Menu arrow-prev-red

Menu Modely
Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Porsche - 70 rokov okúzľujúceho športového vozidla
70 rokov okúzľujúceho športového vozidla

Na začiatku bolo hľadanie, ale auto, o ktorom som sníval, som nenašiel. A tak som sa rozhodol zostrojiť si ho sám.

Ferry Porsche

19481957

1948

356/1: Porsche Typ 356 "Č.1" Roadster

S konštrukčným číslom 356 a identifikačným číslom vozidla 356-001 sa v roku 1948 zrodila v rakúskom meste Gmünd značka Porsche: Porsche Typ 356 "Č.1" Roadster.

1950

Sériová výroba 356-ky

V roku 1950 sa Porsche KG vrátila späť do mesta Stuttgart-Zuffenhausen a začala sa sériová výroba Porsche 356.

1951

356 SL: Prvý triedny triumf na Le Mans

S triednym triumfom zdokonalenej 356 SL na pretekoch 24 hodín Le Mans na seba prvý krát upozornil mladý výrobca športových vozidiel Porsche aj na medzinárodnej úrovni.

1953

550 Spyder

Od roku 1953 začalo Porschepoužívať stredový motor Roadster, konštruovaný na preteky, ktorý mal sláviť dlhú sériu vzrušujúcich úspechov: 550 Spyder.

1956

10.000ste Porsche 356

Len 8 rokov po Porsche Typ 356 "Č.1" Roadster sa vyrobilo 10.000ste Porsche 356

19581967

1960

718 RS 60

V roku 1960 dostal Spyder – teraz nazývaný 718 RS 60 – ešte väčší objem valcov. Vozidlo 718 RS 60 prinieslo predovšetkým v pretekoch na dlhé trate najväčšie doteraz dosiahnuté úspechy.

1962

Porsche 804 vyhráva Formulu 1

V pretekoch Formuly 1 vyhralo Porsche Porsche 804 Veľkú cenu Francúzska. V rovnakom roku bolo vyrobené 50.000—ste Porschea to 356 B.

1963

901 –Zrod legendy 911

Porsche predstavilo nástupcu 356-tky: kupé so sedadlami 2+2 a zadnou zošikmenou časťou, 2-litrovým, 6-valcovým motorom typu boxer v zadnej časti, 130 PS. Zrodila sa legenda 911. Vtedy avšak ešte pod označením 901.

1964

904 Carrera GTS

Hoci oficiálne sa nazýva Carrera GTS, novú kapitolu športovej histórie Porsche otvorilo s vnútropodnikovým označením 904.

1964

Der Porsche 911 sériová výroba

Po námietke zo strany Peugeotu bolo nové športové vozidlo 901 bez okolkov premenované na 911, začala sa jeho sériová výroba a tiež dlhá história úspechov, ktorá dodnes ovplyvňuje identitu značky Porsche.

1966

Prvé 911 Targa

Porsche 911 Targa, vyrábané sériovo od roku 1966, bolo predstavené ako „bezpečný kabriolet“.

1967

Porsche 910 vyhráva preteky Targa Florio

Po úspechu Porsche 906 Carrera Carrera 6 v predchádzajúcom roku sa podnikovému tímu z Zuffenhausenu podarilo trojnásobné víťazstvo na pretekoch Targa Florio s vozidlom Porsche 910.

1967

911 R – Ikona motošportu so zoštíhleným dizajnom

V roku 1967 bolo zostrojené Porsche 911 R na pretekanie. S 800 kilami ako aj 6-valcovým nasávacím motorom typu boxer so 154 kW (210 PS) bolo mimoriadne rýchle.

19681977

1968

Celkové víťazstvo pre Porsche Typ 908 LH

Prvé celkové víťazstvo na pretekoch 24 hodín Daytona získalo Porsche s typom 908 LH.

1969

VW-Porsche 914

Na autosalóne IAA vo Frankfurte bolo po prvý krát predstavené vozidlo so stredovým motorom VW-Porsche 914 a následne vyrábané.

1970

917 Kupé s krátkou zadnou časťou– prvé celkové víťazstvo na Le Mans

V roku 1970 nepriniesla 917 len prvé celkové víťazstvo pre Porsche na 24 hodín Le Mans, ale aj svetové víťazstvo značiek.

1972

911 Carrera RS 2.7

Vozidlo 911 je dostupné ako športový špičkový model Porsche 911 Carrera RS 2.7.

1973

Suverénne víťazstvo pre Porsche 917/30

Na kanadsko-americkej pretekárskej sérii (CanAm) vyhralo suverénne Porsche 917/30.

1975

911 Turbo

Na vrchole naftovej krízy prezentovalo Porsche prvé 911 Turbo. Je to celosvetovo prvé sériové športové auto s turbodúchadlom výfukových plynov a reguláciou plniaceho tlaku.

1976

Porsche 924 športové vozidlo s motorom v prednej časti

S modelom 924 vyrobilo Porschepo prvý krát športové vozidlo s motorom v prednej časti s transaxiálnym pohonom a s pozinkovanými plechmi karosérie.

1976

935 a 936

Pretekárske športové vozidlá od Porsche 935 a 936 získali dvojnásobné svetové víťazstvo v hodnotení športových vozidiel a značiek.

1977

936/77 Spyder vyhral Majstrovstvá sveta

Typický znakom Spydera 936, zdokonaleného pre svetové majstrovstvá v roku 1977: Veľký otvor na vstup vzduchu nad kokpitom a vysoké zadné spojlery. Porsche Turbo s ním ihneď predčasne vyhralo svetové majstrovstvá športových vozidiel.

1977

928 s motorom V8 z ľahkého kovu

Čo sa techniky a dizajnu týka, šlo Porsche ako nástupca 911 svojou vlastnou cestou. Ako pohon mu poslúžil motor V8 z ľahkého kovu.

19781987

1982

Model 944 s transaxiálnym pohonom

Porsche 944 so 163 PS silným 4-valcovým motorom dopĺňa modelový rad s transaxiálnym pohonom.

1982

956

Model 956 bolo prvým pretekárskym vozidlom od Porsche Porsche so škrupinovým podvozkom a „ground efektom“, vďaka ktorému vzniká pod vozidlom podtlak s prítlakom. Budúce elektronické systémy vstrekovania resp. zapaľovania umožnili tomuto 2,6-litrovému turbomotoru výkony okolo 640 PS.

1983

TAG-Turbomotor – najúspešnejší nemecký pretekársky motor na Formule 1

S 25-imi víťazstvami na Grand-Prix a troma svetovými titulmi patril mimoriadne trvácny turbomotor V6 TAG od Porsche Porsche k najúspešnejším nemeckým pretekárskym motorom F1-ky.

1984

Porsche 911 Carrera 4x4c vyhral Rallye Paríž-Dakar

Okrem Majstrovstiev sveta značiek vyhralo Porsche s modelom Carrera 4x4 po prvý krát Rallye Paríž–Dakar.

1984

962

Na základe 962 bolo zostrojené 956. Prispôsobila sa aerodynamika a zabudoval motor s protiľahlými valcami s objemom 2,869 litrov, dvoma ventilmi a len jedným turbodúchadlom.

1985

Vysoko výkonné športové vozidlo 959

V roku 1985 bolo na autosalóne IAA predstavené vysoko výkonné športové vozidlo Porsche 959 vychádzajúce z modelu 911 a ukázalo možnosti automobilovej výroby tej doby. Bolo vyrobené v malej sérii len 292-och kusoch. Bolo označené za najrýchlejšie vozidlo cestnej premávky tej doby.

19881997

1989

911 Carrera 4

V 25. jubilejnom roku modelu 911 predstavilo Porsche novú 911 Carrera 4 s pohonom všetkých kolies.

1989

911 Speedster

Ako jeho predchodca, Speedster 356 z roku 1954, poskytuje aj model 911 Carrera 3.2 Speedster z roku 1988 svojím nízkym čelným sklom, sparťanským vnútorným priestorom a núdzovou sťahovacou strechou čistý pôžitok z jazdy.

1991

968

S modelom 968 sa v Porsche začalo posledné štádium vývoja 4-valcových modelov s transaxiálnym pohonom. 968-ička bola dostupná ako kupé a ako kabriolet.

1993

Návrh Boxsteru

Na Detroit Motor-Show bol predstavený návrh roadstera so stredovým motorom boxera: Porsche Boxster

1995

911 Turbo

V modeli 911 Turbobolo prvý krát použité Bi-Turbo preplňovanie. Okrem toho to bol prvý model turbo, ktorý disponoval pohonom všetkých kolies.

1996

1.000.000-te Porsche

1.000.000-te Porsche opustilo výrobnú linku v Zuffenhausene 15. júla. Bolo darčekom pre Políciu mesta Stuttgart.

1997

911 Carrera s vodou chladeným motorom

S heslom „Evolúcia 911“ bola nová generácia 911-ky po prvý krát poháňaná 6-valcovým vodou chladeným motorom typu boxer so 4-mi ventilmi.

1997

911 GT1

S modelom 911 GT1 zrealizovalo Porsche budúci pretekársky návrh so špičkovou technikou, ktorý sa stal prvou "jedenástkou" so stredovým motorom.

19982007

1999

911 GT3

V roku 1999 bola konštrukčná rada 911-ky doplnená o obzvlášť športovú variantu: model 911 GT3.

2000

Návrh Carrery GT – Predstavenie v Louvri

V Louvri v Paríži ukázalo Porsche Porsche vysoko výkonné športové vozidlo Carrera GT. Tento projekt obsahoval podvozok z uhlíkových vlákien ako aj 10-valcový nasávací motor.

2001

911 GT2

Nové 911 GT2 je sériovo vybavené keramickým brzdovým systémom PCCB a má výkon 462 PS.

2002

3. konštrukčná rada: Cayenne

Porsche prezentuje 3. konštrukčnú rada: športové a terénne viacúčelové vozidlo Cayenne.

2003

Carrera GT geht in Serie

Sériová výroba Carrera sa začala v Lipsku. Do roku 2006 bolo vyrobených 1.270 exemplárov tohoto až do 330 km/h rýchleho vysoko výkonného športového vozidla.

2004

911 – Nadviazanie na ikonu dizajnu

Nová generácia 911 nadviazala svojimi oválnymi prednými svetlami a dodatočnými svetlami v prednej časti opäť na tradičný dizajn 911.

2005

RS Spyder

V roku 2006 vyhralo RS Spyder Majstrovstvá sveta jazdcov, tímov a konštruktérov. Vrcholom bolo dvojnásobné víťazstvo nad výkonnejšou triedou LMP1 v Mid-Ohio.

2005

Cayman S – Predstavenie na IAA

Na medzinárodnej automobilovej výstave IAA bolo po prvý krát predstavené Porsche Cayman so 6-valcovým stredovým motorom typu boxer.

20082017

2009

4. konštrukčná rada: Panamera

S novou Panamerou – 4. konštrukčnou radou – vnieslo Porsche Porsche technológiu športových vozidiel do prémiového segmentu a pozbavilo luxus ťažkopádnosti.

2010

Dizajnový návrh 918 Spyder – Predstavenie v Ženeve

Na autosalóne v Ženeve predstavilo Porsche vysoko výkonný hybrid 918 Spyder ako dizajnový návrh. Hybridnú technológiu športového vozidla 21. storočia.

2010

Boxster Spyder

Boxster Spyder je radikálnym návratom k pôvodnému Roadsteru: 2 sedadlá, zvýšený výkon, žiadne miesto pre bezvýznamné veci.

2011

911

90% a teda takmer každý diel 911-ky bol nanovo alebo zásadne prepracovaný. To je náš spôsob ako vyhovieť legende 911.

2013

918 Spyder Norimberský okruh-rekord okruhu

918 Spyder s rekordom okruhu na Norimberskom okruhu: S časom presne 6 minút a 57 sekúnd odjazdilo toto hybridné športové vozidlo ako prvé auto určené na cestnú prevádzku okruh pod 7 minút a prekonalo tak doterajší rekord o 14 sekúnd.

2014

Porsche 919 Hybrid

S prototypom LMP1 919 Hybrid sa v roku 2014 Porsche vrátilo späť na Le Mans. Výsledok 2 rokov intenzívnej práce a jedného z najkomplexnejších vývojárskych programov v histórii firmy.

2014

Der Macan - 5. konštrukčná rada

Porsche rozšírilo svoju rodinu o Macan, 5. konštrukčnú radu výrobcu športových vozidiel. Pre CUV sa výroba v Lipsku masívne rozšírila.

2015

Cayman GT4

Športové vozidlo Cayman GT4 so stredovým motorom sa s časom 7 minút a 40 sekúnd umiestnilo na špici segmentu na Norimberskom okruhu-Severná trať.

2015

Dvojité víťazstvo na Le Mans

S hybridom 919 uvideli Earl Bamber, Nico Hülkenberg a Nick Tandy ako prví cieľovú vlajku a to na deň presne 45 rokov po prvom celkovom víťazstve na Sarthe a získali pre Porsche dovedna 17.celkové víťazstvo na Le Mans.

2015

Mission E: prvé kompletne elektricky poháňané Porsche

Štartovací výstrel pre elektrickú budúcnosť: Na IAA bol predstavený prvý výlučne elektricky poháňaný štvordverový projekt Mission E a v duchu hesla „E-Performance“ kombinuje vynikajúci jazdný výkon a použitie na každý deň.

2015

Cayman GT4 Clubsport

Nový športiak rozšíril ponuku pretekárskych vozidiel Porsche. GT4 Clubsport s výkonom 283 kW (385 PS) nie je určený na cestnú premávku a vychádza z úspešného cestného športového vozidla Cayman GT4.

2016

718 Boxster und 718 Cayman

S novým označením 718 pre Boxster a Cayman sa tieto 2-dverové športové vozidlá so stredovým motorom odvolávajú na priekopníka tohto konceptu z roku 1957, ktorý slávil početné úspechy na slávnych pretekárskych dráhach.

2016

911 R

911 R mimitované na 991 exemplárov je purista so 4-litrový, nasávacím motorom typu boxer s výkonom 368 kW (500 PS) a šesťstupňovou športovou prevodovkou. Úplne podľa svojho historického vzoru.

2016

Panamera – die 2. Generation

Nová generácia Panamery bola nanovo vyvinutá a navrhnutá až do posledného detailu. Motory a pohony boli nanovo skonštruované, podvozok zdokonalený, koncept hlásení a obsluhy bol prispôsobený budúcnosti.

2017

911 Turbo S Exclusive Series

Turbo S Exclusive Series je najsilnejšie a celosvetovo na 500 exemplárov limitované 911 Turbo S a odlišuje sa okrem zvýšeného výkonu aj svojráznym dizajnom, ešte luxusnejšími materiálmi a extravagantnými riešeniami detailov.

2017

911 GT2 RS

S modelom 911 GT2 RS vytvorilo Porsche znovu rekord na Severnej trati pre športové vozidlá určené na cestnú prevádzku. Dosiahnutý najlepší čas zo 6:47,3 minút prekonal dokonca aj interné očakávania.

2017

Trikrát na Le Mans: 19. celkové víťazstvo

Po 3 celkových víťazstvách za sebou našiel výherný pohár pretekov 24 hodín Le Mans nastálo svoj nový domov v múzeu Porsche.

2017

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
3,0
l/100 km
69
g/km
17,6
kwh/100 km

Za 3,4 sekundy z 0 na 100 km/h, maximálny výkon 500 kW (680 PS), najvyššia rýchlosť 310 km/h. Nová dimenzia limuzín.

2017

911 GT3 s balíkom Touring

Model 911 GT3 s balíkom Touring s manuálnou prevodovkou sa orientuje na vyznávačov vysoko karátových športových vozidiel so slabosťou pre zľahčovanie a klasickú zábavu z jazdy.

2017

Cayenne – tretia generácia

Nové motory, nový podvozok, inovatívny koncept obsluhy, viac prepojení: Cayenne poskytuje v budúcnosti ešte viac výkonu pre čo najväčšie využitie vo všedný deň.

2017

Dôvod na oslavu: milliónta 911

Ikona štýlu, nezameniteľná tvár a srdce značky Porsche: 911. Dňa 11. mája 2017 bol v Zuffenhausene vyrobený miliónty exemplár v farbe írskej zelenej.

2017

911 Carrera T

Model 911 Carrera T je čistokrvná 911. Jazda podľa vôle šoféra. Myšlienka, ktorú zastupovala už 911 T v roku 1967.

2018

2018

911 GT3 RS

911 GT3 RS
12,8
l/100 km
291
g/km

Dokonalé športové auto s veľkoobjemným 4,0-litrovým, 6-valcovým nasávacím motorom typu boxer a 383 kWattami (520 PS) v zadnej časti vozidla pre radosť zo skutočného motošportu.

2018

Mission E Cross Turismo - Predstavenie Concept Car

Projekt Mission E Cross Turismo, predstavený na Ženevskom autosalóne, ukazuje kompletne elektrické športové vozidlo pre aktívny životný štýl. So 4-mi dverami, 4 samostatnými sedadlami a zadnou časťou Turismo.

2019

Porsche plánuje vstup na formulu E

V rámci reorganizácie motošportu štartuje Porsche v roku 2019 na formule E s vlastným tímom.