Nová Panamera 4S Sport Turismo - Panamera - Všechny modely Porsche - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG

DOMŮ

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

ParkAssistent vč. kamery pre cúvánie a Surround View

Nová Panamera 4S Sport Turismo
ParkAssistent vč. kamery pre cúvánie a Surround View

ParkAssistent vč. kamery pre cúvánie a Surround View

ParkAssistent varuje vo všetkých vozidlách Panamera pomocou akustického signálu pred prekážkami nachádzajúcimi sa pred a za vozidlom. Výstraha je vydávaná zvukovo a navyše aj opticky na centrálnom displeji schematickým zobrazením vozidla.

ParkAssistent varuje vo všetkých vozidlách Panamera pomocou akustického signálu pred prekážkami nachádzajúcimi sa pred a za vozidlom. Výstraha je vydávaná zvukovo a navyše aj opticky na centrálnom displeji schematickým zobrazením vozidla.

Voliteľná kamera uľahčuje presné cúvanie pri parkovaní vozidla a manévrovanie a takisto manipuláciu pri pripájaní prívesu. Vodič je pritom navádzaný obrazom kamery a dynamickými vodiacimi čiarami na obrazovke PCM, ktoré informujú o pohybe vozidla v súlade s aktuálnou polohou volantu.

Voliteľný Surround View doplňuje kameru pre cúvanie o 3 ďalšie kamery s vysokým rozlíšením, umiestnené v prednej časti vozidla a v spodnej časti vonkajších spätných zrkadiel. Z informácií poskytnutých všetkými 4 kamerami systém vytvorí virtuálnu vtáčiu perspektívu pohľadu na vozidlo a prenesie ju na displej PCM. Podľa potreby môžete prepínať medzi pohľadmi jednotlivých kamier, aby ste napríklad v úzkych priestoroch výjazdu získali lepší prehľad.

Idea Panamera

Pred vami stojí športové vozidlo, ktoré uskutočňuje všetko, čo potrebujete, aby ste sa dostali ďalej. V práci. V bežnom živote. A mimo neho. Projekty v zásuvke? Miesta, ktoré ste vždy chceli navštíviť? Športové ciele, ktoré sú nesplniteľné? Ide sa na to.

Prijať a plniť sny. To je princíp vozidla Panamera Sport Turismo. Charakterizujú ho výrazný športový charakter, vysoká využiteľnosť pre každodennú potrebu a dizajn, ktorý nastavuje meradlá nielen pri Porsche. Segment? Do žiadneho nezapadá? A už vôbec neznesie škatuľkovanie. Omnoho radšej si priamo podmaňuje cestu.

Poháňajú ho výkonnostne silné motory novej generácie. Odvaha preniesť sa cez konvencie ho ženie dopredu. Skutočné Porsche? Netypická Panamera? Nová Panamera Sport Turismo je v prvom rade sama sebou.

Bola skonštruovaná pre tých, ktorí nečakajú, až im niekto povie, čo ďalej. Ale pre tých, ktorí majú odvahu pustiť sa do práce. Najradšej hneď.

Nová Panamera Sport Turismo. Pohonom je jej odvaha.

Nové modely Sport Turismo presne odrážajú to, čo Panamera symbolizuje: Výkon a komfort nie sú v rozpore, ale v jednote. Takisto dynamika a účinnosť spolu nesúperia – našich inžinierov ženie túžba zvýšiť rovnakou mierou oboje.

To je všetko krásne a dobré. Ale ako Sport Turismo ide nová Panamera ešte o krok ďalej, a to nielen v dizajne. Namiesto hľadania kompromisu privádza zamestnanie, rodinu, voľný čas a radosť z jazdy do dynamického napätia, ktorému sa nič nevyrovná. Koncepcia sedadiel 4 + 1. Veľký priestor pre hlavu a nohy. Veľký objem ložného priestoru – na prezentačné materiály, na karbónový pretekársky bicykel, na cestovnú batožinu. Alebo na schôdzku s obzvlášť dôležitou osobou: s vami.

Systém regulácie podvozka ako Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) alebo riadenie zadnej nápravy zintenzívňujú zážitok z jazdy – a bezpečnosť. Asistenčné systémy ako Porsche InnoDrive prinášajú väčšiu bezpečnosť a uvoľnenie. Všetky modely Panamera Sport Turismo sú kompletne digitálne prepojené s aplikáciou Porsche Connect. Čo tak človek všetko potrebuje, keď má namierené do budúcnosti.

Najsilnejší pohon všetkých čias? Sny. A odvahu naplniť ich.

Dizajn exteriéru

Začneme preto, prosím, tam, kde Porsche odjakživa vzbudzuje najväčšiu pozornosť: vzadu. Zadná časť je navrhnutá široká a s jasnou kontúrou, všetky línie zdôrazňujú horizontálnu orientáciu koncepciu vozidla. Po novom vypracovaná vyššia línia strechy sa znižuje dozadu, veľké zadné bočné okná sa zbiehajú do špičky. Napriek tomu zostáva cestujúcim na zadnom sedadle veľa miesta na nastupovanie. Športové vozidlo: ostré, svižné, v súlade s dobou.

Výnimočný je adaptívny strešný spojler nad veľkoplošným zadným oknom. Pri vysokých rýchlostiach znižuje prítlak na zadnej náprave a zaručuje tak vynikajúce aerodynamické hodnoty.

Nápadný v najlepšom zmysle slova je pás svetiel na zadnej časti a trojrozmerné zadné svetlá s technológiou LED a štvorbodovými brzdovými svetlami. Typické pre štýlový vzhľad vozidla Panamera Turbo Sport Turismo sú výrazné dvojité koncovky Turbo. Modely S majú okrúhle dvojité koncovky, modely Panamera 4 vpravo a vľavo po jednej dvojitej koncovke výfuku.

Že sa dizajn a praktickosť navzájom nevylučujú, to je vidieť na veľkých zadných výklopných dverách a nízkej nakladacej hrane, ktorá vám uľahčí integrovať do vozidla Panamera Sport Turismo – a vášho života – nielen veci každodennej potreby. Predovšetkým vďaka na športové vozidlo výnimočne vysokému objemu úložného priestoru až 1 390 litrov.

Pri športovom vozidle sa pri pohľade na zadnú časť prejavuje športový postoj. Predná a bočná časť však veľa prezrádzajú o elegancii a vedení línií novej koncepcie vozidla.

Z tejto perspektívy sú proporcie nových modelov Panamera Sport Turismo predovšetkým jedno: Porsche. Do očí bijú jasné hrany svetiel, silné svaly a vybrúsená silueta športového vozidla.

Rázvor kolies je dlhý, vpredu je presah relatívne krátky, to posilňuje dynamický dojem. Bok je silne vyrysovaný, čím vyniká postava a ľahkosť charakteristické pre Porsche.

Rozlišovací znak novej Panamery Turbo Sport Turismo: Bočné výdychy v predných blatníkoch sú urobené vo farbe vozidla. Rovnako ako špecifická predná časť vozidla s charakteristickými prednými svetlami podčiarkujú dominantné postavenie vozidla Panamera Turbo Sport Turismo.

Typické poznávacie znamenie všetkých modelov Panamera: LED hlavné svetlomety so štvorbodovým osvetlením na jazdu vo dne, pri vozidlách Panamera Turbo Sport Turismo vrátane Porsche Dynamic Light System (PDLS).

20-palcové kolesá Panamera Turbo a červené brzdové strmene sú ďalším charakteristickým rysom modelov Panamera Turbo Sport Turismo. Modely Panamera 4S Sport Turismo prenášajú svoju silu na ceste prostredníctvom 19-palcových kolies Panamera S. Za nimi: titánovosivé brzdové strmene. Panamera 4 a Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo jazdí na 19-palcových kolesách Panamera. Ich brzdové strmene sú čierno eloxované, resp. pri E-hybride nalakované žiarivozelenou farbou.

Dizajn interiéru

Dizajn interiéru ukazuje, akým smerom sa bude uberať budúcnosť športového vozidla – a napriek tomu zostáva verný klasickým princípom Porsche: stúpajúca stredová konzola, analógový otáčkomer uprostred združeného prístroja, plochá a do šírky zdôraznená palubná doska.

Progresívna je koncepcia ovládania: Porsche Advanced Cockpit. Stredová konzola s ovládaním Direct Touch Control je okrem skleneného optického povrchu vybavená dotykovými tlačidlami pre priamy prístup k najdôležitejším funkciám. Medzi nimi: kompaktná radiaca páka. Na palubnej doske je integrovaný 12-palcový dotykový displej s vysokým rozlíšením.

V kombinácii so štvorzónovou automatickou klimatizáciou majú cestujúci na zadných sedadlách k dispozícii ďalšiu dotykovú obrazovku. Vpravo a vľavo od otáčkomera zobrazujú displeje s vysokým rozlíšením virtuálne nástroje, mapy a ďalšie informácie.

Predovšetkým je však k dispozícii veľa miesta a komfortu. Vpredu aj vzadu. Netypické pre športové vozidlá. Typické pre rad Panamera.

V úprave Sport Turismo si vďaka sériovej koncepcii sedadiel 4 + 1 teraz môže pôžitok z jazdy s Panamerou vychutnať piata osoba. Dodatočné miesto nie je navrhnuté ako plnohodnotné sedadlo, na krátkych až stredne dlhých trasách však ponúka zmysluplnú možnosť rozšírenia. Opticky však zostáva dojem športového štvorsedadlového vozidla taký, ako je pre Panameru typický. Na prianie sa môžete prostredníctvom voliteľných elektrických komfortných sedadiel vzadu rozhodnúť pre „klasickú“ 4-sedadlovú konfiguráciu.

Vďaka vyššej strešnej línii majú cestujúci v modeli Sport Turismo na zadných sedadlách navyše ešte o niečo viac priestoru na hlavu.

Motory

„To sme tak už robili vždy.“ To vlastne nie je veta, ktorá podporuje zmenu. Okrem spoločnosti Porsche. My sme vždy vyrábali každú novú generáciu motorov výkonnejšiu, dynamickejšiu a efektívnejšiu, než bola tá predchádzajúca. Ďalším zreteľným krokom vpred je teraz nová generácia motorov modelov Panamera.

Celkom nový šesťvalcový, dvojito prepĺňaný motor v modeli Panamera 4S a osemvalcový, dvojito preplňovaný motor v modeli Panamera Turbo sú kompaktné a ľahké ako predchodcovia a sú vybavené VarioCam Plus. Obe ich turbodúchadlá sa teraz nachádzajú vnútri medzi radmi valcov. To skracuje vzdialenosť, ktorú musia výfukové plyny prejsť do dúchadla – pre rýchlejšiu reakciu.

Pri osemvalcovom, dvojito preplňovanom motore modelu Panamera Turbo sú použité turbíny twin-scroll s dvojitými zvodmi výfukových plynov. Tu sú výfukové plyny vedené do kolesa turbíny oddelene – pre optimálnu zmenu zaťaženia motora. Výsledok: vyšší krútiaci moment už pri nižších otáčkach.

Adaptívne riadenie valcov osemvalcového, dvojito preplňovaného motora aktivuje valce podľa potreby. Príklad: Ak idete v meste, kde sú požiadavky na výkon nižšie, budú vaše vozidlo poháňať iba 4 valce namiesto 8. Len čo budete požadovať vyšší výkon, zapoja sa okamžite všetky valce.

Priame vstrekovanie benzínu robí pri novej generácii motorov centrálny vstrekovač v spaľovacej komore. To optimalizuje vstrekovanie zmesi a spaľovanie. Pre lepšiu účinnosť a vyššie využitie výkonu.

V modeli Panamera 4S Diesel vám osemvalcový, dvojito preplňovaný motor s priamym vstrekovaním a variabilnou geometriou turbíny poskytuje rýchlejšiu reakciu a vyšší výkon v rovnakom rozsahu otáčok – s veľmi vysokou účinnosťou.

Pokiaľ ide o vysokú účinnosť: O tú sa vo všetkých motoroch starajú aj napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou, termomanažment, Auto StartStop s funkciou plachtenia a aktívnymi klapkami chladiaceho vzduchu. A radosť z jazdy? Väčšia než kedykoľvek predtým.

8stupňová dvouspojková převodovka Porsche (PDK)

Viac sily z motorov má zmysel iba vtedy, keď viete, kam s ňou. A to rýchlo a efektívne. Nové modely Panamera sú preto vybavené novovyvinutou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK), ktorá prevádza enormnú silu motorov na zrýchlenie zodpovedajúce športovému vozidlu.

Prevodové stupne 1 až 6 sú športovo dimenzované, pričom najvyššia rýchlosť je dosiahnutá v 6. prevodovom stupni. Dosiahnutý stupeň. 7. a 8. stupeň je dlhý a stará sa o nízke otáčky aj pri nízkych rýchlostiach – pre efektívnu a komfortnú jazdu na dlhé vzdialenosti. Precízne radenie sa odohráva v milisekundách a bez znateľného prerušenia ťažnej sily – ako to má pri športovom vozidle byť.

Porsche Traction Management (PTM)

Všetky modely Panamera sú vybavené funkciou Porsche Traction Management (PTM) – aktívnym pohonom všetkých kolies s elektronicky ovládanou, podľa viacerých parametrov riadenou lamelovou spojkou – aby bola sila optimálne rozdeľovaná v každej jazdnej situácii. Pre vynikajúci pohon na dlhých rovných úsekoch, v úzkych zákrutách a na povrchoch s rôznymi súčiniteľmi trenia.

Lamelová spojka riadi rozdelenie hnacej sily medzi zadnú a prednú nápravu. Stav vozidla sa pritom trvalo kontroluje a je teda možné bleskurýchlo reagovať na rôzne situácie, ktoré môžu za jazdy vzniknúť. Senzory okrem iného kontrolujú otáčky všetkých 4 kolies, pozdĺžne a priečne zrýchlenie vozidla, rovnako ako uhol riadenia. Pokiaľ pri zrýchľovaní hrozí prešmykovanie zadných kolies, je prostredníctvom silnejšieho záberu lamelovej spojky pridelená väčšia hnacia sila dopredu.

Podvozok

Je úplne jedno, či sa nachádzate na sedadle vodiča, alebo ste cestujúcim vpredu či vzadu: Vo vozidle Porsche sa budete za jazdy cítiť ako pri športe, nie ako pri doprave. Pohodlne, nie natlačení.

Podvozok nových modelov Panamera prekonáva tento rozpor medzi športom a komfortom veľmi ľahko – a maximálne: vďaka pokročilým voliteľným technológiám podvozka. Príkladmi sú adaptívne vzduchové odpruženie s 3-komorovou technológiou a o 60 % väčším objemom vzduchu než u predchodcu, nové ovládanie podvozka Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a riadenie zadnej nápravy. Nové je takisto integrované ovládanie podvozka Porsche 4D-Chassis Control, ktorý centrálne analyzuje jazdnú situáciu vo všetkých 3 dimenziách – napríklad nakláňanie, klopenie a stáčavé pohyby vozidla –, z čoho sa vypočítajú optimálne jazdné stavy a synchronizujú sa všetky systémy podvozka v reálnom čase: 4. dimenzia. Pre optimalizovaný celkový výkon. A pre maximálne odstupňovanie športovosti a komfortu.

Riadenie zadnej nápravy

Prvýkrát pri modeloch Panamera: voliteľné riadenie zadnej nápravy. Rovnomerne zvyšuje výkon a použiteľnosť pre všedný deň.

Pri nízkych rýchlostiach riadi systém zadné kolesá proti zatočeným predným kolesám. To vedie k účinnému skráteniu rázvoru kolies. Polomer otáčania sa zmenšil, agilita zvýšila a parkovanie je citeľne jednoduchšie.

Pri vyšších rýchlostiach riadi systém zadné kolesá v rovnakom smere ako zatočené predné kolesá. Toto virtuálne predĺženie rázvoru kolies zvyšuje jazdnú stabilitu.

Riadenie zadnej nápravy jasne dokladá, že si stabilita a agilita, rovnako ako výkon a použiteľnosť pre všedný deň, neodporujú. Výsledok: lepšia ovládateľnosť a jazdná bezpečnosť v každodennej prevádzke – a výrazné zvýšenie jazdného výkonu.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

PASM slúži na elektronické prestavovanie systému tlmičov. Nepretržite a aktívne reguluje silu tlmenia pre každé jednotlivé koleso v závislosti od stavu vozovky a jazdného štýlu. Pre menšie pohyby karosérie, a teda väčší komfort na všetkých 4 sedadlách.

K dispozícii máte 3 nastavenia: „Normal“, „SPORT“ a „SPORT PLUS“. Snímače monitorujú pohyby karosérie, ktoré vznikajú pri výraznom zrýchlení, brzdení, rýchlej jazde v zákrutách alebo na nerovnej vozovke. Riadiaca jednotka Porsche 4D-Chassis Control z údajov vypočíta aktuálny stav vozidla a podľa zvoleného režimu nastaví tvrdosť tlmenia. S citeľným výsledkom: vyššou stabilitou pri jazde, väčším komfortom a vyšším výkonom.

Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) vč. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus)

Nová funkcia Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) je systémom ovládania podvozka pre aktívnu stabilizáciu naklápania s obzvlášť športovým nastavením. Registruje bočný náklon pri jazde v zákrutách hneď od začiatku a podľa potreby ho obmedzuje. Súčasne znižuje bočné rozkmitanie vozidla na zvlnenom podklade.

Nové sú aktívne elektromechanické stabilizátory. Reagujú rýchlejšie a sú športovo vyladené. Výsledok: zlepšený výkon.

V kombinácii s novou funkciou PDCC Sport zvyšuje PTV Plus jazdnú dynamiku a stabilitu. V závislosti od uhla rejdu, polohy plynového pedála, rýchlosti stáčania a rýchlosti vozidla zlepšuje správanie vozidla pri riadení aj presnosť riadenia premyslenými zásahmi brzdy pre ľavé, resp. pravé zadné koleso. Tak pri vysokých rýchlostiach, ako aj pri zrýchlení pri výjazde zo zákrut zaistí elektronicky regulovaná uzávierka diferenciálu zadnej nápravy s plne variabilným rozdeľovaním momentu vyššiu stabilitu jazdy a trakciu.

Celkový výsledok: vysoká priečna dynamická stabilizácia vozidla, a tým aj upokojenie pohybov karosérie. Vysoká trakcia. Vozidlo prejaví príjemnú čulosť pri akejkoľvek rýchlosti a bude presne vchádzať do zákrut s vyrovnanou zmenou záťaže. Pre ešte viac zábavy v zákrutách.

Kolesá

Rastieme s našimi úlohami. To platí aj pre kolesá nového vozidla Panamera Sport Turismo. So širokými pneumatikami a veľkou dosadacou plochou – pre väčší výkon pri zrýchľovaní a brzdení. Voliteľne k dispozícii v rôznych dizajnoch sú rozmery až do 21 palcov. Modely Panamera 4, resp. 4S Sport Turismo sériovo obúvajú 19-palcové kolesá, model Panamera Turbo Sport Turismo 20-palcové. Materiál: prirodzene ľahká zliatina. Dizajn: športovo-klasický. Na prianie dostanete ďalšie 19-, 20- a 21-palcové kolesá.

Režim SPORT

V režime SPORT sa prepnete z komfortného do športového nastavenia. Elektronické riadenie motora pridá na dôraznosti. Zvýši sa dynamika motora. PDK sa v režime SPORT radí neskôr nahor a skôr späť. V režime Sport fungujú Porsche Active Suspension Management (PASM) a voliteľné systémy Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) a riadenie zadnej nápravy. Pre športovejšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. A tým ešte agilnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách.

Paket Sport Chrono vč. spínače Mode

Adrenalín stlačením tlačidla: paket Sport Chrono pre ešte športovejšie zladenie podvozka, motora a prevodovky. Tvoria ho digitálne a analógové stopky, ukazovateľ pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia* v združenom prístroji a ukazovateľ jazdného správania pre časy prejdených kôl v systéme Porsche Communication Management (PCM).

Novinkou je z modelu 918 Spyder prevzatý volič režimov s tlačidlom športovej reakcie na volante. Pomocou neho si môžete vybrať zo 4 jazdných režimov: „Normal“, „SPORT“, „SPORT PLUS“ a „Individual“, prostredníctvom ktorého môžete vozidlo ešte individuálnejšie nastaviť podľa svojho jazdného štýlu.

Už v režime SPORT reaguje nové vozidlo Panamera s väčšou dynamikou a priamejšími jazdnými vlastnosťami. V režime SPORT PLUS je motor ešte dravejší. Súčasne je nastavená prísna kontrola otáčok. Porsche Active Suspension Management (PASM) a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) sú pripravené ešte tvrdšie tlmenie a priamejšie vchádzanie do zákrut. Adaptívne vzduchové odpruženie sa zníži do hĺbky a prepne sa na tvrdšie pruženie. Riadenie zadnej nápravy reaguje ešte agilnejšie. Ďalšie funkcie: Launch Control. Pre optimálne zrýchlenie pri rozjazde.

Stopky na radiacej doske merajú čas alebo alternatívne ukazujú aktuálny čas. Na zobrazovanie, ukladanie a vyhodnocovanie časov jednotlivých okruhov, rovnako ako časov na iných trasách je Porsche Communication Management (PCM) rozšírený o ukazovateľ športových výkonov.

SPORT Response

Prostredníctvom tlačidla uprostred spínača režimov sa motor a prevodovka pripravujú na čo najrýchlejší nábeh výkonu, napríklad pri predbiehaní. To znamená: maximálne reakčné vlastnosti – v priebehu cca 20 sekúnd.

PSM Sport

V spojení s paketom Sport Chrono je systém Porsche Stability Management (PSM) rozšírený o režim Sport. Umožňuje výrazne športovejší štýl jazdy, systém PSM zostáva aktívny v pozadí. Pre ešte lepší zážitok z jazdy.

Brzdy

Už viac než 60 rokov pracujeme na tom, aby sme boli rýchlejší. Samozrejme, pri spomalení. Nové modely Panamera sú preto vybavené brzdových zariadením so 6-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vpredu a 4-piestikovými hliníkovými jednodielnymi kotúčovými brzdami s pevným strmeňom vzadu. Brzdové kotúče – 360 mm vpredu a 330 mm vzadu pri modeloch Panamera 4S, 410 mm vpredu a 380 mm vzadu pri Panamera Turbo – sú vnútorne ventilované a drážkované. Tým sa zlepšia vlastnosti pri brzdení aj za extrémnych podmienok a teplo je odvádzané efektívnejšie. Jednodielne strmene kotúčovej brzdy sú uzavreté. Výsledkom sú vysoká tvarová pevnosť a nižšia hmotnosť. Dráha pedála je rovná, bod záberu presný, brzdná dráha pôsobivo krátka.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Vyskúšané v motoristickom športe: voliteľne dostupné brzdové kotúče Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Pri nových modeloch Panamera majú odvrtávané keramické brzdové kotúče PCCB priemer 420 mm vpredu a 390 mm vzadu – pre ešte vyšší brzdný výkon. Pre PCCB sú charakteristické žlté 10-piestikové hliníkové jednokotúčové brzdy s pevným strmeňom na prednej náprave a 4-piestikové hliníkové jednokotúčové brzdy s pevným strmeňom na zadnej náprave. Zaisťujú výrazne vyšší, a predovšetkým konštantný brzdný tlak počas omeškania. Zvlášť pri vyššej záťaži existujú priaznivé predpoklady pre krátku brzdnú dráhu. Navyše sa zvyšuje bezpečnosť pri brzdení z vysokej rýchlosti z dôvodu vysokej stability PCCB voči slabnutiu účinku bŕzd (tzv. fading). Ďalšia prednosť brzdovej sústavy s kotúčovými brzdami z keramického materiálu spočíva v nízkej hmotnosti brzdových kotúčov: Sú zhruba o 50 % ľahšie než porovnateľné kotúče zo sivej liatiny. Dôsledok: dokonalejšia priľnavosť k vozovke aj zvýšené pohodlie pri jazde, zvlášť na nerovných cestách, a vyššia agilita a zdokonalené ovládanie.

LED hlavné svetlomety vč. Porsche Dynamic Light System (PDLS)

Sériovo v ponuke v modeli Panamera Turbo Sport Turismo, na prianie pri ostatných modeloch: LED hlavné svetlomety vrátane Porsche Dynamic Light System (PDLS) s dynamickou reguláciou dosvitu, dynamickým svietením do zákrut a ovládaním svetiel v závislosti od rýchlosti. Pre lepšie osvetlenie blízkeho, bočného aj vzdialeného priestoru – a väčšiu bezpečnosť.

Hlavné svetlomety s LED Matrix vč. Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

Ešte dlhší dohľad ponúkajú čelné LED svetlomety s technológiou Matrix. Matrix Beam deaktivuje cielené segmenty stálych kužeľov diaľkových svetiel. 84 individuálne ovládaných diód LED sa vypnutím alebo stlmením prispôsobí situácii. Vozidlá idúce pred vami alebo v protismere už nebudú oslnené, oblasť pred nimi alebo vedľa nich bude ďalej celkom osvetlená. Pre optimalizáciu výhľadu budú nielenže z osvetlenia selektívne odtienené protiidúce vozidlá, ale bude zosvetlená aj oblasť vpravo od medzery v osvetlení, aby vodič lepšie videl na riadenie. Oslneniu vodiča zabraňuje segmentové odtienenie silne odrazivých dopravných značiek. Čelné svetlomety LED Matrix vrátane PDLS Plus: jasné, homogénne, bezpečné.

PDLS Plus obsahuje okrem funkcií PDLS prvýkrát elektronické svietenie do zákrut a osvetlenie križovatky podľa dát z navigácie. Ak sa blížite ku križovatke alebo pri odbočovaní aktivuje funkcia osvetlenie križovatky ľavé a pravé smerové svetlo – svetelný kužeľ sa rozšíri a skráti. Pre lepšie osvetlenie okolia.

Asistent nočného videnia

Asistent nočného videnia poskytuje vodičovi pri nočných jazdách informácie aj mimo dosahu svetlometov. Infračervená kamera rozozná chodca alebo väčšie zvieratá ešte pred tým, než ich osvetlia svetlomety. Vodiča informuje obraz s rozlíšením teplôt na združenom prístroji: Rozpoznané živé tvory budú zobrazené žlto – pri kritickej vzdialenosti od vozidla červeno a akustickým signálom. V kombinácii s PDLS svetlomet až trikrát krátko zabliká na chodcov na okraji vozovky či na vozovke pomocou funkcie značkovacieho osvetlenia, aby na nich vodiča upozornil.

Porsche a životné prostredie

V časoch globálnych zmien klímy si každý výrobca automobilov kladie otázku, akú odpoveď môže dnes ponúknuť. Naša znie: vysoký výkon pri vysokej efektívnosti.

Čistenie výfukových plynov

Vozidlá Porsche ukazujú, že aj výkonné športové vozidlá vo svojej príslušnej kategórii môžu dosiahnuť nízke hodnoty spotreby a emisií. Dosahujú to na jednej strane vďaka efektívnemu využívaniu paliva s pomocou technológií, ako je Auto Start-Stop, termomanažment, napájanie palubnej siete energiou získavanou rekuperáciou, adaptívne riadenie valcov a plachtenie. Na druhej strane zaisťujú katalyzátory s riadením dvomi sondami lambda účinné čistenie výfukových plynov.

Spotreba a recyklácia

Inteligentná ľahká konštrukcia je pri Porsche súčasťou sebauvedomenia. Vyznačuje sa vysokým podielom hliníka, horčíka, umelých hmôt a veľmi pevných oceľových plechov. Všetky materiály sa vyberajú cielene a používajú sa predovšetkým laky na vodnej báze šetrné k životnému prostrediu. Všetky materiály ľahkej konštrukcie sú veľmi dobre recyklovateľné. Všetky materiály sú označené na účely neskoršej recyklácie. Stručne povedané: Vozidlo Panamera môže byť dnes z približne 95 % zhodnotené.

Palivo

Všetky modely Porsche – teda aj modely Panamera – jazdia, samozrejme, na palivá s podielom etanolu až 10 %, napr. „E10“. Etanol zlepšuje bilanciu CO2 – biopalivá sa totiž vyrábajú z rastlín, ktoré prijímajú CO2 z atmosféry.

Adaptivný tempostat (ACC)

Systém riadi celkom samostatne rýchlosť vášho vozidla Panamera podľa vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla. Na tento účel kontrolujú oblasť pred vaším vozidlom radarové senzory v prednej časti vozidla. Ak idete v určitom tempe a blížite sa k pomalšiemu vozidlu idúcemu pred vami, zníži systém vašu rýchlosť tým, že uberie plyn alebo citlivo pribrzdí. A to tak dlho, kým nebude dosiahnutá vopred nastaviteľná vzdialenosť.

Vaše vozidlo Panamera teraz dodržuje vzdialenosť od vpredu idúceho vozidla. Pokiaľ toto vozidlo zabrzdí, zníži rýchlosť aj adaptívny tempostat – a to až do úplného zastavenia. Hneď ako bude vaša cesta znovu voľná, Panamera zrýchli na pôvodne nastavenú rýchlosť.

Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu*

Kto ide v Porsche, chce ísť. Čím športovejšie, komfortnejšie, efektívnejšie a bezpečnejšie, tým lepšie. Porsche InnoDrive vám pomáha pri jazde celkom novým spôsobom.

Tento systém rozširuje adaptívny tempostat o doplňujúce, inovatívne funkcie.

Optimalizuje vašu rýchlosť na základe predvídavosti. Prostredníctvom dát a informácií radarových a video senzorov s vysokým rozlíšením rozpoznáva Porsche InnoDrive obmedzenie rýchlosti a charakteristiky vozovky na vašej trase, ako sú stúpanie alebo polomery zákrut, pred tým, než k nim dôjdete – a prispôsobí tomu stratégiu radenia a rýchlosť vozidla Panamera. Pre inteligentnú jazdu a jasnú výhodu efektivity.

Pocit z jazdy môžete prispôsobiť stlačením tlačidla SPORT. Podľa režimu systém zvolí optimálne parametre riadenia motora, radenie vrátane plachtenia a spomalenia.

Tento systém, pri Porsche prvýkrát použitý vo vozidlách Panamera, optimálne naplánuje v horizonte až 3 kilometrov zrýchlenie, jazdu konštantnou rýchlosťou a spomaľovanie, a tým sa stará o harmonický zážitok z jazdy.

Napríklad skôr rozpozná pred vozidlom sa nachádzajúce a pre vodiča doposiaľ neviditeľné dopravné značky, ako napríklad rýchlostné obmedzenie, a začne manéver plachtenia šetriaci palivo.

Porsche InnoDrive je typickým uplatnením úspornej jazdy od Porsche – pre väčší komfort a viac potešenia z jazdy.

Porsche InnoDrive nie je dostupný vo všetkých krajinách.

Asistent pre dopravné zápchy

Ďalšou súčasťou Porsche InnoDrive s adaptívnym tempostatom je asistent pre dopravné zápchy. Pomáha vám v zápchach na dobre postavených zemských cestách a diaľniciach.

Systém pri tom pri rýchlostiach do približne 60 km/h udržuje vozidlo jemnými pohybmi volantu uprostred jazdného pruhu, upravuje vzdialenosť k vpredu idúcemu vozidlu v rámci hraníc systému nasleduje vpredu idúcu kolónu. Pri tom sa asistent pre zápchy orientuje na značenie a ďalšie vozidlá na vozovke. Pre celkom zreteľné uvoľnenie a viac komfortu na dlhých trasách.

Asistent zmeny jazdného pruhu s asistentom odbočovania

Asistent zmeny jazdného pruhu sleduje prostredníctvom radarových senzorov priestor za vaším vozidlom a v mŕtvom uhle. Ak zmeníte jazdný pruh, informuje vás systém optickým signálom vo vonkajšom spätnom zrkadle o vozidlách, ktoré sa rýchlo blížia zozadu alebo ktoré sa nachádzajú v mŕtvom uhle. Túto funkciu môžete aktivovať v PCM. Pre väčší komfort a bezpečnosť, najmä na diaľnici.

Pri odbočovaní za nízkych rýchlostí vám pomáha nový asistent odbočovania umiestnený v zadnej časti. Po vojdení do križovatky vás asistent odbočovania opticky varuje pred predmetmi, ktoré sa k vášmu vozidlu blížia v mŕtvom uhle.

Výstraha pred opustením jazdného pruhu vrátane rozpoznávania dopravných značiek a pokynov pre zákruty

Výstraha pred opustením jazdného pruhu rozpoznáva čelnou kamerou obmedzovacie čiary na vozovke. Systém uľahčuje vodičovi posilňovačom riadenia, ktorý pomáha, aby sa vozidlo udržalo v jazdnom pruhu.

Integrované rozpoznávanie dopravných značiek zisťuje na základe obrázkov z kamery a dát z navigácie rýchlostné obmedzenie, zákazy predbiehania a tiež nepriame zákazy, ako napríklad miestne ukazovatele, a zobrazuje ich na združenom prístroji. Výhoda: Oproti informáciám uloženým v databáze navigácie môžu byť evidované aj dočasné rýchlostné obmedzenia.

Novinkou pri Porsche sú pokyny pre zákruty. Rozširujú rozpoznávanie dopravných značiek: Na základe dát z navigačného systému a rozpoznávania značiek zákrut pomocou kamery systém zobrazí na obrazovke združeného prístroja pred úzkymi zákrutami pokyny týkajúce sa smeru jazdy. Dlho pred tým, kým k zákrute prídete.

ParkAssistent vč. kamery pre cúvánie a Surround View

ParkAssistent varuje vo všetkých vozidlách Panamera pomocou akustického signálu pred prekážkami nachádzajúcimi sa pred a za vozidlom. Výstraha je vydávaná zvukovo a navyše aj opticky na centrálnom displeji schematickým zobrazením vozidla.

Voliteľná kamera uľahčuje presné cúvanie pri parkovaní vozidla a manévrovanie a takisto manipuláciu pri pripájaní prívesu. Vodič je pritom navádzaný obrazom kamery a dynamickými vodiacimi čiarami na obrazovke PCM, ktoré informujú o pohybe vozidla v súlade s aktuálnou polohou volantu.

Voliteľný Surround View doplňuje kameru pre cúvanie o 3 ďalšie kamery s vysokým rozlíšením, umiestnené v prednej časti vozidla a v spodnej časti vonkajších spätných zrkadiel. Z informácií poskytnutých všetkými 4 kamerami systém vytvorí virtuálnu vtáčiu perspektívu pohľadu na vozidlo a prenesie ju na displej PCM. Podľa potreby môžete prepínať medzi pohľadmi jednotlivých kamier, aby ste napríklad v úzkych priestoroch výjazdu získali lepší prehľad.

Panoramatická strecha

Tónované zasklené plochy voliteľne dostupnej panoramatickej strechy vytvárajú vnútri nových modelov Panamera Sport Turismo obzvlášť svetlú a príjemnú farebnú harmóniu. Dvojdielna panoramatická strecha sa dá spredu elektricky vysunúť a otvoriť.

Interiér

Športový na predĺžený víkend. Komfortný na jazdu vo štvorici. Na pláž v pätici. Alebo predsa len na zachádzku na pretekársky okruh? To je nová Panamera Sport Turismo. Jeho premyslená ergonómia športového vozidla je prispôsobená vodičovi a výkonu – bez toho, aby pritom boli zanedbaní cestujúci.

Niekoľko príkladov: dvíhajúca sa stredová konzola pre rýchle prehmatnutie z volantu na radiacu páku. Inovatívna koncepcia ovládania a ukazovateľov Porsche Advanced Cockpit s novoskonštruovanou stredovou konzolou so skleneným optickým povrchom a logicky zoskupenými dotykovými tlačidlami. 12-palcový dotykový displej s vysokým rozlíšením. Združený prístroj so stredovým analógovým otáčkomerom a dvoma displejmi s vysokým rozlíšením umiestnenými vľavo a vpravo od neho. Multifunkčný športový volant.

Ambientné osvetlenie s vnútorným osvetlením orientovaným na zadné sedadlá.

Porsche Rear Seat Entertainment

Veľké kino v druhom rade: Nový systém Porsche Rear Seat Entertainment je vyvinutý špeciálne pre vysoké požiadavky vo vozidle Porsche a ponúka plne integrované a sieťové informácie a zábavu počas jazdy. Oba systémy sú vynímateľné, možno ich teda komfortne používať aj mimo vozidla.

Porsche Rear Seat Entertainment je pomocou WLAN pripojený k Porsche Communication Management (PCM) a má tak prístup k rádiu, médiám, navigácii a funkciám vášho vozidla Panamera. Vďaka 2 samostatným 10-palcovým dotykovým obrazovkám na zadnej strane predných sedadiel, 32 GB vnútornej pamäte, slotom na karty MicroSD a rozhraniu Micro-USB, Bluetooth® a NFC (Near Field Communication) sa vám otvára veľa možností zábavy. Pomocou pripojenia k WLAN routeru majú moduly Connect Plus prístup na internet, a tým k nejakému miliónu aplikácií a hier, k filmom a hudbe, audioknihám, e-knihám a kancelárskym aplikáciám z GOOGLE® Play Store.

Pre neobmedzený zvukový zážitok je možný zvukový výstup cez integrované reproduktory, zvukový systém vozidla alebo bezdrôtové slúchadlá Bluetooth®.

Združený prístroj

Analógové je kombinované s digitálnym: Nový združený prístroj modelov Panamera pripomína históriu motoristického športu pri Porsche – a súčasne je taký moderný, ako len môže byť.

V strede a v priamom výhľade vodiča sa nachádza analógový otáčkomer, úplne klasický s ručičkou. Vľavo a vpravo sa odteraz nachádza po jednom displeji s vysokým rozlíšením. Na týchto displejoch môžete nechať podľa potreby zobrazovať rôzne informácie, napríklad navigáciu alebo asistenta nočného videnia.

Hneď vľavo od otáčkomera je tachometer. V jeho strede môžete napríklad nechať zobraziť dáta z adaptívneho tempostatu. Displej na ľavej vonkajšej strane môžete voliteľne obsadiť ukazovateľom obmedzenia rýchlosti jazdy, rozpoznávaním dopravných značiek alebo ukazovateľom vonkajšej teploty.

Na pravej strane sú možnosti ešte rozmanitejšie. Na vnútornom displeji sa nachádzajú ukazovatele palubného počítača, ukazovateľ stavu nádrže alebo dojazdová vzdialenosť. Vpravo zvonku môžete tiež nechať zobraziť hodiny. Okrem toho máte možnosť zobraziť mapu z navigačného systému.

Sedadlá

Predné sedadlá

Predné sedadlá sú komfortné a pri dynamickej jazde v zákrutách ponúkajú neobmedzenú oporu. Elektricky nastaviteľná výška posedu, sklonu sedačky a operadla, rovnako ako pozdĺžna pozícia.

Komfortné sedadlá

Model Panamera Turbo je vpredu vybavený komfortnými sedadlami (14 polôh, elektrické) vrátane pamäťového paketu. Okrem toho ponúka aj pozdĺžne nastavenie sedačky a 4-polohovú bedrovú opierku pre vodiča a spolujazdca. Pamäťová funkcia ukladá okrem polohy sedadla polohu stĺpika riadenia, oboch vonkajších zrkadiel a ďalšie individuálne nastavenia vozidla.

Adaptívne športové sedadlá

Na prianie dostanete adaptívne športové sedadlá (18 polôh, elektrické) vrátane pamäťového paketu, ktoré ponúkajú ešte lepšie bočné vedenie – vďaka zvýšeným bočniciam na sedačkách a operadle. Sú elektricky nastaviteľné a starajú sa teda o komfort na dlhých trasách a dokonalé bočné vedenie v zákrutách.

Zadné sedadlá

Ich hlavná charakteristika: Sú 2 jednotlivé. S množstvom priestoru na nohy a hlavu a veľmi dobrou bočnou oporou pri jazde v zákrutách bez obmedzenia komfortu. Na prianie dostanete pre zadnú časť vozidla pri všetkých modeloch Panamera tiež komfortné sedadlá s elektrickým nastavením operadla, pozdĺžnym nastavením sedačky a bedrovej opierky. K tomu spája – podľa výbavy – možnosť nastavenia polohy sedadla spolujazdca zo zadnej časti vozidla. V kombinácii s adaptívnymi športovými sedadlami vpredu sú ako športové vyhotovené aj zadné sedadlá – s vyššími bočnicami.

Vyhrievanie a odvetrávanie sedadiel

Predné sedadlá nových modelov Panamera sú vybavené vyhrievaním, pri Panamera Turbo aj zadné sedadlá. Príjemne vyhrieva sedačku a operadlo. Voliteľné odvetrávanie sedadiel funguje pomocou aktívnej ventilácie strednej časti sedadla a operadla a stará sa o príjemnú klímu – samozrejme, aj vo veľkej horúčave.

Masážna funkcia

Komfortné sedadlá môžu byť na prianie vybavené aj masážnou funkciou – vpredu a vzadu. Vždy 10 vzduchových vankúšov v operadle masíruje chrbtové svalstvo. Pritom si môžete vybrať z 5 programov s 5 intenzitami. Pre lepší komfort sedenia a na dlhých trasách.

Ložný priestor

Batožinový priestor modelov Panamera Sport Turismo vám ponúka objem 520 litrov (Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: 425 litrov). Pri všetkých modeloch možno zadné sedadlá kompletne alebo delene sklopiť. Nákladná poloha vám ponúka objem ložného priestoru až 1 390 litrov (1 295 litrov pri modeli Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo). V športovom vozidle, aby nedošlo k nedorozumeniu!

Pri všetkých modeloch Panamera Sport Turismo je nakladacia hrana s dĺžkou 630 mm relatívne nízko, čo uľahčuje nakládku predovšetkým veľkých predmetov. Obzvlášť veľké automatické zadné výklopné dvere s individuálne nastaviteľnou výškou otvoru sú pri všetkých modeloch v sériovej výbave. Zavrieť ich môžete komfortne stlačením tlačidla.

Na prianie je k dispozícii manažment batožinového priestoru, variabilný systém na bezpečnú prepravu predmetov v ložnom priestore. Okrem iného zahŕňa 2 upevňovacie koľajnice integrované v podlahe, 4 upevňovacie oká a sieť na rozdelenie batožinového priestoru. Pomocou voliteľnej zásuvky 230 V v ložnom priestore môžete napríklad nabíjať zariadenia, ktoré nemajú prípojku 12 V.

Veľa alebo málo batožiny. Športové náčinie pre vás. Veľký nákup pre všetkých. Čo je v živote skutočne dôležité? Odpoveď vyzerá u každého inak. Nová Panamera Sport Turismo – to je nesporné – ponúka celý rad možností, ako na túto otázku individuálne odpovedať.

Štvorzónová automatická klimatizácia vrátane dotykového displeja v zadnej časti vozidla

Vitajte vo vašej osobnej klimatizovanej zóne. Štvorzónová automatická klimatizácia disponuje individuálnou reguláciou teploty pre vodiča a spolujazdca a takisto samostatnou reguláciou pre zadné sedadlá.

V spojení s voliteľnými komfortnými zadnými sedadlami disponuje štvorzónová klimatizácia doplnkovým dotykovým panelom vzadu.

Filter s aktívnym uhlím zadržuje častice, peľ a zápach a dôkladne filtruje jemný prach z vonkajšieho vzduchu pred tým, než sa dostane dovnútra.

Novinkou je voliteľná ionizácia. Zlepšuje kvalitu prúdu vzduchu. Na tento účel je vzduch z automatickej klimatizácie pred tým, než bude vypustený do interiéru vozidla, preháňaný ionizátorom. Dôjde k redukcii vírusov, baktérií a spór, vzduch v interiéri sa znateľne osvieži a klíma bude ešte príjemnejšia.

BOSE® Surround Sound-System

Surround Sound-System od BOSE® disponuje 16 zosilňovacími kanálmi. Celkový výkon: 710 W. 14 reproduktorov vrátane 160-wattového pasívneho subwoofera sa stará o vyvážený, originálu verný zvukový obraz. Patentovaná kompenzácia rušivého hluku AudioPilot® Noise Compensation Technology meria priebežne hluk v kabíne vozidla a prispôsobí automaticky prehrávanie hudby tak, aby zážitok z počutia bol príjemný a neskreslený. Za akejkoľvek situácie pri jazde. Práve v danom okamihu. Prostredníctvom neho vždy zažijete fascinujúci 360° zvuk na všetkých 4 sedadlách.

Burmester® 3D High-End Surround Sound-System

Koncertná sála so 4 optimálnymi miestami? Panamera. Burmester® 3D High-End Surround SoundSystem inscenuje zvuk ako v najlepších svetových koncertných sieňach. Cestujúci bude počuť v priestore celú šírku pódia s rozoznateľnými jednotlivými nástrojmi.

Ticho, prosím, pre 1 455 wattov celkového výkonu 21 individuálne ovládaných reproduktorov vrátane aktívneho subwoofera so 400-wattovým zosilňovačom triedy D, systémom s dvojpásmovými stredovými reproduktormi a viac než 2 500 cm² celkovej plochy membrán. O jemnú, čistú a neskreslenú reprodukciu sa starajú pásmové vysokotónové reproduktory. Filtre reproduktorov sú vzájomne perfektne vyladené a poskytujú maximum v oblasti basového ozvučenia, rozlíšenia a impulznej presnosti. Výsledkom je prirodzený a bohatý zvuk, a to aj pri maximálnej hlasitosti. Obzvlášť pôsobivý je nový 3D zvukový zážitok, ktorý je vytváraný pomocou reproduktorov zabudovaných v stĺpikoch strechy a špeciálneho 3D algoritmu.

Aj opticky na tej najvyššej úrovni. Lemovanie membrán reproduktorov je bielo osvietené alebo – v kombinácii s voliteľným ambientným osvetlením – v 7 voliteľných farbách. Nekompromisný zvuk aj dizajn.

Nový Porsche Communication Management (PCM)

PCM – ako základ pre Porsche Connect – je vaša centrálna riadiaca jednotka pre systém audio, navigáciu a komunikáciu. Nová generácia s on-line navigáciou, prípravou na pripojenie mobilného telefónu, audio rozhraniami a ovládanie hlasom je vybavená 12-palcovým dotykovým displejom, pomocou ktorého sa dá ľahko ovládať väčšina funkcií vozidla.

Cez widgety na individuálne nastaviteľnej úvodnej obrazovke máte jednoduchý a rýchly prístup k jednotlivým najdôležitejším funkciám. Novinkou je v spojení s voliteľnou 4-zónovou automatickou klimatizáciou aj doplnkový dotykový displej v zadnej časti vozidla. Tu môžu cestujúci pohodlne ovládať napríklad klimatizáciu a funkcie infotainmentu.

Počas jazdy si môžete užívať rozmanité aplikácie z oblasti infotainmentu a počúvať rádio alebo vašu obľúbenú hudbu pomocou CD/DVD mechaniky, z SD karet, interného 10 GB pevného disku (Jukebox), vstupu Aux alebo pomocou konektora USB, napríklad z vášho iPodu®/iPhonu®. Ovládanie prebieha komfortne pomocou 12-palcového dotykového displeja, otočného ovládača alebo hlasovými pokynmi.

Connect Plus

Modul Connect Plus sa vo vašom vozidle Porsche stará o maximálnu konektivitu. Je vybavený LTE telefónnym modulom s čítačkou SIM kariet pre vysoký komfort ovládania a optimalizovanú kvalitu hovorov a takisto bezdrôtový prístup na internet. Tak môžete aj vo svojom vozidle používať koncové zariadenia, ako je napr. tablet, notebook alebo smartfón s funkciou WLAN – v prípade potreby aj súčasne.

Odkladacia priehradka na smartfón v stredovej konzole prenáša signál vášho mobilného telefónu do antény vozidla, pričom šetrí batériu v telefóne – pre optimálny mobilný príjem. Okrem toho môžete váš smartfón pripojiť, aby sa nabíjal, alebo na zdieľanie jeho obsahu.

V modeloch Cayenne sa v stredovej konzole namiesto odkladacej priehradky na smartfón nachádza odkladacia priehradka s univerzálnym audio rozhraním a vstupom AUX.

Okrem toho modul Connect Plus umožňuje využívanie početných služieb Porsche Connect. Tým získate viac z vášho všedného dňa a multitasking prenechajte vášmu športovému vozidlu – aby ste mali viac času jazdiť s Porsche.

Viac informácií o module Connect Plus nájdete na.

Služby

S Porsche Connect a modulom Connect Plus máte prístup k užitočným službám, napríklad k informáciám o doprave v reálnom čase. Tak budete už pred vyjdením vždy vedieť, po ktorej trase sa najrýchlejšie dostanete do cieľa. Počas jazdy sa dopravné informácie v reálnom čase pravidelne aktualizujú – a vašu trasu optimalizujú.

Pre lepšiu orientáciu za jazdy a v cieli slúžia okrem toho GOOGLE® Street View a GOOGLE® Earth s 360-stupňovým zobrazením a satelitnými obrázkami v mapovom náhľade PCM. GOOGLE® Street View je z dôvodu vašej bezpečnosti k dispozícii len vtedy, keď vozidlo stojí.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete na.

Aplikácia Connect

Porsche Connect ponúka okrem inteligentných služieb ďalšie dve aplikácie pre smartfóny: Porsche Car Connect na vyhľadávanie dát vozidla a takisto na diaľkové ovládanie niektorých funkcií vozidla pomocou smartfónu alebo Apple Watch®. Ďalšou súčasťou je Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) s rozpoznaním krádeže vozidla.

Druhou aplikáciou je aplikácia Porsche Connect. Jej pomocou odošlete do svojho vozidla Porsche ciele svojej cesty ešte pred vyjdením. Len čo sa váš smartfón spojí s PCM, zobrazia sa tieto ciele vo vozidle a priamo spustíte navigáciu. Na PCM takisto priamo vidíte kalendár vášho smartfónu a môžete začať navigáciu podľa v ňom uložených adries. Okrem toho vám aplikácia Porsche Connect vďaka integrovanému streamovaniu hudby ponúka prístup k miliónom hudobných titulov.

Viac informácií o dostupných službách a aplikáciách nájdete na tu.

Porsche Exclusive

Čerpáme z bohatých a dlhodobých skúseností. Od prvopočiatkov totiž Porsche plnilo priania zákazníkov. Do roku 1986 sme tomu hovorili program špeciálnych prianí – dnes je to závod Porsche Exclusive. Filozofia zostáva rovnaká: Ruku na to.

Máme radi to, čo robíme. Máme radi svoju prácu. Každému švu, každému štvorcovému centimetru kože, aj tomu najmenšiemu detailu venujeme rovnaké úsilie. Tak prebúdzame sny k životu. A vytvárame tak unikáty. Z výrobného závodu.

To ide len s originalitou, inšpiráciou a nadšením – čo sa začína už pri poradenstve. Pretože na jedno myslíme už pred všetkým ostatným. Na vaše priania. Uskutočňujeme ich s pokojom a starostlivosťou – v precíznej ručnej práci a s využitím vysokokvalitných materiálov, ako je koža, ušľachtilé drevo alebo hliník.

Vaša pridaná hodnota? Produkt vytvorený s úsilím a vďaka ručnej práci. Inak vyjadrené: prelínanie športovosti, komfortu, dizajnu a vášho osobného vkusu. Skrátka Porsche s vaším rukopisom.

Ponúkame vám celý rad individuálnych možností. Vizuálne a technicky. Pre exteriér a interiér. Od menších zmien až po rozsiahle úpravy.

Porsche Tequipment

So špeciálnymi produktmi z ponuky Porsche Tequipment si vaše vozidlo Panamera prispôsobíte vašim individuálnym prianiam a potrebám. Všetky takto ponúkané produkty podliehajú rovnakým smerniciam a požiadavkám ako samotné vozidlá a všetky sú vyvinuté, testované a starostlivo skúšané vo vývojovom centre v závode Weissach. Pracujú na nich rovnakí inžinieri a dizajnéri firmy Porsche, ktorí vytvorili vozidlo. Preto sú tieto produkty navrhované a vyrábané vozidlám Porsche presne na mieru.

A záruka? Tá, samozrejme, zostáva zachovaná v plnom rozsahu.