Nová Panamera 4 - Panamera - Všechny modely Porsche - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

LED hlavné svetlomety vr. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Nová Panamera 4
LED hlavné svetlomety vr. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

LED hlavné svetlomety vr. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Na prianie pri Panamera 4S a Panamera 4S Diesel, v sériovej výbave pri Panamera Turbo:

Na prianie pri Panamera 4S a Panamera 4S Diesel, v sériovej výbave pri Panamera Turbo: čelné LED svetlomety vrátane Porsche Dynamic Light System (PDLS) s dynamickou reguláciou dosvitu, dynamickým svietením do zákrut a ovládaním svetiel v závislosti od rýchlosti. Pre lepšie osvetlenie blízkeho, bočného aj vzdialeného priestoru – a väčšiu bezpečnosť.

Myšlienka Panamera

Pred pár rokmi bolo pri limuzínach náhle všetko inak. Veľké, ťažkopádne a silne čalúnené zrazu vyzeralo ako zo včerajška. Na ceste sa niečo stalo – a bolo to poriadne rýchle a dynamické: Prišlo športové vozidlo. Športové vozidlo so 4 sedadlami, nezameniteľnou siluetou a jazdnými výkonmi, ktoré boli inak známe len pri vozidlách Porsche.

Panamera. Zmenil všetko. Najmä pre vodičov limuzín. Športový duch – služobne aj v súkromí – našiel svoj automobilový náprotivok. Odvaha plniť svoje povinnosti.

Teraz zmena pokračuje. Vpred. Na ceste sa opäť niečo deje. Pre športových vodičov – a ich športových spolujazdcov – naši konštruktéri vytvorili ďalší model Panamera. S odvahou novej generácie.

Myšlienkou Panamera dokazujú naši konštruktéri odvahu. Pritom sa na veci dívajú vždy znovu a nachádzajú nové. Pritom spájajú zdanlivé protiklady: výkon a komfort, dynamiku a efektivitu, zamestnanie a rodinu. A pritom zostávajú verní našim koreňom, napríklad so štartérom vľavo a otáčkomerom uprostred – stručne povedané: s typickou DNA Porsche. Výsledok? Jedinečnosť. V  štýle Porsche.

Nový Porsche InnoDrive a ďalšie inovatívne asistenčné systémy poskytujú vodičom nielen väčšiu bezpečnosť, efektivitu a uvoľnenie – ale aj nadšenie. Skrátka, typické vozidlo Porsche.

A dynamické ako vždy: vďaka Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), Porsche 4D-Chassis Control, 3-komorovému odpruženiu a – prvýkrát pri vozidle Panamera – riadenie zadnej nápravy.

A pretože Porsche vždy ide do budúcnosti, sú nové modely vozidla Panamera celkom prepojené v digitálnej sieti pomocou Porsche Connect.

Nové vozidlo Panamera. Odvaha mení všetko.

Dizajn exteriéru

Musí vlastne športová limuzína vyzerať ako limuzína? Alebo radšej o niečo atletickejšie? Čo tak s pevnou líniou strechy, ktorej rovný a harmonický priebeh pripomína skôr dvojmiestne vozidlo?

Silueta a proporcie nových modelov Panamera majú viac štýlu Porsche než kedykoľvek predtým. Jasné svetlé hrany, silné svaly a ostrejšia silueta športového vozidla zdôrazňujú precíznosť nového dizajnu.

Rázvor kolies sa oproti predchodcovi zväčšil o 3 cm – kratší presah vpredu a dlhší vzadu vytvára optickú dynamiku. Vďaka silnejším tvarom strany vyniká typická stredová línia a ľahkosť vozidiel Porsche.

Výrazné poznávacie znamenie vpredu: čelné LED svetlomety so 4-bodovým osvetlením na jazdu vo dne, ktoré sú pri vozidlách Panamera súčasťou Porsche Dynamic Light System (PDLS).

Charakteristické pre všetky modely Panamera: svetelný pás na zadnej časti a úzke trojrozmerné zadné svetlá s LED technológiou a 4-bodovými brzdovými svetlami. Vysúvateľný zadný spojler integrovaný do karosérie znižuje vztlak na zadnej náprave pri vysokých rýchlostiach.

Dizajn interiéru

Interiér bol vytvorený celkom znovu – a napriek tomu zostal v typickom štýle Porsche: Zvyšujúca sa stredová konzola. Radiaca doska je plochá a zdôraznená do šírky. Analógový otáčkomer je umiestnený uprostred združeného prístroja.

Nový je takisto koncept obsluhy: Porsche Advanced Cockpit. Stredová konzola s ovládaním Direct Touch Control je okrem skleneného optického povrchu vybavený dotykovými tlačidlami pre priamy prístup k najdôležitejším funkciám. Medzi tým: kompaktná radiaca páka. Na radiacej doske je integrovaný 12-palcový dotykový displej s vysokým rozlíšením. V kombinácii so 4-zónovou automatickou klimatizáciou majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii ďalšiu dotykovú obrazovku. Vpravo a vľavo od otáčkomera zobrazujú displeje s vysokým rozlíšením virtuálne prístroje, mapy a ďalšie informácie.

Predovšetkým je však k dispozícii veľa miesta a komfortu. Pre športové vozidlá netypicky. Ale typicky pre nové vozidlo Panamera.

Motory

„To sme tak už robili vždy.“ To vlastne nie je veta, ktorá podporuje zmenu. Okrem spoločnosti Porsche. My sme vždy vyrábali každú novú generáciu motorov výkonnejšiu, dynamickejšiu a efektívnejšiu, než bola tá predchádzajúca. Ďalším zreteľným krokom vpred je teraz nová generácia motorov modelov Panamera.

Celkom nový šesťvalcový, dvojito prepĺňaný motor v modeli Panamera 4S a osemvalcový, dvojito preplňovaný motor v modeli Panamera Turbo sú kompaktné a ľahké ako predchodcovia a sú vybavené VarioCam Plus. Obe ich turbodúchadlá sa teraz nachádzajú vnútri medzi radmi valcov. To skracuje vzdialenosť, ktorú musia výfukové plyny prejsť do dúchadla – pre rýchlejšiu reakciu.

Pri osemvalcovom, dvojito preplňovanom motore modelu Panamera Turbo sú použité turbíny twin-scroll s dvojitými zvodmi výfukových plynov. Tu sú výfukové plyny vedené do kolesa turbíny oddelene – pre optimálnu zmenu zaťaženia motora. Výsledok: vyšší krútiaci moment už pri nižších otáčkach.

Adaptívne riadenie valcov osemvalcového, dvojito preplňovaného motora aktivuje valce podľa potreby. Príklad: Ak idete v meste, kde sú požiadavky na výkon nižšie, budú vaše vozidlo poháňať iba 4 valce namiesto 8. Len čo budete požadovať vyšší výkon, zapoja sa okamžite všetky valce.

Priame vstrekovanie benzínu robí pri novej generácii motorov centrálny vstrekovač v spaľovacej komore. To optimalizuje vstrekovanie zmesi a spaľovanie. Pre lepšiu účinnosť a vyššie využitie výkonu.

V modeli Panamera 4S Diesel vám osemvalcový, dvojito preplňovaný motor s priamym vstrekovaním a variabilnou geometriou turbíny poskytuje rýchlejšiu reakciu a vyšší výkon v rovnakom rozsahu otáčok – s veľmi vysokou účinnosťou.

Pokiaľ ide o vysokú účinnosť: O tú sa vo všetkých motoroch starajú aj napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou, termomanažment, Auto StartStop s funkciou plachtenia a aktívnymi klapkami chladiaceho vzduchu. A radosť z jazdy? Väčšia než kedykoľvek predtým.

8-stupňová dvojspojková prevodovka Porsche (PDK)

Viac sily z motorov má zmysel iba vtedy, keď viete, kam s ňou. A to rýchlo a efektívne. Nové modely Panamera sú preto vybavené novovyvinutou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK), ktorá prevádza enormnú silu motorov na zrýchlenie zodpovedajúce športovému vozidlu.

Prevodové stupne 1 až 6 sú športovo dimenzované, pričom najvyššia rýchlosť je dosiahnutá v 6. prevodovom stupni. Dosiahnutý stupeň. 7. a 8. stupeň je dlhý a stará sa o nízke otáčky aj pri nízkych rýchlostiach – pre efektívnu a komfortnú jazdu na dlhé vzdialenosti. Precízne radenie sa odohráva v milisekundách a bez znateľného prerušenia ťažnej sily – ako to má pri športovom vozidle byť.

Porsche Traction Management (PTM)

Všetky modely Panamera sú vybavené funkciou Porsche Traction Management (PTM) – aktívnym pohonom všetkých kolies s elektronicky ovládanou, podľa viacerých parametrov riadenou lamelovou spojkou – aby bola sila optimálne rozdeľovaná v každej jazdnej situácii. Pre vynikajúci pohon na dlhých rovných úsekoch, v úzkych zákrutách a na povrchoch s rôznymi súčiniteľmi trenia.

Lamelová spojka riadi rozdelenie hnacej sily medzi zadnú a prednú nápravu. Stav vozidla sa pritom trvalo kontroluje a je teda možné bleskurýchlo reagovať na rôzne situácie, ktoré môžu za jazdy vzniknúť. Senzory okrem iného kontrolujú otáčky všetkých 4 kolies, pozdĺžne a priečne zrýchlenie vozidla, rovnako ako uhol riadenia. Pokiaľ pri zrýchľovaní hrozí prešmykovanie zadných kolies, je prostredníctvom silnejšieho záberu lamelovej spojky pridelená väčšia hnacia sila dopredu.

Podvozok

Je úplne jedno, či sa nachádzate na sedadle vodiča, alebo ste cestujúcim vpredu či vzadu: Vo vozidle Porsche sa budete za jazdy cítiť ako pri športe, nie ako pri doprave. Pohodlne, nie natlačení.

Podvozok nových modelov Panamera prekonáva tento rozpor medzi športom a komfortom veľmi ľahko – a maximálne: vďaka pokročilým voliteľným technológiám podvozka. Príkladmi sú adaptívne vzduchové odpruženie s 3-komorovou technológiou a o 60 % väčším objemom vzduchu než u predchodcu, nové ovládanie podvozka Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a riadenie zadnej nápravy. Nové je takisto integrované ovládanie podvozka Porsche 4D-Chassis Control, ktorý centrálne analyzuje jazdnú situáciu vo všetkých 3 dimenziách – napríklad nakláňanie, klopenie a stáčavé pohyby vozidla –, z čoho sa vypočítajú optimálne jazdné stavy a synchronizujú sa všetky systémy podvozka v reálnom čase: 4. dimenzia. Pre optimalizovaný celkový výkon. A pre maximálne odstupňovanie športovosti a komfortu.

Riadenie zadnej nápravy

Prvýkrát pri modeloch Panamera: voliteľné riadenie zadnej nápravy. Rovnomerne zvyšuje výkon a použiteľnosť pre všedný deň.

Pri nízkych rýchlostiach riadi systém zadné kolesá proti zatočeným predným kolesám. To vedie k účinnému skráteniu rázvoru kolies. Polomer otáčania sa zmenšil, agilita zvýšila a parkovanie je citeľne jednoduchšie.

Pri vyšších rýchlostiach riadi systém zadné kolesá v rovnakom smere ako zatočené predné kolesá. Toto virtuálne predĺženie rázvoru kolies zvyšuje jazdnú stabilitu.

Riadenie zadnej nápravy jasne dokladá, že si stabilita a agilita, rovnako ako výkon a použiteľnosť pre všedný deň, neodporujú. Výsledok: lepšia ovládateľnosť a jazdná bezpečnosť v každodennej prevádzke – a výrazné zvýšenie jazdného výkonu.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

PASM slúži na elektronické prestavovanie systému tlmičov. Nepretržite a aktívne reguluje silu tlmenia pre každé jednotlivé koleso v závislosti od stavu vozovky a jazdného štýlu. Pre menšie pohyby karosérie, a teda väčší komfort na všetkých 4 sedadlách.

K dispozícii máte 3 nastavenia: „Normal“, „SPORT“ a „SPORT PLUS“. Snímače monitorujú pohyby karosérie, ktoré vznikajú pri výraznom zrýchlení, brzdení, rýchlej jazde v zákrutách alebo na nerovnej vozovke. Riadiaca jednotka Porsche 4D-Chassis Control z údajov vypočíta aktuálny stav vozidla a podľa zvoleného režimu nastaví tvrdosť tlmenia. S citeľným výsledkom: vyššou stabilitou pri jazde, väčším komfortom a vyšším výkonom.

Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) vr. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Nová funkcia Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) je systémom ovládania podvozka pre aktívnu stabilizáciu naklápania s obzvlášť športovým nastavením. Registruje bočný náklon pri jazde v zákrutách hneď od začiatku a podľa potreby ho obmedzuje. Súčasne znižuje bočné rozkmitanie vozidla na zvlnenom podklade.

Nové sú aktívne elektromechanické stabilizátory. Reagujú rýchlejšie a sú športovo vyladené. Výsledok: zlepšený výkon.

V kombinácii s novou funkciou PDCC Sport zvyšuje PTV Plus jazdnú dynamiku a stabilitu. V závislosti od uhla rejdu, polohy plynového pedála, rýchlosti stáčania a rýchlosti vozidla zlepšuje správanie vozidla pri riadení aj presnosť riadenia premyslenými zásahmi brzdy pre ľavé, resp. pravé zadné koleso. Tak pri vysokých rýchlostiach, ako aj pri zrýchlení pri výjazde zo zákrut zaistí elektronicky regulovaná uzávierka diferenciálu zadnej nápravy s plne variabilným rozdeľovaním momentu vyššiu stabilitu jazdy a trakciu.

Celkový výsledok: vysoká priečna dynamická stabilizácia vozidla, a tým aj upokojenie pohybov karosérie. Vysoká trakcia. Vozidlo prejaví príjemnú čulosť pri akejkoľvek rýchlosti a bude presne vchádzať do zákrut s vyrovnanou zmenou záťaže. Pre ešte viac zábavy v zákrutách.

Kolesá

Rastieme s našimi úlohami. To platí aj pre kolesá nového vozidla Panamera. Pneumatiky sa rozšírili, dosadacia plocha je väčšia – pre vyšší výkon pri zrýchľovaní a brzdení. Odteraz sú v rôznych dizajnoch k dispozícii voliteľné rozmery až do 21 palcov. Pre váš lepší dojem. Sériovo sú Panamera 4S a Panamera 4S Diesel vybavené 19-palcovými kolesami, Panamera Turbo 20-palcovými. Materiál: prirodzene ľahká zliatina. Dizajn: športovo-klasický. Na prianie dostanete ďalšie 19-, 20- a 21-palcové kolesá.

Režim SPORT

V režime SPORT sa prepnete z komfortného do športového nastavenia. Elektronické riadenie motora pridá na dôraznosti. Zvýši sa dynamika motora. PDK sa v režime SPORT radí neskôr nahor a skôr späť. V režime Sport fungujú Porsche Active Suspension Management (PASM) a voliteľné systémy Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a riadenie zadnej nápravy. Pre športovejšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. A tým ešte agilnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách.

Paket Sport Chrono vr. spínača Mode

Adrenalín stlačením tlačidla: paket Sport Chrono pre ešte športovejšie zladenie podvozka, motora a prevodovky. Tvoria ho digitálne a analógové stopky, ukazovateľ pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia* v združenom prístroji a ukazovateľ jazdného správania pre časy prejdených kôl v systéme Porsche Communication Management (PCM).

Novinkou je z modelu 918 Spyder prevzatý volič režimov s tlačidlom športovej reakcie na volante. Pomocou neho si môžete vybrať zo 4 jazdných režimov: „Normal“, „SPORT“, „SPORT PLUS“ a „Individual“, prostredníctvom ktorého môžete vozidlo ešte individuálnejšie nastaviť podľa svojho jazdného štýlu.

Už v režime SPORT reaguje nové vozidlo Panamera s väčšou dynamikou a priamejšími jazdnými vlastnosťami. V režime SPORT PLUS je motor ešte dravejší. Súčasne je nastavená prísna kontrola otáčok. Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sú pripravené ešte tvrdšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. Adaptívne vzduchové odpruženie sa zníži do hĺbky a prepne sa na tvrdšie pruženie. Riadenie zadnej nápravy reaguje ešte agilnejšie. Ďalšie funkcie: Launch Control. Pre optimálne zrýchlenie pri rozjazde.

Stopky na radiacej doske merajú čas alebo alternatívne ukazujú aktuálny čas. Na zobrazovanie, ukladanie a vyhodnocovanie časov jednotlivých okruhov, rovnako ako časov na iných trasách je Porsche Communication Management (PCM) rozšírený o ukazovateľ športových výkonov.

SPORT Response

Prostredníctvom tlačidla uprostred spínača režimov sa motor a prevodovka pripravujú na čo najrýchlejší nábeh výkonu, napríklad pri predbiehaní. To znamená: maximálne reakčné vlastnosti – v priebehu cca 20 sekúnd.

PSM Sport

V spojení s paketom Sport Chrono je systém Porsche Stability Management (PSM) rozšírený o režim Sport. Umožňuje výrazne športovejší štýl jazdy, systém PSM zostáva aktívny v pozadí. Pre ešte lepší zážitok z jazdy.

Brzdy

Už viac než 60 rokov pracujeme na tom, aby sme boli rýchlejší. Samozrejme, pri spomalení. Nové modely Panamera sú preto vybavené brzdových zariadením so 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vzadu. Brzdové kotúče – 360 mm vpredu a 330 mm vzadu pri modeloch Panamera 4S, 410 mm vpredu a 380 mm vzadu pri Panamera Turbo – sú vnútorne ventilované a drážkované. Tým sa zlepšia vlastnosti pri brzdení aj za extrémnych podmienok a teplo je odvádzané efektívnejšie. Jednodielne strmene kotúčovej brzdy sú uzavreté. Výsledkom sú vysoká tvarová pevnosť a nižšia hmotnosť. Dráha pedála je rovná, bod záberu presný, brzdná dráha pôsobivo krátka.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Vyskúšané v motoristickom športe: voliteľne dostupné brzdové kotúče Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Pri nových modeloch Panamera majú odvrtávané keramické brzdové kotúče PCCB priemer 420 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon. Pre PCCB sú charakteristické žlté 10-piestikové hliníkové jednokotúčové brzdy s pevným strmeňom na prednej náprave a 4-piestikové hliníkové jednokotúčové brzdy s pevným strmeňom na zadnej náprave. Zaisťujú výrazne vyšší, a predovšetkým konštantný brzdný tlak počas omeškania. Zvlášť pri vyššej záťaži existujú priaznivé predpoklady pre krátku brzdnú dráhu. Navyše sa zvyšuje bezpečnosť pri brzdení z vysokej rýchlosti z dôvodu vysokej stability PCCB voči slabnutiu účinku bŕzd (tzv. fading). Ďalšia prednosť brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: Sú zhruba o 50 % ľahšie než porovnateľné kotúče zo sivej liatiny. Dôsledok: dokonalejšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách, a vyššia agilita a zdokonalené ovládanie.

LED hlavné svetlomety vr. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Na prianie pri Panamera 4S a Panamera 4S Diesel, v sériovej výbave pri Panamera Turbo: čelné LED svetlomety vrátane Porsche Dynamic Light System (PDLS) s dynamickou reguláciou dosvitu, dynamickým svietením do zákrut a ovládaním svetiel v závislosti od rýchlosti. Pre lepšie osvetlenie blízkeho, bočného aj vzdialeného priestoru – a väčšiu bezpečnosť.

Hlavné svetlomety s LED Matrix vr. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Ešte dlhší dohľad ponúkajú čelné LED svetlomety s technológiou Matrix. Matrix Beam deaktivuje cielené segmenty stálych kužeľov diaľkových svetiel. 84 individuálne ovládaných diód LED sa vypnutím alebo stlmením prispôsobí situácii. Vozidlá idúce pred vami alebo v protismere už nebudú oslnené, oblasť pred nimi alebo vedľa nich bude ďalej celkom osvetlená. Pre optimalizáciu výhľadu budú nielenže z osvetlenia selektívne odtienené protiidúce vozidlá, ale bude zosvetlená aj oblasť vpravo od medzery v osvetlení, aby vodič lepšie videl na riadenie. Oslneniu vodiča zabraňuje segmentové odtienenie silne odrazivých dopravných značiek. Čelné svetlomety LED Matrix vrátane PDLS Plus: jasné, homogénne, bezpečné.

PDLS Plus obsahuje okrem funkcií PDLS prvýkrát elektronické svietenie do zákrut a osvetlenie križovatky podľa dát z navigácie. Ak sa blížite ku križovatke alebo pri odbočovaní aktivuje funkcia osvetlenie križovatky ľavé a pravé smerové svetlo – svetelný kužeľ sa rozšíri a skráti. Pre lepšie osvetlenie okolia.

Asistent nočného videnia

Asistent nočného videnia poskytuje vodičovi pri nočných jazdách informácie aj mimo dosahu svetlometov. Infračervená kamera rozozná chodca alebo väčšie zvieratá ešte pred tým, než ich osvetlia svetlomety. Vodiča informuje obraz s rozlíšením teplôt na združenom prístroji: Rozpoznané živé tvory budú zobrazené žlto – pri kritickej vzdialenosti od vozidla červeno a akustickým signálom. V kombinácii s PDLS svetlomet až trikrát krátko zabliká na chodcov na okraji vozovky či na vozovke pomocou funkcie značkovacieho osvetlenia, aby na nich vodiča upozornil.

Porsche a životné prostredie

V časoch globálnych zmien klímy si každý výrobca automobilov kladie otázku, akú odpoveď môže dnes ponúknuť. Naša znie: vysoký výkon pri vysokej efektívnosti.

Čistenie výfukových plynov

Vozidlá Porsche ukazujú, že aj výkonné športové vozidlá vo svojej príslušnej kategórii môžu dosiahnuť nízke hodnoty spotreby a emisií. Dosahujú to na jednej strane vďaka efektívnemu využívaniu paliva s pomocou technológií, ako je Auto Start-Stop, termomanažment, napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou, adaptívne riadenie valcov a plachtenie. Na druhej strane zaisťujú katalyzátory s riadením dvomi sondami lambda účinné čistenie výfukových plynov.

Spotreba a recyklácia

Inteligentná ľahká konštrukcia je pri Porsche súčasťou sebauvedomenia. Vyznačuje sa vysokým podielom hliníka, horčíka, umelých hmôt a veľmi pevných oceľových plechov. Všetky materiály sa vyberajú cielene a používajú sa predovšetkým laky na vodnej báze šetrné k životnému prostrediu. Všetky materiály ľahkej konštrukcie sú veľmi dobre recyklovateľné. Všetky materiály sú označené na účely neskoršej recyklácie. Stručne povedané: Vozidlo Panamera môže byť dnes z približne 95 % zhodnotené.

Palivo

Všetky modely Porsche – teda aj modely Panamera – jazdia, samozrejme, na palivá s podielom etanolu až 10 %, napr. „E10“. Etanol zlepšuje bilanciu CO2 – biopalivá sa totiž vyrábajú z rastlín, ktoré prijímajú CO2 z atmosféry.

Adaptívny tempostat (ACC)

Systém riadi celkom samostatne rýchlosť vášho vozidla Panamera podľa vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla. Na tento účel kontrolujú oblasť pred vaším vozidlom radarové senzory v prednej časti vozidla. Ak idete v určitom tempe a blížite sa k pomalšiemu vozidlu idúcemu pred vami, zníži systém vašu rýchlosť tým, že uberie plyn alebo citlivo pribrzdí. A to tak dlho, kým nebude dosiahnutá vopred nastaviteľná vzdialenosť.

Vaše vozidlo Panamera teraz dodržuje vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla. Pokiaľ toto vozidlo zabrzdí, zníži rýchlosť aj adaptívny tempostat – a to až do úplného zastavenia. Hneď ako bude vaša cesta znovu voľná, Panamera zrýchli na pôvodne nastavenú rýchlosť.

Porsche InnoDrive vrátane adaptívneho tempostatu

Kto ide v Porsche, chce ísť. Čím športovejšie, komfortnejšie, efektívnejšie a bezpečnejšie, tým lepšie. Porsche InnoDrive vám pomáha pri jazde celkom novým spôsobom.

Tento systém rozširuje adaptívny tempostat o doplňujúce, inovatívne funkcie.

Optimalizuje vašu rýchlosť na základe predvídavosti. Prostredníctvom dát a informácií radarových a video senzorov s vysokým rozlíšením rozpoznáva Porsche InnoDrive obmedzenie rýchlosti a charakteristiky vozovky na vašej trase, ako sú stúpanie alebo polomery zákrut, pred tým, než k nim dôjdete – a prispôsobí tomu stratégiu radenia a rýchlosť vozidla Panamera. Pre inteligentnú jazdu a jasnú výhodu efektivity.

Pocit z jazdy môžete prispôsobiť stlačením tlačidla SPORT. Podľa režimu systém zvolí optimálne parametre riadenia motora, radenie vrátane plachtenia a spomalenia.

Tento systém, pri Porsche prvýkrát použitý vo vozidlách Panamera, optimálne naplánuje v horizonte až 3 kilometrov zrýchlenie, jazdu konštantnou rýchlosťou a spomaľovanie, a tým sa stará o harmonický zážitok z jazdy.

Napríklad skôr rozpozná pred vozidlom sa nachádzajúce a pre vodiča doposiaľ neviditeľné dopravné značky, ako napríklad rýchlostné obmedzenie, a začne manéver plachtenia šetriaci palivo.

Porsche InnoDrive je typickým uplatnením úspornej jazdy od Porsche – pre väčší komfort a viac potešenia z jazdy.

Porsche InnoDrive nie je dostupný vo všetkých krajinách.

Asistent pre dopravné zápchy

Ďalšou súčasťou Porsche InnoDrive s adaptívnym tempostatom je asistent pre dopravné zápchy. Pomáha vám v zápchach na dobre postavených zemských cestách a diaľniciach.

Systém pri tom pri rýchlostiach do približne 60 km/h udržuje vozidlo jemnými pohybmi volantu uprostred jazdného pruhu, upravuje vzdialenosť k vpredu idúcemu vozidlu v rámci hraníc systému nasleduje vpredu idúcu kolónu. Pri tom sa asistent pre zápchy orientuje na značenie a ďalšie vozidlá na vozovke. Pre celkom zreteľné uvoľnenie a viac komfortu na dlhých trasách.

Asistent zmeny jazdného pruhu s asistentom odbočovania

Asistent zmeny jazdného pruhu sleduje prostredníctvom radarových senzorov priestor za vaším vozidlom a v mŕtvom uhle. Ak zmeníte jazdný pruh, informuje vás systém optickým signálom vo vonkajšom spätnom zrkadle o vozidlách, ktoré sa rýchlo blížia zozadu alebo ktoré sa nachádzajú v mŕtvom uhle. Túto funkciu môžete aktivovať v PCM. Pre väčší komfort a bezpečnosť, najmä na diaľnici.

Pri odbočovaní za nízkych rýchlostí vám pomáha nový asistent odbočovania umiestnený v zadnej časti. Po vojdení do križovatky vás asistent odbočovania opticky varuje pred predmetmi, ktoré sa k vášmu vozidlu blížia v mŕtvom uhle.

Výstraha pred opustením jazdného pruhu vrátane rozpoznávania dopravných značiek a pokynov pre zákruty

Výstraha pred opustením jazdného pruhu rozpoznáva čelnou kamerou obmedzovacie čiary na vozovke. Systém uľahčuje vodičovi posilňovačom riadenia, ktorý pomáha, aby sa vozidlo udržalo v jazdnom pruhu.

Integrované rozpoznávanie dopravných značiek zisťuje na základe obrázkov z kamery a dát z navigácie rýchlostné obmedzenie, zákazy predbiehania a tiež nepriame zákazy, ako napríklad miestne ukazovatele, a zobrazuje ich na združenom prístroji. Výhoda: Oproti informáciám uloženým v databáze navigácie môžu byť evidované aj dočasné rýchlostné obmedzenia.

Novinkou pri Porsche sú pokyny pre zákruty. Rozširujú rozpoznávanie dopravných značiek: Na základe dát z navigačného systému a rozpoznávania značiek zákrut pomocou kamery systém zobrazí na obrazovke združeného prístroja pred úzkymi zákrutami pokyny týkajúce sa smeru jazdy. Dlho pred tým, kým k zákrute prídete.

ParkAssistent vr. kamery na cúvanie a Surround View

ParkAssistent varuje vo všetkých vozidlách Panamera pomocou akustického signálu pred prekážkami nachádzajúcimi sa pred a za vozidlom. Výstraha je vydávaná zvukovo a navyše aj opticky na centrálnom displeji schematickým zobrazením vozidla.

Voliteľná kamera uľahčuje presné cúvanie pri parkovaní vozidla a manévrovanie a takisto manipuláciu pri pripájaní prívesu. Vodič je pritom navádzaný obrazom kamery a dynamickými vodiacimi čiarami na obrazovke PCM, ktoré informujú o pohybe vozidla v súlade s aktuálnou polohou volantu.

Voliteľný Surround View doplňuje kameru pre cúvanie o 3 ďalšie kamery s vysokým rozlíšením, umiestnené v prednej časti vozidla a v spodnej časti vonkajších spätných zrkadiel. Z informácií poskytnutých všetkými 4 kamerami systém vytvorí virtuálnu vtáčiu perspektívu pohľadu na vozidlo a prenesie ju na displej PCM. Podľa potreby môžete prepínať medzi pohľadmi jednotlivých kamier, aby ste napríklad v úzkych priestoroch výjazdu získali lepší prehľad.

Panoramatická strecha

Tónované zasklené plochy voliteľne dostupnej panoramatickej strechy vytvárajú vnútri nových modelov Panamera obzvlášť svetlú a príjemnú farebnú harmóniu. Dvojdielna panoramatická strecha sa dá spredu elektricky vysunúť a otvoriť.

Interiér

Športový pre zájdenie na rýchlostný okruh. Komfortný pre dlhú jazdu vo štvorici. Tu nie je „buď – alebo“. Ale Panamera. Jeho premyslená ergonómia športového vozidla je prispôsobená vodičovi a výkonu – bez toho, aby pritom boli zanedbaní cestujúci.

Niekoľko príkladov: dvíhajúca sa stredová konzola pre rýchle prehmatnutie z volantu na radiacu páku. Nová koncepcia obsluhy a ukazovateľov: Porsche Advanced Cockpit s novoskonštruovanou stredovou konzolou so skleneným optickým povrchom a logicky zoskupenými dotykovými tlačidlami. 12-palcový dotykový displej s vysokým rozlíšením. Združený prístroj so stredovým analógovým otáčkomerom a dvoma displejmi s vysokým rozlíšením umiestnenými vľavo a vpravo od neho. Multifunkčný športový volant.

A okrem toho? Vyberte si: Varianty sedadiel, kožené alebo dvojfarebné príslušenstvo? Ušľachtilé drevo, hliník alebo karbón? Športovejšie? Luxusnejšie? Oboje? Početné možnosti individualizácie nekladú vašim prianiam takmer žiadne hranice.

Ambientné osvetlenie s vnútorným osvetlením orientovaným na zadné sedadlá

Na prianie získate ambientné osvetlenie s vnútorným osvetlením orientovaným na zadné sedadlá: nepriame osvetlenie vnútorného priestoru, ktoré zvyšuje komfort. Môžete si vybrať zo 7 farieb osvetlenia a intenzita sa upravuje automaticky.

Porsche Rear Seat Entertainment

Veľké kino v druhom rade: Nový systém Porsche Rear Seat Entertainment je vyvinutý špeciálne pre vysoké požiadavky vo vozidle Porsche a ponúka plne integrované a sieťové informácie a zábavu počas jazdy. Oba systémy sú vynímateľné, možno ich teda komfortne používať aj mimo vozidla.

Porsche Rear Seat Entertainment je pomocou WLAN pripojený k Porsche Communication Management (PCM) a má tak prístup k rádiu, médiám, navigácii a funkciám vášho vozidla Panamera. Vďaka 2 samostatným 10-palcovým dotykovým obrazovkám na zadnej strane predných sedadiel, 32 GB vnútornej pamäte, slotom na karty MicroSD a rozhraniu Micro-USB, Bluetooth® a NFC (Near Field Communication) sa vám otvára veľa možností zábavy. Pomocou pripojenia k WLAN routeru majú moduly Connect Plus prístup na internet, a tým k nejakému miliónu aplikácií a hier, k filmom a hudbe, audioknihám, e-knihám a kancelárskym aplikáciám z GOOGLE® Play Store.

Pre neobmedzený zvukový zážitok je možný zvukový výstup cez integrované reproduktory, zvukový systém vozidla alebo bezdrôtové slúchadlá Bluetooth®.

Združený prístroj

Analógové je kombinované s digitálnym: Nový združený prístroj modelov Panamera pripomína históriu motoristického športu pri Porsche – a súčasne je taký moderný, ako len môže byť.

V strede a v priamom výhľade vodiča sa nachádza analógový otáčkomer, úplne klasický s ručičkou. Vľavo a vpravo sa odteraz nachádza po jednom displeji s vysokým rozlíšením. Na týchto displejoch môžete nechať podľa potreby zobrazovať rôzne informácie, napríklad navigáciu alebo asistenta nočného videnia.

Hneď vľavo od otáčkomera je tachometer. V jeho strede môžete napríklad nechať zobraziť dáta z adaptívneho tempostatu. Displej na ľavej vonkajšej strane môžete voliteľne obsadiť ukazovateľom obmedzenia rýchlosti jazdy, rozpoznávaním dopravných značiek alebo ukazovateľom vonkajšej teploty.

Na pravej strane sú možnosti ešte rozmanitejšie. Na vnútornom displeji sa nachádzajú ukazovatele palubného počítača, ukazovateľ stavu nádrže alebo dojazdová vzdialenosť. Vpravo zvonku môžete tiež nechať zobraziť hodiny. Okrem toho máte možnosť zobraziť mapu z navigačného systému.

Sedadlá

Predné sedadlá

Predné sedadlá sú komfortné a pri dynamickej jazde v zákrutách ponúkajú neobmedzenú oporu. Elektricky nastaviteľná výška posedu, sklonu sedačky a operadla, rovnako ako pozdĺžna pozícia.

Komfortné sedadlá

Model Panamera Turbo je vpredu vybavený komfortnými sedadlami (14 polôh, elektrické) vrátane pamäťového paketu. Okrem toho ponúka aj pozdĺžne nastavenie sedačky a 4-polohovú bedrovú opierku pre vodiča a spolujazdca. Pamäťová funkcia ukladá okrem polohy sedadla polohu stĺpika riadenia, oboch vonkajších zrkadiel a ďalšie individuálne nastavenia vozidla.

Adaptívne športové sedadlá

Na prianie dostanete adaptívne športové sedadlá (18 polôh, elektrické) vrátane pamäťového paketu, ktoré ponúkajú ešte lepšie bočné vedenie – vďaka zvýšeným bočniciam na sedačkách a operadle. Sú elektricky nastaviteľné a starajú sa teda o komfort na dlhých trasách a dokonalé bočné vedenie v zákrutách.

Zadné sedadlá

Ich hlavná charakteristika: Sú 2 jednotlivé. S množstvom priestoru na nohy a hlavu a veľmi dobrou bočnou oporou pri jazde v zákrutách bez obmedzenia komfortu. Na prianie dostanete pre zadnú časť vozidla pri všetkých modeloch Panamera tiež komfortné sedadlá s elektrickým nastavením operadla, pozdĺžnym nastavením sedačky a bedrovej opierky. K tomu spája – podľa výbavy – možnosť nastavenia polohy sedadla spolujazdca zo zadnej časti vozidla. V kombinácii s adaptívnymi športovými sedadlami vpredu sú ako športové vyhotovené aj zadné sedadlá – s vyššími bočnicami.

Vyhrievanie a odvetrávanie sedadiel

Predné sedadlá nových modelov Panamera sú vybavené vyhrievaním, pri Panamera Turbo aj zadné sedadlá. Príjemne vyhrieva sedačku a operadlo. Voliteľné odvetrávanie sedadiel funguje pomocou aktívnej ventilácie strednej časti sedadla a operadla a stará sa o príjemnú klímu – samozrejme, aj vo veľkej horúčave.

Masážna funkcia

Komfortné sedadlá môžu byť na prianie vybavené aj masážnou funkciou – vpredu a vzadu. Vždy 10 vzduchových vankúšov v operadle masíruje chrbtové svalstvo. Pritom si môžete vybrať z 5 programov s 5 intenzitami. Pre lepší komfort sedenia a na dlhých trasách.

Štvorzónová automatická klimatizácia vrátane dotykového displeja v zadnej časti vozidla

Vitajte vo vašej osobnej klimatizovanej zóne. 4-zónová automatická klimatizácia disponuje individuálnou reguláciou teploty pre vodiča a spolujazdca a takisto samostatnou reguláciou pre obe zadné sedadlá. Súčasťou 4-zónovej automatickej klimatizácie je doplnkový dotykový displej v zadnej časti vozidla. Pomocou neho – podľa výbavy – ovládate okrem klimatizácie aj ďalšie funkcie týkajúce sa komfortu a zábavy.

Filter s aktívnym uhlím zadržuje častice, peľ a zápach a dôkladne filtruje jemný prach z vonkajšieho vzduchu pred tým, než sa dostane dovnútra.

Novinkou je voliteľná ionizácia. Zlepšuje kvalitu prúdu vzduchu. Na tento účel je vzduch z automatickej klimatizácie pred tým, než bude vypustený do interiéru vozidla, preháňaný ionizátorom. Dôjde k redukcii vírusov, baktérií a spór, vzduch v interiéri sa znateľne osvieži a klíma bude ešte príjemnejšia.

BOSE® Surround Sound-System

Surround Sound-System od BOSE® disponuje 16 zosilňovacími kanálmi. Celkový výkon: 710 W. 14 reproduktorov vrátane 160-wattového pasívneho subwoofera sa stará o vyvážený, originálu verný zvukový obraz. Patentovaná kompenzácia rušivého hluku AudioPilot® Noise Compensation Technology meria priebežne hluk v kabíne vozidla a prispôsobí automaticky prehrávanie hudby tak, aby zážitok z počutia bol príjemný a neskreslený. Za akejkoľvek situácie pri jazde. Práve v danom okamihu. Prostredníctvom neho vždy zažijete fascinujúci 360° zvuk na všetkých 4 sedadlách.

Burmester® 3D High-End Surround Sound-System

Koncertná sála so 4 optimálnymi miestami? Panamera. Burmester® 3D High-End Surround SoundSystem inscenuje zvuk ako v najlepších svetových koncertných sieňach. Cestujúci bude počuť v priestore celú šírku pódia s rozoznateľnými jednotlivými nástrojmi.

Ticho, prosím, pre 1 455 wattov celkového výkonu 21 individuálne ovládaných reproduktorov vrátane aktívneho subwoofera so 400-wattovým zosilňovačom triedy D, systémom s dvojpásmovými stredovými reproduktormi a viac než 2 500 cm² celkovej plochy membrán. O jemnú, čistú a neskreslenú reprodukciu sa starajú pásmové vysokotónové reproduktory. Filtre reproduktorov sú vzájomne perfektne vyladené a poskytujú maximum v oblasti basového ozvučenia, rozlíšenia a impulznej presnosti. Výsledkom je prirodzený a bohatý zvuk, a to aj pri maximálnej hlasitosti. Obzvlášť pôsobivý je nový 3D zvukový zážitok, ktorý je vytváraný pomocou reproduktorov zabudovaných v stĺpikoch strechy a špeciálneho 3D algoritmu.

Aj opticky na tej najvyššej úrovni. Lemovanie membrán reproduktorov je bielo osvietené alebo – v kombinácii s voliteľným ambientným osvetlením – v 7 voliteľných farbách. Nekompromisný zvuk aj dizajn.

Nový Porsche Communication Management (PCM)

PCM – ako základ pre Porsche Connect – je vaša centrálna riadiaca jednotka pre systém audio, navigáciu a komunikáciu. Nová generácia s on-line navigáciou, prípravou na pripojenie mobilného telefónu, audio rozhraniami a ovládanie hlasom je vybavená 12-palcovým dotykovým displejom, pomocou ktorého sa dá ľahko ovládať väčšina funkcií vozidla.

Cez widgety na individuálne nastaviteľnej úvodnej obrazovke máte jednoduchý a rýchly prístup k jednotlivým najdôležitejším funkciám. Novinkou je v spojení s voliteľnou 4-zónovou automatickou klimatizáciou aj doplnkový dotykový displej v zadnej časti vozidla. Tu môžu cestujúci pohodlne ovládať napríklad klimatizáciu a funkcie infotainmentu.

Počas jazdy si môžete užívať rozmanité aplikácie z oblasti infotainmentu a počúvať rádio alebo vašu obľúbenú hudbu pomocou CD/DVD mechaniky, z SD karet, interného 10 GB pevného disku (Jukebox), vstupu Aux alebo pomocou konektora USB, napríklad z vášho iPodu®/iPhonu®. Ovládanie prebieha komfortne pomocou 12-palcového dotykového displeja, otočného ovládača alebo hlasovými pokynmi.

Connect Plus

Modul Connect Plus sa vo vašom vozidle Porsche stará o maximálnu konektivitu. Je vybavený LTE telefónnym modulom s čítačkou SIM kariet pre vysoký komfort ovládania a optimalizovanú kvalitu hovorov a takisto bezdrôtový prístup na internet. Tak môžete aj vo svojom vozidle používať koncové zariadenia, ako je napr. tablet, notebook alebo smartfón s funkciou WLAN – v prípade potreby aj súčasne.

Odkladacia priehradka na smartfón v stredovej konzole prenáša signál vášho mobilného telefónu do antény vozidla, pričom šetrí batériu v telefóne – pre optimálny mobilný príjem. Okrem toho môžete váš smartfón pripojiť, aby sa nabíjal, alebo na zdieľanie jeho obsahu.

V modeloch Cayenne sa v stredovej konzole namiesto odkladacej priehradky na smartfón nachádza odkladacia priehradka s univerzálnym audio rozhraním a vstupom AUX.

Okrem toho modul Connect Plus umožňuje využívanie početných služieb Porsche Connect. Tým získate viac z vášho všedného dňa a multitasking prenechajte vášmu športovému vozidlu – aby ste mali viac času jazdiť s Porsche.

Viac informácií o module Connect Plus nájdete na tu.

Služby

S Porsche Connect a modulom Connect Plus máte prístup k užitočným službám, napríklad k informáciám o doprave v reálnom čase. Tak budete už pred vyjdením vždy vedieť, po ktorej trase sa najrýchlejšie dostanete do cieľa. Počas jazdy sa dopravné informácie v reálnom čase pravidelne aktualizujú – a vašu trasu optimalizujú.

Pre lepšiu orientáciu za jazdy a v cieli slúžia okrem toho GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360-stupňovým zobrazením a satelitnými obrázkami v mapovom náhľade PCM. GOOGLE® Street View je z dôvodu vašej bezpečnosti k dispozícii len vtedy, keď vozidlo stojí.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete na tu.

Aplikácia Connect

Porsche Connect ponúka okrem inteligentných služieb ďalšie dve aplikácie pre smartfóny: Porsche Car Connect na vyhľadávanie dát vozidla a takisto na diaľkové ovládanie niektorých funkcií vozidla pomocou smartfónu alebo Apple Watch®. Ďalšou súčasťou je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznaním krádeže vozidla.

Druhou aplikáciou je aplikácia Porsche Connect. Jej pomocou odošlete do svojho vozidla Porsche ciele svojej cesty ešte pred vyjdením. Len čo sa váš smartfón spojí s PCM, zobrazia sa tieto ciele vo vozidle a priamo spustíte navigáciu. Na PCM takisto priamo vidíte kalendár vášho smartfónu a môžete začať navigáciu podľa v ňom uložených adries. Okrem toho vám aplikácia Porsche Connect vďaka integrovanému streamovaniu hudby ponúka prístup k miliónom hudobných titulov.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete na tu.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlhodobých skúseností. Od prvopočiatkov totiž Porsche plnilo priania zákazníkov. Do roku 1986 sme tomu hovorili program špeciálnych prianí – dnes je to závod Porsche Exclusive. Filozofia zostáva rovnaká: Ruku na to.

Máme radi to, čo robíme. Máme radi svoju prácu. Každému švu, každému štvorcovému centimetru kože, aj tomu najmenšiemu detailu venujeme rovnaké úsilie. Tak prebúdzame sny k životu. A vytvárame tak unikáty. Z výrobného závodu.

To ide len s originalitou, inšpiráciou a nadšením – čo sa začína už pri poradenstve. Pretože na jedno myslíme už pred všetkým ostatným. Na vaše priania. Uskutočňujeme ich s pokojom a starostlivosťou – v precíznej ručnej práci a s využitím vysokokvalitných materiálov, ako je koža, ušľachtilé drevo alebo hliník.

Vaša pridaná hodnota? Produkt vytvorený s úsilím a vďaka ručnej práci. Inak vyjadrené: prelínanie športovosti, komfortu, dizajnu a vášho osobného vkusu. Skrátka Porsche s vaším rukopisom.

Ponúkame vám celý rad individuálnych možností. Vizuálne a technicky. Pre exteriér a interiér. Od menších zmien až po rozsiahle úpravy.

Porsche Tequipment

So špeciálnymi produktmi z ponuky Porsche Tequipment si vaše vozidlo Panamera prispôsobíte vašim individuálnym prianiam a potrebám. Všetky takto ponúkané produkty podliehajú rovnakým smerniciam a požiadavkám ako samotné vozidlá a všetky sú vyvinuté, testované a starostlivo skúšané vo vývojovom centre v závode Weissach. Pracujú na nich rovnakí inžinieri a dizajnéri firmy Porsche, ktorí vytvorili vozidlo. Preto sú tieto produkty navrhované a vyrábané vozidlám Porsche presne na mieru.

A záruka? Tá, samozrejme, zostáva zachovaná v plnom rozsahu.