Porsche prekonáva svojimi obchodnými výsledkami doterajšie rekordy
Prevádzkový zisk v prvom štvrťroku vzrástol na takmer miliardu eur
Spoločnosť Porsche AG má za sebou ostrý štart do tohto roku. Počas prvých troch mesiacov roku 2017 zvýšila svoj prevádzkový zisk, výnosy z predaja, počet dodaných vozidiel a počet zamestnancov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Vzrástla takisto zisková marža, zo 16,7 % na 17,6 %. Prevádzkový zisk vzrástol v prvom štvrťroku 2017 o 8 percent na 967 miliónov €, zatiaľ čo výnosy z predaja dosiahli 5,5 miliardy € (zvýšenie o 2 percentá). V uvedenom období vzrástol počet dodaných vozidiel o 7 percent na 59 689 a počet zamestnancov sa zvýšil na 28 249, čo predstavuje nárast o 13 percent. Lutz Meschke, podpredseda predstavenstva a člen predstavenstva spoločnosti Porsche AG, zodpovedný za financie a IT, zdôraznil: „Tieto výnimočne dobré výsledky plynulo nadväzujú na náš rekordný rok 2016 a nám sa znovu podarilo prekonať už aj tak vysokú úroveň.“ Meschke je presvedčený o tom, že za týmto pozitívnym vývojom výsledkov spoločnosti stojí nielen ďalšia optimalizácia štruktúry nákladov a dobrý produktový mix, ale aj dlhodobá stratégia v oblasti zaistenia proti pohybu výmenných kurzov.
„Základom nášho úspechu je naša veľmi atraktívna ponuka fascinujúcich vozidiel,“ hovorí Oliver Blume, predseda predstavenstva spoločnosti Porsche AG. „Novú Panamera naši zákazníci veľmi dobre prijali – najmä v hybridných variantoch s možnosťou vonkajšieho nabíjania aj vo verzii Sport Turismo. Modely, ako je Panamera Turbo S E-Hybrid, dokazujú, že elektrická mobilita a vrcholné športové výkony sa pri značke Porsche vzájomne nevylučujú. Dôsledne tiež pokračujeme v digitalizácii. Kombinujeme tradičného ducha značky Porsche s výkonom nových technológií – a sledujeme tým jasný cieľ: Vytvoriť z Porsche vedúceho poskytovateľa digitálnych riešení pre mobilitu v segmente prémiových automobilov.“
Spoločnosť sa okrem digitalizácie vozidiel zameriava aj na ďalšie digitálne produkty, obchodné oblasti a procesy. „Jedným kľúčovým aspektom je celosvetový prieskum,“ hovorí Lutz Meschke. „Potrebujeme rozpoznávať a posudzovať nové trendy. Získavaním včasného prístupu k inovatívnym technológiám, ktoré sú dôležité pre budúcnosť, robíme rozhodujúci krok k ďalšiemu rastu, ktorý si udrží svoju hodnotu. Preto plánujeme ďalšie aktivity v Silicon Valley a v Ázii.“
Blume a Meschke očakávajú vo finančnom roku 2017 mierny nárast v počte dodaných vozidiel a výnosov z predaja. Za predpokladu stabilných výmenných kurzov si Porsche kladie za cieľ dosiahnuť prevádzkový zisk na rovnakej úrovni ako v uplynulom roku. Strategickým cieľom aj naďalej zostáva prevádzková zisková marža vo výške minimálne 15 percent. Spoločnosť Porsche by si tak zachovala svoje postavenie jedného z najziskovejších výrobcov automobilov na svete.
16.05.2017