911 Turbo - 911 - Všechny modely Porsche - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Brzdy

911 Turbo
Brzdy

Brzdy

Rovnako veľký dôraz ako na jazdný výkon kladieme aj na brzdy. Modely 911 Turbo sú vybavené brzdami s červenými 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vzadu. Priemer brzdových kotúčov: vpredu a vzadu 380 mm.

Jednodielne strmene kotúčovej brzdy sú uzavreté. Výhoda: vyššia tvarová pevnosť, lepšie správanie tlakového bodu aj pri extrémnom zaťažení, nižšia hmotnosť. Dráha pedála je krátka, tlakový bod presný. Brzdové kotúče sú odvrtávané – pre lepšie brzdenie na mokrej vozovke.

Štandardné vybavenie pre modely 911 Turbo S: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Odvrtávané keramické brzdové kotúče PCCB priemer 410 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon.

Použitie žlto lakovaných 6-piestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vzadu zaisťuje veľmi vysoký a predovšetkým konštantný brzdový tlak počas omeškania.

Rozhodujúcou výhodou brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v extrémne nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: sú asi o 50 % ľahšie než kotúče zo sivej liatiny porovnateľnej konštrukcie a rozmerov. To znižuje neodpruženú a rotujúcu hmotu. Dôsledok: dokonalejšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách, a vyššia agilita a zdokonalené ovládanie. 

Filozofia 911 Turbo

Prevahu nemožno dosiahnuť len slovami. Často však postačí byť v správnej chvíli na správnom mieste. To sa modelu 911 Turbo podarilo na Autosalóne v Paríži v roku 1974: jeho vystúpenie bolo skutočne výbušné.

V čase ropnej krízy, ktorá sa, samozrejme, dotkla aj automobilového priemyslu, Porsche preukázalo svoje schopnosti. Bezpodmienečne a dôsledne: prvým štandardným športovým vozidlom s preplňovaním. Celý svet zatajil dych a to isté odvtedy nastáva, kedykoľvek sa objaví nový model 911 Turbo. Aj dnes.

Pretože naši inžinieri opäť dokázali niečo mimoriadne: zostali verní 911 Turbo, pokračovali dôsledne v začatej vývojovej línii a napriek tomu priniesli veľa noviniek.

Platí to pre nezameniteľný dizajn, detaily, ktoré sú ešte presnejšie, silnejšie a výraznejšie aj ďalší stupeň zdanlivo neprekonateľného výkonu vozidla 911 Turbo. A nový modul Connect Plus ukazuje nový smer, ktorým sa 911 Turbo vydáva aj na digitálnej ceste.

Skrátka, športové vozidlo? Skrátka? Nie, je to naše športové vozidlo. Pretože dokonale vyjadruje značku a filozofiu Porsche. Dych vyrážajúci výkon spojenia s inteligenciou.

Aj pre 911 Turbo platí, že dôležitý nie je iba účel, ale myšlienka, ktorej ústredným bodom je budúcnosť. Nejde nám iba o výkonnosť, vidíme za obzory.

Predtým, dnes aj zajtra. 911 Turbo je vozidlo, pri ktorého uvidení sa čosi zovrie okolo srdca a zrýchli sa tep. Nepotrebuje zbytočné efekty na to, aby sa presadilo. Nie sú potrebné slová.

Jedno je isté: mnohí sa môžu usilovať o trón, ale miesto je len pre jedného.

Dizajn exteriéru

Nikdy sme nechceli iba sledovať trendy, chceme ich vytvárať. Chceme preniknúť nielen do hlavy, ale aj do srdca. Chceme nastaviť zrkadlo obyčajnému životu. Chceme, aby pominuteľné ustúpilo trvalému.

To je naša cesta. Cesta Porsche. Nemeníme recept, používame rafinovanejšie prísady. Pri modeli 911 Turbo to dokazuje nový predok s novými svetlami a čiernymi aerodynamickými plôškami. Hrdý tvar zdôrazňuje dynamiku vozidla. Hlavné svetlomety so 4-bodovými LED na hlavné svietenie patrí pri všetkých modeloch k štandardnej výbave.

Držadlá dverí ešte harmonickejšie splývajú s interiérom, kované časti kolies pripomínajú filigránsky vzor.

Na zadnej časti vozidla je neprehliadnuteľným prvkom mriežka s vertikálnymi lamelami. To isté platí o trojrozmerných svetlách, odrazkách integrovaných do otvorov na výstup vzduchu a o výrazných dvojitých koncovkách výfuku.

Každá novinka je zameraná na to, aby 911 Turbo pôsobilo ešte presnejšie, koncentrovanejšie a ostrejšie. To, samozrejme, platí aj pre kabriolet s jeho ľahkou a pritom mimoriadne stabilnou látkovou strechou s podpornými prvkami z horčíka.

Dizajn interiéru

Rovnaká dynamika vnútri ako zvonku. K tomu prispieva aj nová generácia volantov. Motoristický šport so všetkými emóciami na dotyk. Nový športový volant GT sa inšpiroval špičkovým športovým modelom 918 Spyder. K dispozícii sú aj ovládacie páčky pre ergonomické spínanie, spínač MODE pre 4 jazdné režimy, na prianie multifunkčné tlačidlá a valce.

Modely 911 Turbo: Čistá kultúra. To je náš smer. Náš štýl. Ukázať tvár. Športovú. Nezameniteľnú. A dosiahnuť tak pocit vďačnosti.

Charakter

Už prvý pohľad dáva tušiť, aký pozoruhodný výkon možno od nového modelu 911 Turbo očakávať. Vydáva ho totiž preplňovaný motor boxer s obsahom 3,8 l umiestnený vzadu. V číslach: 397 kW (540 k). Maximálny krútiaci moment: 710 Nm. 911 Turbo s Launch Control dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3 sekundy. Maximálna rýchlosť: 320 km/h.

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK) a aktívny pohon všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM) zaistí inteligentný prenos sily na všetky 4 kolesá. Tieto systémy sú zárukou vysokej dynamiky pri excelentnej jazde.

Vďaka Porsche Active Aerodynamics (PAA) sa už pri bežnej prevádzke vzájomne nevylučujú optimálny aerodynamický tlak pri vysokej rýchlosti a koeficient odporu vzduchu výhodný z hľadiska spotreby.

O vysoký výkon sa navyše postarajú 20" kolesá 911 Turbo. Takisto dôležité je riadenie zadnej nápravy, Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) vr. elektronicky regulovanej uzávierky diferenciálu zadnej nápravy.

Paket SportChrono vr. spínača MODE na volante, funkcia Turbolader-overboost a dynamické uloženie motora prispievajú k ešte športovejšiemu charakteru motora, PDK, podvozka a riadenia zadnej nápravy.

Športová je aj kabína vozidla s premyslenými detailmi a jednoducho ovládateľnými riadiacimi prvkami. Vysoký komfort ponúka kožená výbava, plne elektricky ovládateľné športové sedadlá, nový Porschle Communication Mangement (PCM) so systémom Connect Plus a Surround Sound značky BOSE®. Nezameniteľný zvuk vozidla Porsche dostal novú a pozoruhodnú hĺbku.

Napriek tomu, že rozsiahla štandardná výbava plne zodpovedá vysokým požiadavkám, ponúka Porsche možnosti na ďalšie úpravy vozidla 911 Turbo podľa individuálneho vkusu a priania zákazníka.

Motor

Kto sa chce prezentovať, musí si byť istý sám sebou. Modelom 911 Turbo túto istotu dodáva 6-valcový preplňovaný motor s obsahom 3,8 l umiestnený vzadu. Boxer typický pre 911 je zárukou vynikajúcej kompenzácie hmoty a pokojného chodu, nízko položený hnací agregát znamená nízke ťažisko. 2 turbodúchadlá s variabilnou geometriou turbín (VTG) sa vždy postarajú o dynamický rozjazd, vysoký krútiaci moment a mimoriadny výkon.

Motor sa dodáva v 2 výkonových variantoch: V modeloch 911 Turbo a 911 Turbo Cabriolet s 397 kW (540 k).

Modely 911 Turbo S dosahujú vďaka väčším turbodúchadlám v spojení s elektronickým vybavením motora s optimalizovaným výkonom viac než 427 kW (580 k).

Napriek tomu, že výkon oproti predchádzajúcim generáciám vozidiel vzrástol, sú spotreba paliva aj emisie CO2 viditeľne nižšie. Dôvodom sú technológie, ktoré dokážu palivo využívať efektívnejšie. Okrem priameho vstrekovania benzínu a systému VarioCam Plus určeného pre variabilné riadenie nasávacích vačkových hriadeľov a zdvihu nasávacích ventilov sem patria aj funkcie Auto-Start-Stop alebo plachtenie.

Ďalší dôležitý faktor: nízka hmotnosť motora v pomere k vysokému výkonu podporuje čulý pohyb vozidla aj spotrebu.

Na výrobu motora boli použité ľahké kovy a je do nich integrované mazanie so suchou kľukovou skriňou. Použité sú kované ojnice a takisto kované hliníkové piesty, ktoré sa pohybujú vo valcoch zo zliatiny hliníka a kremíka.

To všetko pre úžasný pocit z jazdy s vozidlom 911 Turbo. Pre mimoriadnu priebojnosť pri podivuhodne nízkej spotrebe. A pre všeobecný obdiv všade tam, kde sa vozidlo objaví.

Dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

Zamilovaná téma našich inžinierov? Rýchlosť radenia, ale aj pohodlie. PKD tieto dve požiadavky spája vskutku majstrovsky. Dôsledky pre vás: zmena stupňa rádovo v milisekundách bez toho, aby bola ovplyvnená ťažná sila. A dokonale komfortný proces.

PDK ponúka 7 stupňov. Prevodové stupne 1 až 6 majú športový charakter, pričom najvyššia rýchlosť je dosiahnutá – ako inak – v najvyššom šiestom stupni. Siedmy stupeň má dlhý prevod a znižuje otáčky tak, aby spotreba paliva ešte viac klesla.

PDK sa skladá z 2 čiastkových prevodoviek namontovaných do spoločnej skrine. Zatiaľ čo sa hnacia sila jednou spojkou a jednou prevodovkou prenáša na kolesá, v druhej prevodovke už prebieha príprava na nasledujúci stupeň. Pri zmene prevodového stupňa sa jedna spojka otvorí, druhá sa súbežne zavrie.

Podľa programu radenia (normálne, SPORT alebo SPORT PLUS) prebieha zmena buď ležérne, alebo mimoriadne športovo.

Plachtenie a funkcia Auto Start-Stop

Podľa situácie na ceste môžete využiť tzv. „plachtenie“. Otvorením spojok dôjde k odpojeniu motora a je potlačený jeho brzdný účinok. Vozidlo optimálne využíva svoju kinetickú energiu a môže sa pohybovať po dlhšej trase bez pohonu. Výsledkom je výrazná úspora paliva. Rovnako úsporná je aj štandardná funkcia Auto-Start-Stop.

Porsche Traction Management (PTM)

Štandardný Porsche Traction Management (PTM) je aktívny pohon všetkých kolies s elektronicky regulovanou lamelovou spojkou riadenou viacparametrovými charakteristikami a protišmykovou reguláciou. Reguluje sa tak rozvádzanie hnacej sily medzi trvalo poháňanú zadnú a prednú nápravu.

Pokiaľ napríklad pri zrýchľovaní hrozí prešmykovanie zadných kolies, je prostredníctvom silnejšieho záberu lamelovej spojky pridelená väčšia hnacia sila dopredu. Navyše protiprešmyková regulácia (ASR) zabraňuje pretáčaniu kolies. V zákrutách dostávajú predné kolesá len taký podiel hnacej sily, ktorý zaručí optimálne bočné vedenie. PTM tak v spolupráci s Porsche Stability Management (PSM) zaisťuje v každej jazdnej situácii vhodné rozdelenie sily pre vynikajúci ťah.

Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Štandard pri všetkých modeloch 911 Turbo: PTV Plus. Systém pre zvýšenie jazdnej dynamiky a stability pracuje s riadenými zásahmi bŕzd na zadných kolesách a s elektronickou uzávierkou diferenciálu zadnej nápravy.

Zlepšuje správanie a presnosť riadenia. Tak pri vysokom tempe, ako aj pri zrýchlení pri výjazde zo zákrut zaistí elektronicky regulovaná uzávierka diferenciálu zadnej nápravy s plne variabilným rozdeľovaním momentu vyššiu stabilitu jazdy.

Na čo slúži? Veľká priečna dynamická stabilizácia vozidla a vynikajúca trakcia. Veľká agilita pri každej rýchlosti – s presným riadením a vyrovnaným správaním pri zmenách záťaže. Na čo ešte? Nesmierna radosť v zákrutách.

Paket Sport Chrono vr. spínača MODE

Adrenalín stlačením tlačidla, husia koža v cene: voliteľný set Sport Chrono. Jeho funkcie umožňujú ešte športovejšie vyladenie podvozka, motora a prevodovky. A katapultujú vás do nových športových sfér.

Nový je spínač režimov na volante prevzatý z modelu 918 Spyder. Pre pocit z jazdy ako v kokpite pretekárskeho vozidla.

Bez toho, aby ste museli zložiť ruku z volantu, môžete zvoliť jedno zo 4 nastavení: Režim Normal, SPORT, SPORT PLUS a Individual, prostredníctvom ktorého môžete vozidlo ešte individuálnejšie nastaviť podľa svojho jazdného štýlu.

Pri aktivovanom režime SPORT sa napríklad pri zrýchlení s plným plynom dočasne zvyšuje maximálny plniaci tlak v dolnom a strednom rozsahu otáčok. V tomto čase sa maximálne otáčky zvýšia až o 50 Nm, a to pri modeloch 911 Turbo na 710 Nm a pri modeloch 911 Turbo S na 750 Nm.

Pri aktivovanom režime SPORT PLUS reaguje motor ešte bezprostrednejšie. PDK je v tomto prípade nastavená na mimoriadne krátke časy radenia, optimálne stupne pre maximálne zrýchlenie a aktívne radiace procesy. Porsche Active Suspension Management (PASM), riadenie zadnej nápravy a Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) zaisťujú ešte športovejšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. A tým pre lepší kontakt s vozovkou. Predný a zadný spojler sú ako súčasť Porsche Active Aerodynamics v pohotovostnej polohe.

Launch Control umožňuje najlepšie možné zrýchlenie pri rozjazde, teda pretekársky štart.

Prvýkrát k dispozícii pri modeloch 911 Turbo: funkcia SPORT Response. Prostredníctvom tlačidla uprostred spínača režimov sa motor a prevodovka pripravujú na čo najrýchlejší nábeh výkonu. To znamená: max. rozbeh cca za 20 s – napríklad pri predbiehaní. Grafický časovač v kombinovanom prístroji ukazuje, ako dlho bude funkcia ešte k dispozícii.

Dynamické motorové ložiská

Elektronicky riadený systém minimalizuje citeľné kmity a vibrácie celého hnacieho ústrojenstva, zvlášť motora. A spája prednosti tvrdého a mäkkého uloženia motora. Stručne povedané: Zvyšuje jazdnú stabilitu a komfort jazdy.

Podvozok

Podvozok modelov 911 Turbo dovoľuje bezpečnú zmenu jazdného pruhu aj pri vysokej rýchlosti. Stabilita jazdy je pritom mimoriadne vysoká. Rovnako ako čulý pohyb v zákrutách. O to sa postarajú aj veľké 20" kolesá. Nový je aj priečny nosník zadnej nápravy z hliníka, ktorý je jedným z dôvodov zníženia hmotnosti vozidla.

Riadenie zadnej nápravy

Riadenie zadnej nápravy zvyšuje každodennú využiteľnosť a výkon vozidla v rovnakom rozsahu.

Pri rýchlostiach do 50 km/h riadi systém zadné kolesá proti zatočeným predným kolesám.

To vedie k účinnému skráteniu rázvoru kolies. Zmenší sa priemer otáčania, zatáčavosť vozidla je výrazne dynamickejšia a manévrovanie je znateľne jednoduchšie.

Pri rýchlostiach viac než 80 km/h navádza systém zadné kolesá do rovnakého smeru, ako sú zatočené predné kolesá. Výsledkom je virtuálne predĺženie rozvodu a zvýšená stabilita jazdy, napríklad pri rýchlej zmene jazdného pruhu na diaľnici.

Pri rýchlosti medzi 50 a 80 km/h dochádza v závislosti od jazdnej situácie k priebežnému prechodu medzi dorazom riadenia v rovnakom smere a protismere. Vďaka riadeniu zadnej osi s vysokou schopnosťou stabilizácie bolo navyše možné zaistiť priamejší prevod riadenia na prednej náprave okolo stredovej polohy. Výhoda: vyššia pohyblivosť bez straty stability pri vyšších rýchlostiach.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

PASM slúži na elektronické prestavovanie systému tlmičov. V závislosti od zvoleného režimu, spôsobu jazdy a stavu vozovky vyberie vždy automaticky ich optimálnu tvrdosť. Zníži sa klopenie a nakláňanie, kontakt všetkých kolies s cestou sa optimalizuje.

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

Systém regulácie podvozka PDCC patrí k štandardnému vybaveniu modelov 911 Turbo S. Slúži na aktívnu stabilizáciu klopenia a znižuje bočné sklo vozidla pri jazde v zákrutách. Súčasne znižuje bočné rozkmitanie vozidla na zvlnenom podklade.

Na čo to slúži? Lepšia dynamika jazdy a väčší komfort na ceste – pri akejkoľvek rýchlosti. Okrem toho optimalizované správanie pri vjazde do zákrut a vyrovnávanie zmeny zaťaženia.

Kolesá a pneumatiky

20" koleso 911 Turbo

Samozrejme, technika kovania – pre menšiu hmotnosť a menšiu neodpruženú hmotu. S leštenou, žiarivou hviezdicou kolesa.

20" kolesá 911 Turbo S s centrálnym zámkom

Čierno lakované lesklé hliníkové koleso je kované. Je mimoriadne ľahké a môže byť použité ako meradlo, pokiaľ ide o pohodlie pri jazde, výkon aj dizajn. S centrálnym zámkom vr. chrómovaných krytov kolies s farebným logom Porsche a poistkou proti krádeži.

20" kolesá Sport Classic:

Na prianie môžete mať aj jednodielne kované kolesá zo zliatiny ľahkých kovov s 5 lúčmi v dizajne Sport Classic. Hviezdica kolesa je lakovaná striebornou metalízou GT, okraj ráfika je lesklo vybrúsený. Kryt kolesa je zdobený farebným logom Porsche.

Systém na kontrolu tlaku v pneumatikách (RDK)

Štandard pre všetky modely: systém na kontrolu tlaku v pneumatikách (RDK). Výstraha na displeji palubného počítača upozorní vodiča na príliš nízky tlak aj na pozvoľnú alebo náhlu stratu tlaku.

Zdvíhací systém na prednej náprave

Mimoriadne vhodné na každodennú potrebu: voliteľný zdvíhací systém dostupný pre všetky modely. Dvíha prednú časť vozidla 911 cca o 40 mm – až do rýchlosti cca 35 km/h. Tento nový systém zaisťuje, že obrubníky, rampy a vjazdy do garáží už pre športové vozidlo nepredstavujú prekážku.

Porsche Active Aerodynamics (PAA)

Všechny modely 911 Turbo jsou vybaveny aktivní aerodynamikou, kterou tvoří kombinace čelního a zadního spoileru s možností změny polohy v několika stupních. Čelní, pneumaticky vysouvatelný spoiler vyrobený z flexibilního elastomeru a zadní spoiler se pohybují synchronním způsobem - k dispozici jsou 3 polohy nastavení.

V prvním stupni (start) jsou oba spoilery kompletně zasunuté. To je výhodné pro každodenní provoz, protože se tak snižuje riziko nárazu na rampy, prahy nebo hrany obrubníků. Spodní hrana spoileru je dobře chráněná.

Ve druhém stupni (speed) je od rychlosti 120 km/h přední i zadní spoiler částečně vysunutý. To zajistí vysokou stabilitu jízdy, nepatrný odpor vzduchu a umožňuje to vysokou koncovou rychlost.

Třetí stupeň: nekompromisní výkon. Aktivuje se tlačítkem spoileru nebo režimem SPORT PLUS.

Čelní i zadní spoiler je kompletně vysunutý. Na hraně čelního spoileru je viditelný nápis „turbo“, resp. „turbo S“. Zadní spoiler je v této poloze nastaven až na 15 stupňů. Díky vysokému aerodynamickému přítlaku na přední a zadní nápravu může vozidlo v této situaci rozvinou svůj plný jízdní potenciál, například na okruhu. Aerodynamický přítlak je přitom výhodný pro brzdění z vysokých rychlostí.

Porsche Active Aerodynamics (PAA). Systém, který ideálním způsobem kombinuje každodenní využitelnost, efektivnost a jízdní výkon.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM je automatický regulačný systém pre stabilizáciu pri dynamickej jazde. Pri zrýchľovaní na rôznych povrchoch zlepšuje PSM trakciu pomocou funkcií ABC (automatická diferenciálová brzda) a ASR (protiprešmyková regulácia). Pre vysokú stabilitu pri jazde a bezpečnosť – a súčasne mimoriadnu agilitu.

Zásahy PSM sa v režime SPORT prejavia s omeškaním. Brzdenie v zákrutách je citeľne pohotovejšie: PSM dovoľuje veľmi športový prístup k brzdeniu a zrýchľovaniu. Vozidlo bude s vypnutým PSM ešte čulejšie. Systém je však trvalo pre istotu pripravený v pozadí.

Osvetlenie

Hlavné svetlomety v technike LED

Vnútorná časť štandardných hlavných svetlometov v technike LED tvorí 2 stupňovito usporiadané svetelné telesá. 4 LED spoty v kruhovom rámčeku integrované do svetlometu sú určené na denné svietenie.

Funkcie: Svetlo LED farebne podobné dennému je veľmi jasné a zaručí vynikajúce osvetlenie cesty. Vďaka optimalizovanému osvetleniu blízkeho aj vzdialeného a bočného priestoru a farbe podobnej dennému svetlu podliehajú oči vodiča menej únave než aj iných osvetľovacích systémov.

Porsche Dynamic Light System (PDLS) a Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+).

Dynamické svetlo do zákrut PDLS naklápa hlavný svetlomet v závislosti od uhla riadenia a rýchlosti prechádzania zákrut.

V modeloch 911 Turbo S je možné hlavné svetlomety v technike LED kombinovať so systémom PDLS+. Okrem funkcií, ktoré ponúka aj PDLS, je v tomto prípade k dispozícii navyše aj dynamické riadenie diaľkových svetiel. Aktivuje sa od rýchlosti 60 km/h a dokáže rozpoznať svetlá predchádzajúcich aj protiidúcich vozidiel. Vodič teda môže individuálne prispôsobiť dosah svetelného kužeľa konkrétnej situácii.

Brzdy

Rovnako veľký dôraz ako na jazdný výkon kladieme aj na brzdy. Modely 911 Turbo sú vybavené brzdami s červenými 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vzadu. Priemer brzdových kotúčov: vpredu a vzadu 380 mm.

Jednodielne strmene kotúčovej brzdy sú uzavreté. Výhoda: vyššia tvarová pevnosť, lepšie správanie tlakového bodu aj pri extrémnom zaťažení, nižšia hmotnosť. Dráha pedála je krátka, tlakový bod presný. Brzdové kotúče sú odvrtávané – pre lepšie brzdenie na mokrej vozovke.

Štandardné vybavenie pre modely 911 Turbo S: Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Odvrtávané keramické brzdové kotúče PCCB priemer 410 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon.

Použitie žlto lakovaných 6-piestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikových hliníkových jednodielnych kotúčových bŕzd s pevným strmeňom vzadu zaisťuje veľmi vysoký a predovšetkým konštantný brzdový tlak počas omeškania.

Rozhodujúcou výhodou brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v extrémne nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: sú asi o 50 % ľahšie než kotúče zo sivej liatiny porovnateľnej konštrukcie a rozmerov. To znižuje neodpruženú a rotujúcu hmotu. Dôsledok: dokonalejšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách, a vyššia agilita a zdokonalené ovládanie. 

Karoséria

Inovovaná konštrukcia modelov 911 Turbo spĺňa 2 základné požiadavky – jednak vďaka extrémnej tuhosti karosérie dosahuje vozidlo lepšiu jazdnú dynamiku, jednak inteligentná ľahká konštrukcia ešte viac znížila hmotnosť vozidla.

Moderná spájacia technika umožňuje použiť špecifické materiály presne tam, kde sú potrebné. Práve preto používame v konštrukcii veľmi tenkostennú oceľ, ktorá však vykazuje mimoriadne vysoký stupeň tuhosti. Keď sa k tomu pripojí rozsiahle využitie hliníka, napr. pre strechu, podlahu, dvere, veko motorového priestoru a batožinového priestoru, je výsledok jasný.

K tomu navyše sú ešte nosiče kokpitu a stredové konzoly zhotovené z horčíka, teda ďalšieho mimoriadne ľahkého materiálu. Vysoká efektívnosť materiálu znižuje celkovú hmotnosť – a tým aj spotrebu.

Airbagy

Úplné airbagy pre vodiča a spolujazdca sa podľa závažnosti a povahy nehody aktivujú v dvoch stupňoch. Pri menej závažných nehodách zadrží posádku vozidla prvý stupeň ochrany –

Porsche Side Impact Protection System (POSIP), tvorený bočnými výstuhami vo dverách a 2 bočnými airbagmi na každej strane. V bočniciach sedadiel je integrovaný hrudný airbag, v obložení dverí hlavový airbag. Tie ponúkajú vysokú ochranu v prípade bočných nárazov.

Čistenie výfukových plynov

Vozidlá Porsche ukazujú, že aj výkonné športové vozidlá vo svojej príslušnej kategórii môžu dosiahnuť nízke hodnoty spotreby a emisií.

Dosahujú to na jednej strane vďaka efektívnemu využívaniu paliva s pomocou technológií, ako je Auto Start-Stop, termomanažment, napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou a plachtením. Na druhej strane zaisťujú katalyzátory s riadením dvomi sondami Lambda účinné čistenie výfukových plynov.

Spotreba a recyklácia

Inteligentná ľahká konštrukcia je pri Porsche súčasťou sebauvedomenia. Vyznačuje sa vysokým podielom hliníka, horčíka, umelých hmôt a veľmi pevných oceľových plechov. Všetky materiály sa vyberajú cielene a používajú sa predovšetkým laky na vodnej báze šetrné k životnému prostrediu. Všetky materiály ľahkej konštrukcie sú veľmi dobre recyklovateľné. Všetky materiály sú označené na účely neskoršej recyklácie. Stručne povedané: Vozidlo 911 Turbo môže byť dnes z približne 95 % zhodnotené.

Palivo

Všetky modely Porsche – a medzi nimi aj 911 Turbo – sú, samozrejme, navrhnuté na používanie palív až s 10 % podielom etanolu, napr. „E10“. Etanol zlepšuje bilanciu CO2 – biopalivá sa totiž vyrábajú z rastlín, ktoré prijímajú CO2 z atmosféry.

Interiér

Charakter interiéru zodpovedá hladkej elegancii vonkajšej tváre vozidla. Žiadne zbytočné ozdôbky, všetko je zamerané na potreby vodiča. Premyslená technika, jasná logika ovládania. Ako napríklad pri 2 samostatne regulovateľných zónach klimatizácie alebo tlačidla na nastavenie podvozka. Nemusíte zložito prehľadávať menu, môžete sa sústrediť na to, čo je dôležité: cesta všade okolo vás.

Materiály v interiéri sú mimoriadne kvalitné a športové. Pre modely 911 Turbo je štandardná kožená výbava vr. sedadiel, radiacej dosky a obloženia dverí a stien. Osvedčený materiál z motoristického športu: Alcantara® – štandardne sa používa pri modeloch kupé na potiahnutie stropu. Ozdobné lišty radiacej dosky, stredové konzoly a výplní dverí sú pri modeloch 911 Turbo S zhotovené z karbónu.

Dvojfarebné výbavy a špeciálne farby ponúkajú, rovnako ako karbón, hliník a mahagón, ďalšie možnosti, ako uplatniť individuálny vkus.

Sedadlá

Plne elektricky ovládateľné športové sedadlá

Dovoľujú prestavenie výšky sedadla, sklonu operadla aj sedačky a jeho hĺbky. Ďalšou možnosťou je nastavenie vzdialenosti sedadla od volantu a 4 polohy bedrovej opory.

Integrovaný pamäťový paket uloží nastavenie oboch vonkajších spätných zrkadiel, všetky nastavenia sedadla vodiča aj nastavenie volantu, svetla, stieračov, klimatizácie, blokovania dverí, PCM a združeného prístroja.

Adaptívne športové sedadlá Plus

Adaptívne športové sedadlá Plus, ktoré pri vozidlách 911 Turbo S a 911 Turbo S Cabriolet patria k štandardnej výbave, poskytujú športovo čalúnenými bočnicami a doplnkovou podporou ramien ideálnu polohu na riadenie vozidla.

Navyše možno bočnice nastavovať nezávisle od sedačky a operadla – pre dlhé cesty bez únavy alebo pre pevnú podporu na cestách s početnými zákrutami. Samozrejmou súčasťou je aj pamäť všetkých polôh sedadla vodiča (s výnimkou bočníc).

Športové sedadlá Plus*

Na prianie možno dodať kožené športové sedadlá Plus s elektrickým nastavením výšky sedadla a operadla, rovnako ako mechanickým nastavením pozdĺžnej polohy, a to bez príplatku. Bočnice sedačiek a opory majú pevnejšie čalúnenie a ponúkajú ešte lepšiu podporu pri športovej jazde. Rovnako ako pri adaptívnych športových sedadlách Plus je škrupina operadla vyhotovená v striebrosivej farbe (modely 911 Turbo), resp. s koženým čalúnením (modely 911 Turbo S).

Športové škrupinové sedadlá**

Voliteľné príslušenstvo: športové škrupinové sedadlá so sklopným operadlom, integrovaným hrudným airbagom a ručným prestavovaním pozdĺžnej polohy. Škrupina sedadla je zhotovená z plastu zosilneného skleným a uhlíkovým vláknom s povrchom z pohľadového karbónu.

Otočné body operadiel sú umiestnené vysoko na bočniciach. To pri pretekárskych škrupinových sedadlách zaručuje charakteristické bočné vedenie aj v mieste panvy.

Zadné sedadlá

Mimoriadne komfortné na športové vozidlo: zadné sedadlá. Odkladacia plocha za nimi ponúka prídavný priestor.

Vďaka sklopným operadlám majú modely 911 Turbo Coupé v zadnej časti dostatočne veľký priestor 260 l na batožinu. V modeloch 911 Turbo Cabriolet je k dispozícii priestor veľkosti 160 l.

Detské sedačky**

Príprava na upevňovací systém detskej sedačky ISOFIX vr. Top-Tether patrí k štandardnej výbave zadných sedadiel. Na prianie dostanete prípravu na upevňovací systém detskej sedačky ISOFIX aj pre sedadlo spolujazdca s možnosťou vypnutia airbagu.

Vyhrievanie a odvetrávanie sedadiel

Pre všetky sedadlá dodávame na prianie a bez príplatku trojstupňové vyhrievanie. Pokrýva plochu sedačky, operadlo a bočnice predných sedadiel. Spolu s vyhrievaním môžeme vaše sedadlá (s výnimkou športových škrupín) vybaviť aj odvetrávaním. Odvetrávanie zaisťuje aktívna ventilácia perforovaného stredového pruhu sedadla a operadla a pasívne vetranie bočníc, ktoré zaisťuje pohyb vzduchu. Výsledkom je príjemné a suché prostredie aj v najväčšej horúčave.

* Pri tejto možnosti odpadá štandardný Memory Paket.
** Systémy na upevnenie detských sedačiek nesmú byť používané pri škrupinových športových sedadlách.

Športový volant GT

Nový športový volant GT je vybavený elektrickým prestavovaním pozdĺžnej a výškovej polohy, spínačom MODE, tlačidlom SPORT Response a 2 spínacími páčkami z ľahkého kovu. Tie sú umiestnené ergonomicky za pravým, resp. ľavým lúčom volantu. Volant možno na prianie vybaviť multifunkčnými tlačidlami a valčekmi na ovládanie audio systému, komunikačných funkcií a palubného počítača. Vyhrievanie venca volantu zapína páčka, ktorá je na ňom takisto umiestnená.

Asistenčné systémy

Tempomat s reguláciou odstupu vozidla vr. Porsche Active Safe (PAS)

Tempomat a automatická regulácia rýchlosti sa pri modeloch 911 Turbo dodávajú ako štandard. Tempomat s reguláciou odstupu vozidla je voliteľný. Slúži na reguláciu rýchlosti v závislosti od odstupu od vozidla, ktoré ide pred vami. Radarový senzor kontroluje oblasť v dĺžke až 200 m v jazdnom pruhu pred vaším vozidlom. V prípade príliš rýchleho dobiehania vpredu idúceho vozidla vás Porsche Active Safe (PAS) varuje prostredníctvom akustického a optického signálu. V prípade potreby je urobené krátke brzdenie a eventuálne sa začne tzv. cieľové brzdenie – samotné brzdenie vykonávané vodičom je pritom zosilnené v rámci určitých medzí systému až k plnému brzdeniu.

Asistent zmeny jazdného pruhu

Voliteľný asistent zmeny jazdného pruhu sleduje prostredníctvom radarových senzorov priestor za vozidlom a v mŕtvom uhle. Od rýchlosti 15 km/h informuje systém vodiča optickým signálom v trojuholníkovej výplni pri vonkajšom spätnom zrkadle o vozidlách, ktoré sa blížia zozadu alebo ktoré sa nachádzajú v mŕtvom uhle. Najmä na diaľniciach tak asistent zmeny jazdného pruhu prispieva k vášmu pohodliu a bezpečnosti. Asistent pritom sám nezasahuje do riadenia vozidla a môžete ho kedykoľvek vypnúť.

Parkovací asistent a kamera na cúvanie

Parkovací asistent vpredu a vzadu aj kamera na cúvanie patria pri modeloch 911 Turbo k bežnému štandardu. Prerušovaný tón pritom upozorňuje na vzdialenosť k prekážke. Výstraha je teda akustická a navyše môžete celý postup sledovať vizuálne na centrálnom displeji. Kamera uľahčuje presné cúvanie pri parkovaní vozidla a manévrovaní, pričom obraz je prenášaný na displej počítača.

Ukazovateľ medznej rýchlosti

Ukazovateľ medznej rýchlosti využívajúcej kameru vás informuje na displeji v kombinovanom prístroji a na obrazovke PCM o obmedzení rýchlosti, zákaze predbiehania a jeho ukončení.

Porsche Entry & Drive

Vďaka voliteľnej funkcii Porsche Entry & Drive môžete svoj kľúč od vozidla nechať vo vrecku. Pretože len čo siahnete na kľučku dverí alebo sa vaša ruka priblíži k znaku na veku batožinového priestoru, vyžiada si Porsche Entry & Drive prístupový kód uložený v kľúči. Pokiaľ je kód správny, odomknú sa dvere, resp. veko batožinového priestoru. Vozidlo sa štartuje, resp. vypína, elektrickým spínačom zapaľovania.

BOSE® Surround Sound-System

Štandardný Surround Sound-System značky BOSE® je optimálne vyladený na špecifickú akustiku v kabíne modelov 911 Turbo.

12 reproduktorov. Celkový výkon 555 W. Výsledok: pozoruhodná kvalita zvuku. Zosilňovač pre subwoofer je v modeloch 911 Turbo integrovaný do hlavného zosilňovača, takže ušetríte záťaž 6 kg. Plne aktívna konštrukcia systému umožňuje optimálne prispôsobenie každého jednotlivého reproduktora podľa interiéru vozidla a premení vaše vozidlo 911 Turbo na koncertnú sieň. Nesmierne rýchlu.

Počúvať hudbu môžete buď ako stereo, alebo – na prianie – v režime Surround, teda technológii BOSE® Centerpoint® 2.

AudioPilot® Noise Compensation Technology, systém kompenzácie rušivých zvukov pre audiosystémy patentovaný firmou BOSE® meria priebežne hluk v kabíne vozidla a automaticky prispôsobí reprodukciu tak, aby výsledný dojem z počúvania nebol rušený. Za akejkoľvek situácie pri jazde. Práve v danom okamihu.

Fascinujúci zážitok, nech sedíte vo vozidle na ktoromkoľvek sedadle.

Burmester® High-End Surround Sound-System

Ikona z Zuffenhausenu sa stretla s ikonou z Berlína. Hovoríme o firme Burmester®, jednom z najpovestnejších dodávateľov špičkových audiosystémov na celom svete. Povesť systému Burmester® High-End Surround Sound je založená na nespočetných detailoch, zameraných v konečnom výsledku na perfektný zvuk.

Takto to znie v číslach: 12 zosilňovacích kanálov s celkovým výkonom viac než 821 W, 12 reproduktorov vr. aktívneho subwoofera so zosilňovačom triedy D 300 W, viac než 1 340 cm2 celkovej plochy membrán, kmitočtová charakteristika 35 Hz až 20 kHz.

Systém Burmester® využíva patentovaný subwoofer, ktorý je dokonale integrovaný do karosérie. Použitá technológia frekvenčných výhybiek bola takmer bezo zmeny prevzatá z Burmester® High-End Home-Audio. Analógové a digitálne filtre boli, samozrejme, optimálne definované pre špeciálne miesto osadenia a vyladené v rámci dlhých počúvaní.

Pre nezameniteľne jemnú, čistú a neskreslenú reprodukciu boli zabudované pásmové vysokotónové reproduktory (Air-Motion-Transformer, AMT). Filtre reproduktorov sú vzájomne perfektne vyladené a poskytujú maximum v oblasti basového ozvučenia, rozlíšenia a impulznej presnosti. Výsledkom je prirodzený a bohatý zvuk, a to aj pri maximálnej hlasitosti.

Nový Porsche Communication Management (PCM)

Ďalší vývojový stupeň systému Porsche Communication Management (PCM) tvorí centrálnu riadiacu jednotku pre všetky aplikácie ponúkajúce informácie a zábavu – a súčasne tiež patrí k štandardnej výbave všetkých modelov. PCM je vybavený dotykovým displejom s vysokým rozlíšením a integrovaným približovacím senzorom, ktorý vám umožní jednoduchú a pohodlnú obsluhu.

Zábava a informácie sa začínajú už pri nabíjaní a pripojení vášho iPhonu® alebo ľubovoľného audio zdroja. Potrebné je iba rozhranie USB alebo zdierka AUX. Pre vašu osobnú hudbu je popri mechanike CD/DVD k dispozícii aj interný pevný disk („Jukebox“) a dve čítačky kariet SD. Po vložení karty si môžete obľúbenú hudbu prehrávať jednoducho cez hudobný prehrávač v PCM.

Vďaka príprave pre mobilný telefón pripojíte mobilné telefóny podporujúce Handsfree Profile (HFP) pohodlne prostredníctvom Bluetooth®. Mobilný telefón môže zostať uložený.

Informácie o možnosti používania funkcií a služieb uvedených tu a v časti „Porsche Connect“ vo vašej krajine a vo vašom modeli Porsche nájdete v Porsche Car Configurator alebo vo vašom centre Porsche.

Connect Plus

Modul Connect Plus sa vo vašom vozidle Porsche stará o maximálnu konektivitu. Je vybavený LTE telefónnym modulom s čítačkou SIM kariet pre vysoký komfort ovládania a optimalizovanú kvalitu hovorov a takisto bezdrôtovým prístupom na internet. Tak môžete aj vo svojom vozidle používať koncové zariadenia, ako je napr. tablet, notebook alebo smartfón s funkciou WLAN – v prípade potreby aj súčasne.

Odkladacia priehradka na smartfón v stredovej konzole prenáša signál vášho mobilného telefónu do antény vozidla, pričom šetrí batériu v telefóne – pre optimálny mobilný príjem. Okrem toho môžete váš smartfón pripojiť, aby sa nabíjal, alebo sprístupniť jeho obsah.

V modeloch Cayenne sa v stredovej konzole namiesto odkladacej priehradky na smartfón nachádza odkladacia priehradka s univerzálnym audio rozhraním a vstupom AUX.

Okrem toho modul Connect Plus umožňuje využívanie početných služieb Porsche Connect. Tým získate viac z vášho všedného dňa a multitasking prenechajte vášmu športovému vozidlu – aby ste mali viac času jazdiť s Porsche.

Viac informácií o module Connect Plus nájdete tu.

Služby

S Porsche Connect a modulom Connect Plus máte prístup k užitočným službám, napríklad k informáciám o doprave v reálnom čase. Tak budete už pred vyjdením vždy vedieť, po ktorej trase sa najrýchlejšie dostanete do cieľa. Počas jazdy sa dopravné informácie v reálnom čase pravidelne aktualizujú – a vašu trasu optimalizujú.

Pre lepšiu orientáciu za jazdy a v cieli slúžia okrem toho GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360-stupňovým zobrazením a satelitnými obrázkami v mapovom náhľade PCM. GOOGLE® Street View je z dôvodu vašej bezpečnosti k dispozícii len vtedy, keď vozidlo stojí.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete tu.

Aplikácia Connect

Porsche Connect ponúka okrem inteligentných služieb ďalšie dve aplikácie pre smartfóny: Porsche Car Connect na vyhľadávanie dát vozidla a takisto k diaľkovému ovládaniu niektorých funkcií vozidla pomocou smartfónu alebo Apple Watch®. Ďalšou súčasťou je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznaním krádeže vozidla.

Druhou aplikáciou je aplikácia Porsche Connect, pomocou ktorej odošlete do svojho vozidla Porsche ciele svojej cesty ešte pred vyjdením. Len čo sa váš smartfón spojí s PCM, zobrazia sa tieto ciele vo vozidle a priamo spustíte navigáciu. Na PCM takisto priamo vidíte kalendár vášho smartfónu a môžete začať navigáciu podľa v ňom uložených adries. Okrem toho vám aplikácia Porsche Connect vďaka integrovanému streamovaniu hudby ponúka prístup k miliónom hudobných titulov.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete tu.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlhodobých skúseností. Od prvopočiatkov boli totiž cieľom Porsche splnené individuálne priania zákazníkov. Do roku 1986 sme tomu hovorili program špeciálnych prianí – dnes je to závod Porsche Exclusive. Filozofia zostáva rovnaká: Ruku na to.

Máme radi to, čo robíme. Máme radi svoju prácu. Každému švu, každému štvorcovému centimetru kože, aj tomu najmenšiemu detailu venujeme rovnaké úsilie. Tak prebúdzame sny k životu. A vytvárame tak unikáty. Z výrobného závodu.

To ide len s originalitou, inšpiráciou a nadšením – čo sa začína už pri poradenstve. Pretože na jedno myslíme už pred všetkým ostatným. Na vaše priania. Uskutočňujeme ich s pokojom a starostlivosťou – v precíznej ručnej práci a s využitím vysokokvalitných materiálov, ako je koža, Alcantara, karbón, mahagón alebo hliník.

Vaša pridaná hodnota? Produkt vytvorený s úsilím a vďaka ručnej práci. Inak vyjadrené: prelínanie športovosti, komfortu, dizajnu a vášho osobného vkusu. Skrátka Porsche s vaším rukopisom.

Ponúkame vám celý rad individuálnych možností na uplatnenie vašich predstáv. Vizuálne a technicky. Pre exteriér a interiér. Od menších zmien až po rozsiahle úpravy.

Porsche Tequipment

So špeciálnymi produktmi z ponuky Porsche Tequipment si vaše Porsche 911 Turbo prispôsobíte vašim individuálnym prianiam a potrebám. Všetky takto ponúkané produkty podliehajú rovnakým smerniciam a požiadavkám ako samotné vozidlá a všetky sú vyvinuté, testované a starostlivo skúšané vo vývojovom centre v závode Weissach. Pracujú na nich rovnakí inžinieri a dizajnéri firmy Porsche, ktorí vytvorili vozidlo. Preto sú tieto produkty navrhované a vyrábané vozidlám Porsche presne na mieru.

A záruka? Tá, samozrejme, zostáva zachovaná v plnom rozsahu bez ohľadu na to, akými produktmi z ponuky Tequipment si vybavíte vaše vozidlo.

S vyhľadávačom Tequipment bude doplňovanie vozidla hračkou.