911 GT3 s paketom Touring oslávi svetovú premiéru na IAA

Rodina puristických vysokovýkonných športových vozidiel Porsche sa dočká nového prírastku. Porsche 911 GT3 s paketom Touring bude prvýkrát predstavené na 67. medzinárodnom autosalóne IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), ktorý sa uskutoční v dňoch od 12. do 24. septembra 2017 vo Frankfurte nad Mohanom. Nová verzia bude k dispozícii výhradne so šesťstupňovou mechanickou prevodovkou a namiesto pevného zadného spojlera má nastaviteľný zadný spojler ako 911 Carrera. Pod decentným zovňajškom sa ukrýva rýdza pretekárska technika. Atmosféricky plnený, štvorlitrový motor z motoristického športu dosahuje najvyšší výkon 368 kW (500 k) a poskytuje najvyšší krútiaci moment 460 Nm. Za predpokladu optimálneho radenia zrýchli 911 GT3 s paketom Touring z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a dosahuje najvyššiu rýchlosť 316 km/h.

Paket Touring bol prvýkrát ponúkaný ako variant výbavy typu 911 Carrera RS z modelového roku 1973. Už vtedy bol stredobodom pozornosti puristický dizajn modelu 911 a klasické prvky vnútornej výbavy. Nový model 911 GT3 s paketom Touring tento prístup preberá a interpretuje ho v modernom štýle. Tento variant tak osloví fanúšikov čistokrvných športových vozidiel so slabosťou pre decentný štýl a klasické potešenie z jazdy.

 

S výnimkou paketu Clubsport a čalúnenia Alcantarou ponúka Porsche takmer všetky prvky výbavy na prianie, určené pre model 911 GT3, aj v kombinácii s paketom Touring. Zákazník má vďaka tomu na výber všetky farby pre exteriér a kolesá, brzdovú sústavu PCCB s keramickými kotúčmi, systém na zvýšenie svetlej výšky, predné svetlomety LED, všetky varianty sedadiel, paket Chrono a audiosystémy.

 

Paket Touring možno už objednávať a dodáva sa ako voliteľná výbava bez príplatku. Porsche 911 GT3 s paketom Touring tak stojí v Nemecku 152 416 eur vrátane DPH a špecifickej výbavy pre tento trh.

 

Vysokovýkonné športové vozidlo z každej perspektívy

Karoséria verzie GT3 zostáva – s výnimkou zadnej časti – aj vo variante s paketom Touring bezo zmien. Špeciálne tvarovaný predný nárazník nesie veľké otvory na prívod vzduchu a pred vekom batožinového priestoru je umiestnený typický ventilačný otvor. Predné a zadné svetlomety sú identické, no bez tmavého tónovania. Z profilu dominujú kované kolesá z ľahkej zliatiny s centrálnou maticou. Na predných kolesách so šírkou deväť palcov sú pneumatiky rozmeru 245/35 ZR 20, zadné kolesá majú šírku dvanásť palcov a pneumatiky rozmeru 305/30 ZR 20. Pneumatiky zanechávajú pôsobivý dojem, pretože karoséria je v oblasti podbehov kolies v porovnaní s modelom 911 Carrera o 44 milimetrov širšia. Dojem šírky umocňuje zníženie svetlej výšky o 25 milimetrov.

 

Športová aerodynamika: zadný spojler s prídavnou odtokovou hranou

Formálna zdržanlivosť je zrejmá až na zadnej časti. Plocha výsuvného zadného spojlera základnej verzie modelu 911 má aerodynamickú odtokovú hranu (tzv. Gurneyho klapku) vo farbe karosérie. Špeciálne navrhnutá bola mriežka zadného veka s plaketou „GT3 touring“. Medzi ďalšie rozpoznávacie znaky patria strieborné lišty bočných okien, ozdobné koncovky športovej výfukovej sústavy, kryty ostrekovačov svetlometov a nápis Porsche vzadu. S „paketom Touring čierny exteriér“, dodávaným na prianie, sú tieto prvky čierne ako pri modeli 911 GT3. Predné a zadné svetlomety sú v tomto prípade tmavo tónované.

 

Interiér čalúnený kožou

V interiéri panuje atmosféra klasického športového vozidla s mechanickou prevodovkou. V súlade s charakterom puristického GT dominuje interiéru jemná koža namiesto Alcantary. Veniec volantu s označením polohy 12 h, radiacu páku, lakťové opierky vo výplniach dverí, veko odkladacej schránky na stredovej konzole a držadlá dverí zdobí obšitie hladkou kožou. Prostredné plochy sedadiel majú čalúnenie čiernou tkaninou. Na opierkach hlavy sú reliéfne logá Porsche. Na každom prešívaní na čiastočne koženom čalúnení sú použité čierne nite. Interiér završujú ozdobné lišty z čierneho hliníka.

 

Najvýkonnejší atmosféricky plnený šesťvalec z motoristického športu

Všetky verzie modelu 911 GT3 s mechanickou prevodovkou majú identické poháňacie ústrojenstvo a podvozok. To platí aj pre variant s paketom Touring. Atmosféricky plnený šesťvalcový „boxer“ so zdvihovým objemom štyri litre pochádza z pretekárskych vozidiel, ako sú typy 911 RSR alebo 911 GT3 Cup. Ide o najvýkonnejší atmosféricky plnený motor s priamym vstrekovaním a najväčším zdvihovým objemom, ktorý značka Porsche doposiaľ vyvinula pre cestnú prevádzku na základe plochého šesťvalcového motora s protibežnými piestami. Motor je charakteristický svojím vysokootáčkovým konceptom. Kľukový hriadeľ môže dosiahnuť až 9 000 otáčok za minútu, čo je aj medzi motormi pre športové vozidlá absolútna výnimka.

 

Prevodové pomery šiestich prevodových stupňov sú precízne prispôsobené výkonovej charakteristike motora a ponúkajú mimoriadne športovú charakteristiku radenia. Funkcia automatického pridávania medziplynu vytvára vzrušujúci zvukový sprievod pri radení nižších prevodových stupňov. Vodič ju aktivuje tlačidlom „Šport“ na stredovej konzole a vďaka rýchlejšej synchronizácii ozubených súkolesí zažije ešte dynamickejší proces radenia. Športová mechanická prevodovka verzie GT prenáša hnaciu silu na zadnú nápravu s mechanickou uzávierkou diferenciálu a automatickými brzdnými zásahmi (PTV).

 

Rýchlosť v zákrutách, stabilita na rovinkách: tuhý podvozok s riadením zadných kolies

Podvozok modelu 911 GT3 svedčí o bohatých skúsenostiach, ktoré značka Porsche získala v motoristickom športe. Okrem optimalizovanej precíznosti základného nastavenia presvedčí podvozok aj suverénnou ovládateľnosťou a jazdnými vlastnosťami. Zásadný podiel na tom má aktívne riadenie zadných kolies. V závislosti od rýchlosti jazdy sa zadné kolesá natáčajú v rovnakom smere ako predné kolesá alebo naopak, čím sa zvyšuje agilita a stabilita. Pneumatiky majú na oboch nápravách rozmery, ktoré zaručujú optimálny prenos síl pôsobiacich na predné kolesá pri riadení a brzdení, zatiaľ čo zadné kolesá zaisťujú prenos hnacej sily a smerovú stabilitu.

 

Aplikácia Porsche Track Precision App v sériovej výbave

Sériová výbava všetkých verzií 911 GT3 zahŕňa okrem systému Porsche Communication Management (PCM) vrátane navigačného modulu s pripojením na internet a dopravným spravodajstvom v reálnom čase aj modul Connect Plus a aplikáciu Porsche Track Precision App. Porsche ponúka s touto aplikáciou vodičom možnosť zobrazovania, ukladania a analyzovania podrobných prevádzkových dát v smartfóne.

 
 

12.09.2017