníctvom harmonickej celkovej koncepcie. A, samozrejme, dizajnu, pri ktorom každý detail musí najprv dokázať svoju funkčnosť.

Nová predná časť vozidla 911 GT3 to dáva jasne najavo: tá sa nechce iba hrať. Väčšie otvory vľavo a vpravo zlepšujú spolu s novými bočnými airblades chladenie. Takisto vetrací otvor pred vekom batožinového priestoru, typický pre 911 GT3, zaisťuje dostatok čerstvého vzduchu. Všetky otvory chladiaceho vzduchu sú chránené mriežkou prívodu vzduchu s náterom v odtieni titánu.

Zodpovedný za nižšiu hmotnosť: ľahký polyuretán s dutými sklenenými guľôčkami a prvkami z uhlíkových vláken. Kompletná predná časť vozidla je vyrobená z ľahkého, a napriek tomu extrémne stabilného high-tech materiálu. Zodpovedná za zväčšený prítlak na prednej náprave: široká hrana čelného spojlera.

Zodpovedné za jasnú viditeľnosť: sériové bi-xenónové hlavné svetlomety vrátane dynamickej regulácie dosvitu a zariadenia na čistenie svetlometov. Svetlomety s technológiou LED sú dodávané na prianie. Smerové svetlá, svetlá na denné svietenie a obrysové svetlá sú teraz ešte užšie – tak zostáva väčšia plocha na vetracie otvory.

Prvý dojem sa podobá druhému: Nové 911 GT3 pôsobia dominantnejšie. A vždy pripravené na skok. Aj agresívnejšie? Povedzme radšej: netrpezlivejšie. Prinajmenšom pre tých, ktorí ho vidia na pretekárskej dráhe v spätnom zrkadle, ako sa približuje.

Zadná časť pôsobí plne. A plne tiež sedí na ceste. Pretože 911 GT3 je ešte raz o 44 mm širší a sedí asi o 25 mm nižšie než 911 Carrera. Pretože zadné LED svetlá nie sú tvarované iba ako ploché, ale teraz aj trojrozmerné. Pretože centrálna dvojitá koncovka športového výfukového systému vozidla dodáva nízke optické ťažisko.

Rovnako ako predok vozidla je prepracovaná aj zadná časť vyrobená z polyuretánu pre ľahké konštrukcie. Zadné veko, krídlo a podpery krídla sú z karbónu. Centrálny odvetrávací otvor je umiestnený vyššie a je väčší než pri predchádzajúcom modeli. 2 čierne lapače Ram-Air na zadnom veku zásobujú motor spaľovacím vzduchom.

Symbol modelov GT a odkaz na motoristický šport: pevný zadný spojler. Je asi o 20 mm vyšší než pri predchádzajúcom modeli. Čo ďalej vylepšuje prítlak.

4 dodatočné koncovky výfuku na zadnej časti obloženia spodku vozidla zosilňujú aerodynamický účinok funkcie difúzora. A tiež nové 911 GT3 opticky približujú k pretekárskemu okruhu. Predovšetkým pre tých, ktorých práve predbehlo.

Motor

Motor nového 911 GT3 nie je láskavý pozdrav zo Švábska. Je to výzva na súboj. S jednotvárnosťou. S fyzikou. Predovšetkým však výzva všetkým ostatným vodičom na pretekárskych okruhoch tejto planéty.

Zatykač nového motora: pretekársky nepreplňovaný motor, hlboko v zadnej časti, 6-valec, boxer. A zdvihový objem 4 litre. S vysokým výkonnostným potenciálom a nefalšovaným zvukom.

Nový hnací agregát bol vyvinutý – kde inde než vo Flachte. Mimoriadne robustný a vysokovýkonný, vychádza z motora modelu 911 GT3 Cup.

Takisto princíp zásobovania olejom so samostatnou nádržou na motorový olej a 4-ventilová technika s kyvnou pákou a tuhý ventilový rozvod sú odvodené priamo z motoristického športu.

Z obdivuhodného objemu 3 996 cm³ vytiahne motor maximálny výkon 368 kW (500 k). So sériovou dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK) teraz šprintuje z 0 na 100 km/h už za 3,4 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 318 km/h. S voliteľnou 6-stupňovou športovou mechanickou prevodovkou GT* sa hodnota pohybuje na 3,9 s. Rýchlosť? Končí sa až na hodnote 320 km/h.

Pri Porsche znamená „nepreplňovaný motor“ aj vysokootáčkovú koncepciu. Do červeného rozmedzia sa 911 GT3 dostane až pri 9 000 1/min. Maximálny krútiaci moment: 460 Nm – teda o 20 Nm viac než pri predchádzajúcom modeli. Dosiahne sa pri 6 000 1/min., maximálny výkon pri 8 250 1/min.

K účinnosti motora – a jeho výkonu – prispieva priame vstrekovanie benzínu (DFI). Robí tak na milisekundy presne. S tlakom až 200 barov. Pre optimálne tvorenie zmesi a spaľovanie v spaľovacom priestore. A vo vzťahu k vysokému výkonu pre priaznivú spotrebu paliva a porovnateľne nízke emisie CO2.

* K dispozícii pravdepodobne od 9/2017.

VarioCam

VarioCam je koncepcia riadenia motora, ktorá rozlišuje medzi rôznymi otáčkami a záťažovými stavmi a prispôsobí sa príslušnej požiadavke na výkon. Pri tom nereguluje iba nastavenie nasávacích vačkových hriadeľov, ale aj nastavenie výfukových vačkových hriadeľov. Pre ešte väčší výkon a krútiaci moment.

Nastavenie prebieha nepozorovateľne prostredníctvom elektronického riadenia motora. Umožňuje vysokú kvalitu chodu, a predovšetkým vysoké hodnoty výkonu a krútiaceho momentu v celom rozmedzí otáčok.

Vysokootáčková koncepcia

Ventily sú ovládané prostredníctvom kyvných pák – princíp, ktorý bol odvodený z motoristického športu. Vymedzovanie vôle medzi vačkovými hriadeľmi a ventilmi neprebieha pri novom 911 GT3 hydraulicky, ale pevne pomocou vymedzovacích podložiek. Tento druh ovládania ventilov zvyšuje robustnosť a umožňuje mimoriadne vysoké otáčky motora aj pri tvrdom nasadení.

Mazanie so suchou kľukovou skriňou

Aj pri zásobovaní motora olejom sú aplikované princípy motoristického športu. Je dôležité predovšetkým pri veľmi vysokých otáčkach motora až 9 000 1/min. a mimoriadne vysokých priečnych a pozdĺžnych zrýchleniach, ktoré sa môžu pri prevádzke na pretekárskom okruhu vyskytnúť.

Celkovo 7 stupňov odsávania dopravuje motorový olej rýchlo a efektívne späť do externej olejovej nádrže. Spolu s novým, plne variabilným olejovým čerpadlom je pre akýkoľvek prevádzkový stav zaistený optimálny tlak oleja. Na bezpečné mazanie silne namáhaných súčastí a zvýšenie robustnosti motora pri tvrdej prevádzke na pretekárskom okruhu.

Novinkou je aj mimoriadne efektívny prívod oleja veľmi namáhaným ojnicovým ložiskám. Je realizovaný pomocou centrálneho napájania oleja do kľukového hriadeľa. Ďalšou novinkou je účinné odpeňovanie oleja prostredníctvom odstredivky pred vypustením do samostatnej olejovej nádrže. Táto technika pochádza z vrcholového motoristického športu a takisto sa používa pri vozidle Porsche LMP1 919 Hybrid.

Nové 911 GT3 je z výrobného závodu naplnené plne syntetickým vysokovýkonným olejom Mobil 1. Jeho vynikajúce mazacie vlastnosti zaistia spoľahlivý studený štart aj pri nízkych teplotách. A v neposlednom rade zvyšujú aj životnosť motora.

Nasávací systém & športový výfukový systém

Nasávací systém

Variabilný nasávací systém z plastu s 2 spínateľnými rezonačnými klapkami zaisťuje v súhre so športovým výfukovým systémom účinnú zmenu zaťaženia motora.

Dôsledok: pozoruhodný priebeh krútiaceho momentu, vysoký maximálny krútiaci moment a vysoký výkon v širokom rozsahu otáčok.

Športový výfukový systém

Športová výfuková sústava nového 911 GT3 má 2 predné tlmiče výfuku, 2 katalyzátory a jeden koncový tlmič výfuku, ktorý ústi do dvojprúdových centrálnych koncových rúrok. Veľký objem nasávacieho výfukového systému znižuje protitlak výfukových plynov – a zvyšuje výkon.

Riadenie dvomi lambda sondami reguluje zloženie výfukových plynov individuálne pre každú výfukovú vetvu. Ďalšia sonda kontroluje premenu škodlivín v katalyzátoroch.

Prevodovka

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

PDK je súčasťou histórie motoristického športu Porsche. V rokoch 1986 a 1987 zajazdilo Porsche 962 celkové víťazstvo v Le Mans – s dvojspojkovou prevodovkou, ktorá sa od 60. rokov neustále zdokonaľovala. Rýchle zmeny prevodových stupňov sa sčítali do sekúnd, v 24-hodinových pretekoch do minút a nakoniec do epochálnych víťazstiev.

Dnes dvojspojková prevodovka Porsche (PDK) nastavuje meradlá v sériovej výrobe. So zmenami prevodových stupňov v milisekundách a bez prerušenia hnacej sily – pre lepšie hodnoty zrýchlenia a miernu spotrebu paliva.

Ale ide to ešte lepšie: Pre 911 GT3 je PDK vyladená ešte športovejšie. So špecificky krátkymi prevodmi pre 911 GT3 a krátkymi radiacimi dráhami na spínacích páčkach. Pretekársky pocit sa dostaví vďaka 7 výkonovo orientovaným rýchlostným stupňom, pričom aj 7. stupeň je športovo založený a dimenzovaný na maximálnu rýchlosť. Na radiacej páke je smer radenia obdobný ako pri pretekárskych vozidlách – radenie na vyšší stupeň smerom dozadu, radenie na nižší stupeň smerom dopredu.

K technike PDK: Skladá sa z 2 čiastkových prevodoviek namontovaných do spoločnej skrine. 2 čiastkové prevodovky vyžadujú 2 spojky. Dvojitá spojka prepája obe tieto čiastkové prevodovky cez 2 samostatné hnacie hriadele striedavo silovo s motorom. Pri zmene prevodového stupňa sa jedna spojka otvorí a druhá sa súbežne zavrie. Zmena radiaceho stupňa je tak možná v milisekundách. To všetko má dôsledky: pre zrýchlenie, pre celkový výkon, pre spotrebu. Pocit z jazdy je ešte dynamickejší, svižnosť ešte väčšia. A samotné radenie? Pocítite ho. A budete počuť. Elektronické riadenie prevodovky Intelligent Shift Program (ISP) zaisťuje spontánnejšie a rýchlejšie radenie hore ťahom a radenie dolu posunom. V režime PDK SPORT je radenie na nižší stupeň pri brzdení agresívnejšie, pri zrýchlení sa radiace body premiestňujú ďalej dozadu. Aj radenie nahor zažijete fyzicky – a emocionálne.

6-stupňová športová mechanická prevodovka GT*

Celkom úprimne, na tomto mieste vám toho nemôžeme sľúbiť mnoho. Okrem množstva práce, potu, presilených svalov a sĺz. I keď: Mohli by to byť slzy radosti. Pretože voliteľná 6-stupňová športová mechanická prevodovka GT prináša do kokpitu späť čistú, ručnú zábavu.

Na výber máte 6 výkonovo orientovaných rýchlostných stupňov, každé jednotlivé radenie spustí aj adrenalín.

Vaša úloha: práca rúk a nôh. A to veľká. Radiaca dráha. Extrémne krátka. Každé radenie? Maximálne precízne.

V centre pozornosti nie je pri 6-stupňovej športovej mechanickej prevodovke GT každá desatina sekundy, ale absolútna radosť z jazdy a nefiltrované emócie.

Mimochodom, 911 GT3 s mechanickou prevodovkou vrátane dvojhmotového zotrvačníka a mechanickej uzávierky diferenciálu zadnej nápravy ušetrí cca 17 kg.

To pre vás znamená: nefalšované potešenie z jazdy. Na kľukatých cestách, rovnako ako na pretekárskom okruhu. V plnokrvnom športiaku, ktorý vás vždy dojme k slzám radosti.

Dynamická funkcia medziplynu nedopraje vašim endorfínom pauzu. A zvuk spôsobí explóziu. Nehľadiac na to, aký rýchlostný stupeň práve máte.

* K dispozícii pravdepodobne od 9/2017.

Podvozok

Je 9 hodín ráno. Úplne obyčajný utorok. Alebo streda. Sýte, zelené kopce okolo. Slnko vychádza. Švábska idylka.

Preruší ju testovacie vozidlo. Ako čiara sa vinie po testovacej trati vo Weissachu. Prechádza severnú zákrutu, potom úsek Can-Am-Nord a Bottovu šikanu. Stúpanie Alter Hof? Opúšťa ho vľavo. Dvojkou zdoláva vrchol Flacht. Vysokou rýchlosťou na dlhú rovinku – posvätné haly motoristického oddelenia sa mihajú za bočným oknom. A trať pokračuje zase smerom k severnej zákrute. A zas. A zas. A to celé mesiace. Tak funguje jemné dolaďovanie.

Čo vyzerá ako pretekársky šport, má čo do činenia predovšetkým s filozofiou. Nie tak s Platónom, Hegelom a Kantom, ale skôr s filozofiou vylaďovania a s podvozkom nového 911 GT3. A aj to je komplexná záležitosť.

Pretože naši inžinieri vo Flachte nastavili tie isté parametre ako v motoristických pretekoch. Transfer technológií nie sú v Porsche prázdne slová.

Do obdobia pred 10 rokmi bolo dogmou: Hlavne, aby bol podvozok tvrdý. Príslušne tuhé boli dimenzované pružiny, stabilizátory a tlmiče. Ale tvrdé neznamená vždy najlepší výsledok. Keď nie je trať napríklad úplne rovná, nemajú vždy všetky 4 kolesá s touto konfiguráciou podvozka priľnavosť k povrchu. A to znamená: menšia trakcia, menšie priečne zrýchlenie, menší brzdný výkon.

Pre ďalšie vylepšenie dynamiky jazdy bol podvozok nového 911 GT3 nanovo vyladený.

Výsledok: vysoká stabilita nakláňania, klopenia a držania stopy, rovnako ako výnimočná presnosť riadenia. Ani komfort na dlhé trate neprišiel skrátka. Myslíme si, že sa za to vyplatí zájsť si niekoľko extra kôl.

Stopu, odklon a stabilizátory možno navyše individuálne nastaviť pre prevádzku na pretekárskom okruhu.

Riadenie zadnej nápravy

Výkon a každodenná použiteľnosť spája sériové riadenie zadnej nápravy. Elektromechanický systém nastavenia na každom zadnom kolese umožňuje rôzne uhly natočenia – nezávisle od jazdnej situácie a rýchlosti jazdy.

Výhoda pri nízkych rýchlostiach: Tu systém riadi zadné kolesá proti zatočeným predným kolesám. To vedie k účinnému skráteniu rázvoru kolies. Úzke zákruty je možné prejsť dynamickejšie. Aj zaparkovanie je jednoduchšie a polomer otáčania menší.

Výhoda pri vyšších rýchlostiach: Tu systém riadi zadné kolesá v rovnakom smere ako zatočené predné kolesá. Virtuálnym predĺžením rázvoru kolies sa zvyšuje stabilita jazdy a svižnosť. Obzvlášť pri rýchlych zmenách stopy alebo pri predbiehaní na pretekárskom okruhu.

Dynamické motorové ložiská

Obzvlášť na pretekárskom okruhu záleží na tom, aby sa nepodcenili nesmierne sily fyziky. Ale, naopak, aby sa využili. V zmysle dynamiky jazdy. My to robíme s dynamickými motorovými ložiskami.

Elektronicky riadený systém minimalizuje citeľné kmity a vibrácie celého hnacieho ústrojenstva, zvlášť motora. A spája prednosti tvrdého a mäkkého uloženia motora.

Tvrdé uloženie motora je z hľadiska dynamiky jazdy optimálne, pretože vedie k maximálnej presnosti v správaní vozidla za jazdy. Mäkké motorové ložiská, naopak, minimalizujú kmity a vibrácie. To zvyšuje komfort na nerovnej vozovke, ide však na úkor dynamiky jazdy.

Naši inžinieri tento problém vyriešili tým, že tuhosť a tlmenie motorových ložísk prispôsobili spôsobu jazdy a vlastnostiam vozovky. To zaisťuje kvapalina s magnetickými vlastnosťami a elektrické magnetické pole.

Pri striedaní zaťaženia a v rýchlych zákrutách je správanie vozidla za jazdy vďaka tvrdšiemu uloženiu motora znateľne stabilnejšie. Navyše, dynamické motorové ložiská redukujú vertikálne kmity motora pri zrýchlení pri plnej záťaži. Výsledok: rovnomernejšia a vyššia hnacia sila na zadnej náprave, vyššia trakcia a lepšie zrýchlenie. A pri rovnomernom spôsobe jazdy vzrastá komfort jazdy vďaka mäkšiemu nastaveniu dynamických motorových ložísk.

Kolesá a pneumatiky

20-palcové kolesá 911 GT3 sú sériovo strieborné a kované z ľahkej zliatiny. Centrálny zámok s nápisom „GT3“ je typický pre motoristický šport. Výhody oproti bežnému uchyteniu 5 skrutkami: vyšší výkon vďaka nižším rotujúcim hmotám. A, samozrejme, rýchlejšia výmena kolies.

Rozmery pneumatík:

predné 245/35 ZR 20 na 9 J × 20,

zadné 305/30 ZR 20 na 12 J × 20.

Športové pneumatiky schválené na prevádzku na ceste zaisťujú pri novom 911 GT3 potrebnú priľnavosť k vozovke. Kvôli nižšej hĺbke profilu však na mokrej vozovke hrozí zvýšené nebezpečenstvo aquaplaningu.

Sériový systém na kontrolu tlaku v pneumatikách (RDK) varuje nielen pri pomalej, ale aj náhlej strate tlaku. Navyše disponuje režimom pre pretekársky okruh, ktorý zohľadňuje nižší tlak vzduchu so studenými pneumatikami na začiatku jazdy na trati.

Ďalšie podvozkové systémy

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Elektrické prestavovanie systému tlmičov aktívne a nepretržite reguluje silu tlmenia v závislosti od spôsobu jazdy a jazdnej situácie – pre každé jednotlivé koleso.

Stlačením tlačidla sa môžete rozhodnúť medzi 2 športovými programami. Normálny režim je navrhnutý pre športovú jazdu na otvorených komunikáciách a na uzavretých okruhoch za mokra. Športový režim je špeciálne vyladený na maximálne priečne zrýchlenie a čo najlepšiu trakciu na pretekárskom okruhu.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM je automatický regulačný systém pre stabilizáciu pri dynamickej jazde. Okrem protiblokovacieho systému zahŕňa regulačné systémy Electronic Stability Control (ESC) a Traction Control (TC).

Senzory pritom neustále zisťujú smer jazdy, rýchlosť jazdy a uhlovú rýchlosť, rovnako ako priečne zrýchlenie. Z toho PSM vypočíta skutočný smer jazdy. Ak sa odchýli od požadovanej stopy, iniciuje cielené brzdenie na jednotlivých kolesách.

Čo je na PSM nového 911 GT3 výnimočné: Regulačné zásahy prebiehajú maximálne citlivo a precízne a možno ich kompletne vypnúť v 2 stupňoch. Pre vedome športové ovládanie.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) a Porsche Torque Vectoring (PTV)

PTV Plus bol špeciálne prispôsobený novému 911 GT3. V spojení so sériovým PDK systém pracuje s elektronicky riadenou, plne variabilnou uzávierkou diferenciálu zadnej nápravy.

K aktívnemu riadeniu uzávierky diferenciálu sú zohľadnené početné jazdné parametre. Výsledok: vyššia trakcia predovšetkým v medznej oblasti jazdnej dynamiky, zvýšenie priečnej dynamiky a výrazne vyššia jazdná stabilita pri striedaní záťaže v zákrutách a pri zmene stopy. PTV – v spojení s voliteľnou športovou mechanickou prevodovkou GT pracuje s mechanicky ovládanou uzávierkou diferenciálu zadnej nápravy.

Oba systémy robia na povrchu vozovky s nízkou priľnavosťou, ako napr. za mokra, cielené brzdenie na pravom, resp. ľavom zadnom kolese. Tak je pri začatí zatáčania pribrzdené zadné koleso pri vnútornom okraji zákruty. To dodáva zadnému kolesu na vonkajšom okraji zákruty vyšší hnací moment. Tým sa zlepšuje správanie vozidla pri vjazde do zákruty a rastie agilnosť.

Výsledok: V zákrutách si užijete veľa zábavy. Je dobre, že je ich na pretekárskom okruhu toľko.

Brzdy

Špičkový výkon ukazuje nové 911 GT3 aj pri zápornom zrýchlení. V tomto prípade takisto vychádzame z dlhoročného know-how a technológií, ktoré zložili v motoristickom športe maturitu.

Nové 911 GT3 sériovo disponuje mimoriadne výkonnou brzdovou sústavou so špeciálne prispôsobenými posilňovačmi bŕzd. Červeno lakované šesťpiestikové hliníkové brzdiče na prednej náprave a štvorpiestikové hliníkové brzdiče na zadnej náprave sú v jednodielnom vyhotovení. Pre vysokú tvarovú pevnosť a veľmi dobré správanie tlakového bodu aj pri vysokých záťažiach.

Brzdové kotúče majú vpredu a vzadu priemer 380 mm. Vďaka svojej dvojdielnej konštrukcii s brzdovými kotúčmi zo sivej liatiny a hliníkovým brzdovým bubnom znižujú hmotnosť a tým neodpruženú a rotujúcu hmotu. Sú odvrtávané a s vnútorným chladením vzduchom – pre vysoký brzdný výkon aj pri nepriaznivých poveternostných podmienkach. Alebo pri športových výzvach.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Flacht je niečo ako rozhranie medzi pretekárskymi vozidlami a sériovými športovými vozidlami. Prvý príklad: voliteľná Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). V množstve pretekárskych sérií čelila najvyšším požiadavkám, napr. vo vozidlách Porsche Mobil 1 Supercupe.

Dimenzovanie bŕzd PCCB zodpovedá výkonnostnému potenciálu nového 911 GT3. Odvrtávané keramické brzdové kotúče majú príslušne veľký priemer 410 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon.

Použitie žlto lakovaných šesťpiestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vpredu a štvorpiestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vzadu zaisťuje veľmi vysoký, a predovšetkým konštantný brzdový tlak počas omeškania.

Zvlášť pri vyššej záťaži existujú priaznivé predpoklady pre krátku brzdnú dráhu. Navyše sa zvyšuje bezpečnosť pri brzdení z vysokej rýchlosti z dôvodu vysokej stability PCCB voči slabnutiu účinku bŕzd (tzv. fading).

Rozhodujúca výhoda brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v extrémne nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: Sú asi o 50 % ľahšie než kotúče zo sivej liatiny porovnateľnej konštrukcie a rozmerov. Faktor, ktorý sa pozitívne prejavuje nielen na jazdnom výkone, ale predovšetkým na znížení neodpruženej a rotujúcej hmoty.

Dôsledok: lepšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách. Vozidlo je čulejšie a ešte lepšie sa ovláda.

Airbagy a Porsche Side Impact Protection System (POSIP)

Pokroková technológia airbagov: Úplné airbagy pre vodiča a spolujazdca, ktoré sú podľa závažnosti a povahy nehody spustené v dvoch stupňoch.

Sériovo navyše Porsche Side Impact Protection System (POSIP). Je tvorený bočnými výstuhami vo dverách a 2 bočnými airbagmi na každej strane: V bočniciach sedadiel je integrovaný hrudný airbag, v obložení dverí je hlavový airbag, ktorý sa roztvára dolu a nahor z obloženia dverí.

Set Clubsport

Zaťažiteľný materiál, jazdný um, vysoká miera bezpečnosti. Ten, kto to na pretekárskom okruhu myslí vážne, nechce pristúpiť na žiadne kompromisy.

Obzvlášť veľa toho znesie set Clubsport dodávaný na prianie a bez príplatku – pre dodatočnú ochranu na pretekárskej trati. Ideálny základ pre športové extrémne situácie.

Set Clubsport pozostáva z ochrannej klietky za prednými sedadlami priskrutkovanej ku karosérii, priloženého šesťbodového pása v červenej farbe na strane vodiča, priloženého hasiaceho prístroja s úchytkou a prípravou na hlavný spínač batérie. Ten možno získať samostatne prostredníctvom motoristického oddelenia Porsche, rovnako ako oblúk klietky pre motoristické akcie.

Životní prostředí

V časoch globálnych zmien klímy, zvlášť diskusií o emisiách CO2, si každý výrobca automobilov kladie otázku, akú odpoveď môže dnes ponúknuť. Naša znie: vysoký výkon pri vysokej efektívnosti.

Čistenie výfukových plynov

Vozidlá Porsche ukazujú, že aj výkonné športové vozidlá vo svojej príslušnej kategórii môžu dosiahnuť relatívne nízke hodnoty spotreby a emisií.

Dosahujú to jednak efektívnym využitím paliva vďaka účinným technológiám, a jednak využitím priameho vstrekovania benzínu (DFI).

Na druhej strane zaisťujú katalyzátory s riadením dvomi sondami Lambda účinné čistenie výfukových plynov.

Recyklácia

Inteligentná ľahká konštrukcia je pri vozidlách Porsche už dávno samozrejmosťou. Pri jej zhotovovaní sa dôsledne používa ľahký polyuretán, hliník a horčík. Všetky použité materiály možno dobre recyklovať. Recyklované umelé hmoty používame všade tam, kde môžu splniť vysoké technické požiadavky.

Palivo

Všetky modely Porsche – a medzi nimi aj GT3 – sú, samozrejme, navrhnuté na používanie palív až s 10 % podielom etanolu, napr. pre „E10“. Etanol zlepšuje bilanciu CO2 – biopalivá sa totiž vyrábajú z rastlín, ktoré prijímajú CO2 z atmosféry.

Interiér

Interiér športového vozidla je ako oblečenie športovca: Musí dokonale sedieť a byť na dotyk ako druhá koža. Iba potom môžu človek a stroj tvoriť športový celok. Pretože na vynaloženie maximálneho výkonu vodič potrebuje rýchlo zaznamenateľné informácie a ergonómiu interiéru, pomocou ktorej ich môže ešte rýchlejšie aplikovať.

Požiadavka splnená: so stúpajúcou stredovou konzolou, ktorá umožňuje priamu dráhu ruky z volantu k radiacej páke. S ergonomickými spínacími páčkami na volante. S ovládacími prvkami, ktoré ležia v dosahu a pri ktorých sa zakazuje akékoľvek hranie.  

Ciferníky

Přesnost, žádné zbytečné ozdůbky. Puristické, ne módní. Ve stylu Porsche ukazuje cestu 5 kruhových ciferníků integrovaných do kokpitu. Ve středu: otáčkoměr. Ciferník je lakován v odstínu titanu a nese nápis „GT3“.

Sdružený přístroj s barevným displejem o úhlopříčce 4,6“ Vám bude neúnavně předkládat informace z palubního počítače, např. o průměrné rychlosti a spotřebě, dojezdové vzdálenosti a venkovní teplotě. Lze zobrazit údaje systému pro kontrolu tlaku v pneumatikách (RDK), stejně jako údaje stopek volitelné sady Chrono. Navíc Vás informuje o komunikačních a audio nastaveních nebo zobrazuje mapu navigačního systému. Pouze pro případ, že jednou nebudete na závodním okruhu.

Materiály interiéru

Tvrdošíjnost, odolnost, nezničitelnost. Sportovní hodnoty se prosazují u materiálů - dominuje Alcantara®, kůže a stříbrné komponenty interiéru, stejně jako kartáčovaný hliník. Zadání: Materiály musejí být praktické. A kvalitní. Že připomínají motoristický sport, s tím se rádi smíříme.

Alcantara® je příjemná na omak, omývatelná a nenáročná na údržbu. Proto ji nalezneme především tam, kde jsme v přímém kontaktu: na věnci volantu a na volicí páce. Kromě toho na madlech dveří, loketních opěrkách na obložení dveří a víku odkládací přihrádky ve středové konzole. V Alcantaře® je rovně provedeno čalounění stropu a obložení sloupku C.

Sportovní volant se spínacími páčkami

Spínání jako při závodech - sportovní volant se spínacími páčkami. Spínací dráhy páček jsou sportovně krátké, spínací procesy jsou díky tomu ještě přímější a přesnější.

Sportovní volant lze axiálně a vertikálně přestavit až o 40 mm. Věnec volantu z černé Alcantary® je příjemný na omak a dobře sedí v ruce i při sportovní jízdě.

Užitečná věc, když na závodním okruhu zase následuje šikana doleva a doprava: volitelně dodávaná značka 12 hodin v červené barvě.

Sedadla

Sportovní sedadla Plus

Sériová výbava v novém 911 GT3: sportovní sedadla Plus s vyvýšeními bočnicemi, elektrickým nastavením výšky sedadla a opěradla, stejně jako mechanickým nastavením podélné polohy. Bočnice jsou potažené kůží, střední části sedadla v černé Alcantaře®, nápis „GT3“ je vyšitý v platinově šedé barvě na hlavových opěrkách.

Bočnice sedáků a opěry mají pevnější čalounění a nabízejí velmi dobrou podporu při sportovní jízdě. Skořepina opěradla je lakovaná ve stříbrošedé barvě.

Na přání dostupné: adaptivní sportovní sedadla Plus. S elektrickým nastavením polohy sedadla (18 možností), mimo jiné bočnic a bederní opěry.

Celoskořepinová sedadla*

K dispozici na přání: Celoskořepinová sedadla kompletně z plastu zesíleného uhlíkovými vlákny (CfK) s karbonovým vzhledem. Nabízejí mimořádně dobré boční vedení při minimální hmotnosti. Přestavení podélné polohy se provádí ručně, výškové nastavení elektricky. Potah je sériově v černé kůži se střední částí sedadla z Alcantary®, včetně platinově šedého kontrastního pruhu s nápisem „GT3“.

Sportovní skořepinová sedadla*

Volitelně obdržíte skořepinová sedadla se sklopným opěradlem, integrovaným hrudním airbagem a ručním přestavováním podélné polohy pro řidiče a spolujezdce.

Skořepina sedadla z plastu vyztuženého skelným a uhlíkovým vláknem s povrchem z karbonu. Otočné body opěradla jsou umístěny vysoko v bočnicích - pro velmi dobré boční vedení i v místě pánve. Potah je sériově v černé kůži se střední částí sedadla z Alcantary® včetně platinově šedého kontrastního pruhu s nápisem „GT3“.

Ozdobné prošívání koženého čalounění v červené barvě

Jako kvalitní sportovní volitelnou variantu obdržíte ozdobné prošívání koženého čalounění v červené barvě. A navíc v závislosti na variantě sedadla červené nápisy „GT3“ na opěrkách hlavy nebo červené kontrastní pruhy na střední části sedadla s nápisem „GT3“. Nápis „GT3“ na obložení středového tunelu vzadu je zde rovněž vyveden v červené.

** Systémy pro upevnění dětských sedaček nesmí být u celoskořepinových resp. sportovních skořepinových sedadel používány.

Porsche Track Precision App

Aplikace „Porsche Track Precision App“ umožňuje podrobné zobrazení, zaznamenání a analýzu jízdních dat na chytrém telefonu. Časy jednotlivých okruhů lze automaticky zastavit prostřednictvím přesného GPS signálu 10Hz systému PCM, resp. ručně ovládací páčkou volitelné sady Chrono nebo ještě přesněji volitelným počitadlem kol „Lap trigger“, které získáte v oddělení Porsche Tequipment, a porovnání provést na chytrém telefonu.

Aplikace při jízdě na závodní trati vizualizuje na chytrém telefonu dynamiku jízdy a kromě časů jednotlivých sektorů a kol se zobrazují i odchylky oproti definovanému referenčnímu okruhu. Grafické analýzy jízdních dat a videoanalýza pomohou řidiči dále zlepšovat jeho jízdní výkon. Správa a výměna záznamů, profilů trati a řidiče jsou možné přímo na chytrém telefonu.

Ještě přesnější měření časů kol jako při závodech umožňuje počitadlo kol „Lap trigger“, dostupné přes Porsche Tequipment, které lze umístit vedle startovací/cílové čáry na trati a které automatizovaně zastavuje a přenáší časy kol. Bližší informace k nabídce Lap trigger naleznete na www.porsche.com/tequipment.

Sada Chrono

Volitelná sada Chrono nabízí navíc k analogovým a digitálním stopkám na palubní desce tyto funkce: Pro zobrazování, ukládání a vyhodnocování naměřených časů jednotlivých okruhů je PCM rozšířen o ukazatel sportovních výkonů. Řidič se tak může informovat o času a ujeté vzdálenosti aktuálního okruhu, stejně jako o dosavadním počtu okruhů a dosažených časů. Kromě toho se zobrazuje nejrychlejší okruh a dojezdová vzdálenost. Je možné zaznamenávat jak libovolné trasy, tak i definovat referenční trasy.

* Použití aplikace je povoleno jen v uzavřeném areálu. Použití tohoto výrobku (zejména videozáznam) může být na určitých trzích nebo akcích zakázáno právními předpisy. Před každým použitím výrobku prosím prověřte, zda je jeho použití podle místních předpisů přípustné.

Systémy ozvučení

Sound Package Plus zajišťuje vynikající zvuk: 8 reproduktorů s výkonem 150 wattů. Díky zesilovači integrovanému do systému Porsche Communication Management (PCM) je zvuk v interiéru vozu optimálně přizpůsoben pro řidiče a spolujezdce.

BOSE® Surround Sound-System

Vyl vyvinut speciálně pro modely 911 a je optimálně uzpůsoben pro akustiku interiéru vozu: volitelný audiosystém BOSE® Surround Sound System.

Audiosystém disponuje 12 plně aktivními reproduktory a kanály zesilovače včetně patentovaného vestavěného 100wattového vysoce výkonného subwooferu. Plně aktivní konstrukce systému umožňuje optimální přizpůsobení každého jednotlivého reproduktoru podle interiéru vozidla a promění Váš model 911 GTS na koncertní síň. Nesmírně rychlou. Celkový výkon: 555 wattů.

Nový Porsche Communication Management

Další vývojový stupeň systému Porsche Communication Management (PCM) tvoří centrální řídicí jednotku pro všechny aplikace nabízející informace a zábavu - a současně také patří ke standardní výbavě všech modelů. PCM je vybaven dotykovým displejem s vysokým rozlišením a integrovaným přibližovacím senzorem, který Vám umožní jednoduchou a pohodlnou obsluhu.

Zábava a informace začínají již při nabíjení a připojení Vašeho iPhonu® nebo libovolného audio zdroje. Zapotřebí je pouze rozhraní USB nebo zdířka AUX. Pro Vaši osobní hudbu je vedle mechaniky CD/DVD k dispozici také interní pevný disk („Jukebox“) a dvě čtečky karet SD. Po vložení karty si můžete oblíbenou hudbu přehrávat jednoduše přes hudební přehrávač v PCM.

Díky přípravě pro mobilní telefon připojíte mobilní telefony podporující Handsfree Profile (HFP) pohodlně prostřednictvím Bluetooth®. Mobilní telefon může zůstat uložený.

Informace o možnosti používání funkcí a služeb uvedených zde a v části „Porsche Connect“ ve Vaší zemi a ve Vašem modelu Porsche najdete v Porsche Car Configurator nebo ve Vašem centru Porsche.

Connect Plus

Modul Connect Plus se ve vašem vozu Porsche stará o maximální konektivitu. Je vybaven LTE telefonním modulem se čtečkou SIM karet pro vysoký komfort ovládání a optimalizovanou kvalitu hovorů a rovněž bezdrátový přístup k internetu. Tak můžete i ve svém vozidle používat koncová zařízení, jako je např. tablet, laptop nebo smartphone s funkcí WLAN – v případě potřeby i současně. 

Odkládací přihrádka na smartphone ve středové konzole přenáší signál vašeho mobilního telefonu do antény vozu, přičemž šetří baterii v telefonu – pro optimální mobilní příjem. Kromě toho můžete váš smartphone připojit, aby se nabíjel, nebo pro sdílení jeho obsahu. 

V modelech Cayenne se ve středové konzole místo odkládací přihrádky na smartphone nachází odkládací přihrádka s univerzálním audio rozhraním a vstupem AUX.

Kromě toho modul Connect Plus umožňuje využívání početných služeb Porsche Connect. Tím získáte více z vašeho všedního dne a multitasking přenechte vašemu sportovnímu vozu – abyste měli víc času jezdit s Porsche.

Více informací o modulu Connect Plus naleznete na zde.

Služby

S Porsche Connect a modulem Connect Plus máte přístup k užitečným službám, například k informacím o dopravě v reálném čase. Tak budete již před vyjetím vždy vědět, po které trase se nejrychleji dostanete do cíle. Za jízdy se dopravní informace v reálném čase pravidelně aktualizují – a vaši trasu optimalizují. 

Pro lepší orientaci za jízdy a v cíli slouží mimo to GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360stupňovým zobrazením a satelitními obrázky v mapovém náhledu PCM. GOOGLE® Street View je z důvodu vaší bezpečnosti k dispozici jen tehdy, když vůz stojí.

Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.

Aplikace Connect

Porsche Connect nabízí kromě inteligentních služeb další dvě aplikace pro smartphony: Porsche Car Connect pro vyhledávání dat vozidla a rovněž k dálkovému ovládání některých funkcí vozu pomocí smartphonu nebo Apple Watch®. Další součástí je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznáním krádeže vozu.

Druhou aplikací je aplikace Porsche Connect. Její pomocí odešlete do svého vozu Porsche cíle své cesty ještě před vyjetím. Jakmile se váš smartphone spojí s PCM, zobrazí se tyto cíle ve vozu a přímo spustíte navigaci. Na PCM rovněž přímo vidíte kalendář vašeho smartphonu a můžete zahájit navigaci podle v něm uložených adres. Kromě toho vám aplikace Porsche Connect díky integrovanému streamování hudby nabízí přístup k milionům hudebních titulů.

Více informací o dostupných službách a aplikacích naleznete na zde.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlouhodobých zkušeností. Od prvopočátků byla totiž cílem Porsche splněná individuální přání zákazníků. Do roku 1986 jsme tomu říkali program speciálních přání - dnes je to závod Porsche Exclusive. Filosofie zůstává stejná: Ruku na to.

Máme rádi to, co děláme. Máme rádi svou práci. Každému švu, každému čtverečnímu centimetru kůže, i tomu nejmenšímu detailu věnujeme stejné úsilí. Tak probouzíme sny k životu. A vytváříme tak unikáty. Z výrobního závodu.

To jde jen s originalitou, inspirací a nadšením - což začíná již u poradenství. Protože na jedno myslíme již před vším ostatním. Na vaše přání. Uskutečňujeme je s klidem a pečlivostí - v precizní ruční práci a s využitím vysoce kvalitních materiálů, jako je kůže, Alcantara, karbon, mahagon nebo hliník.

Vaše přidaná hodnota? Produkt vytvořený s úsilím a díky ruční práci. Jinak vyjádřeno: prolínání sportovnosti, komfortu, designu a vašeho osobního vkusu. Zkrátka Porsche s vaším rukopisem.

Nabízíme vám celou řadu individuálních možností pro uplatnění vašich představ. Vizuálně a technicky. Pro exteriér a interiér. Od menších změn až po rozsáhlé úpravy. 

Porsche Tequipment

Se speciálními produkty z nabídky Porsche Tequipment si Vaše 911 přizpůsobíte Vašim individuálním přáním a potřebám. Všechny takto nabízené produkty podléhají stejným směrnicím a požadavkům jako samotná vozidla a všechny jsou vyvinuty, testovány a pečlivě zkoušeny ve vývojovém centru v závodě Weissach. Pracují na nich stejní inženýři a designéři firmy Porsche, kteří vytvořili vůz. Proto jsou tyto produkty navrhovány a vyráběny vozům Porsche přesně na míru.

A záruka? Ta samozřejmě zůstává zachována v plném rozsahu Bez ohledu na to, jakými produkty z nabídky Tequipment si Vaše vozidlo vybavíte.