Porsche plánuje vstup do Formuly E
Porsche vstúpi v roku 2019 do Formuly E s vlastným továrenským tímom. V dôsledku toho ukončí po sezóne 2017 svoju účasť v kategórii LMP1 v rámci majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA WEC (World Endurance Championship). Porsche zároveň zameria svoju stratégiu v motoristickom športe na nasadenie pretekárskeho vozidla 911 RSR v kategórii GT v rámci majstrovstiev sveta vo vytrvalostných pretekoch FIA WEC, ktorých vrcholom sú preteky 24 h Le Mans, ako aj na americké majstrovstvá IMSA WeatherTech SportsCar Championship a ďalšie klasické vytrvalostné preteky.
Nové smerovanie v motoristickom športe vychádza zo Stratégie Porsche 2025, v ktorej Porsche stavia okrem iného na kombináciu puristických vozidiel kategórie GT a celkom elektrických športových vozidiel, ako je napríklad prvý cestný elektromobil Mission E, napájaný výhradne z akumulátorov. „Vstup do Formuly E a úspešné pôsobenie v nej sú logickými dôsledkami vývoja nášho modelu Mission E. Formula E je pre nás atraktívna vďaka rastúcej slobode v oblasti vývoja,“ hovorí Michael Steiner, člen predstavenstva spoločnosti Porsche AG, zodpovedný za vývoj. „Porsche stavia na alternatívne a inovatívne koncepty pohonu. Formula E je pre nás vrcholným konkurenčným prostredím, v ktorom môžeme urýchľovať vývoj vysokovýkonných vozidiel z hľadiska ochrany životného prostredia, hospodárnosti a trvalej udržateľnosti.“ Už v tomto roku podnikne Porsche prvé kroky k vývoju vlastného pretekárskeho monopostu Formuly E.
Porsche zároveň posilní svoju účasť v kategórii GT. „Rozmanitosť výrobcov a kvalita oboch pretekárskych seriálov pre športové vozidlá nás prinútili upevniť náš angažmán a sústrediť sily na nasadenie pretekárskeho vozidla 911 RSR,“ hovorí Steiner. „Chceme byť jednotkou. Na tento účel musíme zodpovedajúcim spôsobom investovať.“
Porsche opustí kategóriu LMP1 po štyroch mimoriadne úspešných rokoch, troch víťazstvách po sebe v pretekoch 24 h Le Mans a po dvoch tituloch majstra sveta v hodnoteniach tímov a jazdcov v rokoch 2015 a 2016. V tomto roku chce však továrenský tím z Weissachu ešte raz oba tituly obhájiť. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia 18. novembra v Bahrajne.
Fritz Enzinger, vedúci programu LMP1 a hlavná postava v návrate značky Porsche do vrcholového motoristického športu v roku 2014, k tomu hovorí: „Bolo pre nás veľkou výzvou vybudovať od nuly tím pre Le Mans. V priebehu rokov sa nám podarilo jeho členov stmeliť tak, aby tvorili mimoriadne úspešný, kompetentný kolektív. Na tento základ sa spoliehame. Som si istý, že vo Formule E sa budeme schopní držať na vysokej úrovni. Na vstup do Formuly E hľadíme s patričnou dávkou sebadôvery a radostného očakávania.“
Porsche svoj úspešný tím LMP1 kompletne zachová. To platí aj pre továrenských jazdcov. Okrem štartov v ostatných pretekárskych seriáloch a intenzívnych príprav na Formulu E skúma Porsche v súčasnosti aj ďalšie možnosti nasadenia a vývojovej úlohy.
Formula E je prvým pretekárskym seriálom na svete pre vozidlá s čisto elektrickým pohonom. Prvé preteky sa uskutočnili 13. septembra 2014. Usporadúvajúca Medzinárodná automobilová federácia FIA, ktorá organizuje tiež Formulu 1, chce týmto seriálom vytýčiť míľnik pre elektrickú mobilitu a nadchnúť pre motoristický šport viac mladých ľudí. Na rozdiel od ostatných seriálov sa začína sezóna na jeseň a končí v lete. Preteky sa konajú na špeciálne navrhnutých okruhoch v uliciach centier metropol. Šport tak prichádza za divákmi – a nie naopak. Elektrická mobilita zohrá dôležitú rolu v budúcej mobilite predovšetkým v mestskom prostredí.
28.07.2017