Silný dopyt po modeli Panamera s hybridným pohonom
Elektrická mobilita: najvyššie podiely v Belgicku, Rakúsku a vo Francúzsku
Približne 60 percent všetkých nových vozidiel Panamera, dodaných v Európe, má hybridný pohon. Nové hybridné verzie modelu Panamera s možnosťou vonkajšieho nabíjania sú na európskom trhu k dispozícii od júna 2017. V niektorých krajinách sú podiely hybridných verzií ešte výrazne vyššie. Vo Francúzsku je to 70 percent, v Rakúsku viac než 80 percent a v Belgicku dokonca presahuje 90 percent. Pri prijatých objednávkach dokladajú škandinávske krajiny svoj veľký príklon k elektrickej mobilite. V Nórsku objednáva 90 percent všetkých zákazníkov model Panamera v hybridnej verzii, vo Fínsku je to 85 percent. „Elektrickej mobilite patrí budúcnosť,“ povedal Albrecht Reimold, člen predstavenstva spoločnosti Porsche AG, zodpovedný za výrobu a logistiku, na prezentáciu nových hybridných verzií modelu Panamera s možnosťou vonkajšieho nabíjania. „Porsche a elektrická mobilita sa k sebe dokonale hodia.“
Panamera s hybridným pohonom a možnosťou vonkajšieho nabíjania má dojazd s čisto elektrickým pohonom až 50 kilometrov. Vrcholná verzia Panamera Turbo S E-Hybrid dokonale kombinuje výnimočné športové výkony s maximálnou hospodárnosťou. Štvorlitrový motor V8 a elektromotor dosahujú celkový najvyšší výkon 680 k.
Ďalším krokom je Mission E. Porsche pripravuje v Zuffenhausene výrobu prvého športového vozidla značky s čisto elektrickým pohonom napájaným z akumulátorov. Jeho dojazd bude 500 kilometrov. Mission E zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej než 3,5 sekundy. Rýchlym nabíjaním bude možné jeho akumulátory nabiť na 80 percent kapacity už za 15 minút. „Je to najambicióznejší projekt, ktorý sme kedy realizovali,“ hovorí šéf výroby Reimold.
„Trvalá udržateľnosť je základom riadenia našej spoločnosti. Výroba, založená na šetrnom využívaní zdrojov, má pre Porsche najvyššiu prioritu. Na to dbáme aj pri reštrukturalizácii nášho tradičného výrobného závodu v Zuffenhausene pre výrobu prvého Porsche s čisto elektrickým pohonom,“ vysvetľuje Albrecht Reimold. Do roku 2019 vznikne celkom nový výrobný závod, továreň v továrni. „Naším cieľom je výroba s neutrálnou bilanciou emisií CO2. Realizácia prebieha podľa časového plánu. Mission E príde na trh koncom desaťročia.“
Porsche investuje do projektu Mission E celkovo jednu miliardu eur, z toho len 700 miliónov eur do výrobného zariadenia v hlavnom výrobnom závode v Zuffenhausene. V ňom vzniká nová lakovňa, vlastná montážna hala a 800 metrov dlhý dopravný most na prepravu lakovaných karosérií a poháňacích jednotiek do haly finálnej montáže. Súčasná motoráreň bude rozšírená pre výrobu systémov elektrického pohonu. Okrem toho čaká na rozšírenie aj súčasná karosáreň. Celkovo vznikne 1 200 nových pracovných miest. Navyše budú v tejto súvislosti realizované ďalšie investície do vývojového centra vo Weissachu.
Teraz sa začína plánovanie pre nasledujúce roky. „Už dnes uvažujeme nad variantmi modelu Mission E,“ hovorí Reimold, člen predstavenstva, zodpovedný za výrobu. „Navyše plánujeme ďalšie vozidlá s čisto elektrickým pohonom a skúmame vhodné segmenty. S Audi pracujeme na spoločnej platforme elektromobilov pre vzdialenejšiu budúcnosť.“
Dcérska spoločnosť Porsche Engineering okrem toho vyvinula systém rýchleho nabíjania. „Porsche Turbo Charging“ s napätím 800 V a nabíjacím výkonom až 320 kW ponúka dokonca aj v heterogénnej elektrickej infraštruktúre vysoké nabíjacie výkony a krátke časy nabíjania.
Značky Porsche a Audi okrem toho zastupujú koncern Volkswagen v spoločnom podniku IONITY, ktorý vznikol v spolupráci so spoločnosťami BMW Group, Daimler AG a Ford Motor Company. Jeho cieľom je vybudovanie a zaisťovanie prevádzky celkovo 400 výkonných staníc na rýchle nabíjanie pozdĺž európskych dopravných tepien do roku 2020. Výstavba prvej stanice sa začne už v roku 2017. Projekt IONITY bude doplnený sieťou predajcov Porsche, ktorá sa stane súčasťou plošnej infraštruktúry staníc na rýchle nabíjanie. Tieto nabíjacie stanice postupne prejdú na techniku nabíjania s napätím 800 V. Aj výstavba internej nabíjacej infraštruktúry Porsche pre elektromobily je v plnom prúde. V rámci prvej fázy výstavby bude v prevádzkach výrobcu športových vozidiel uvedených do prevádzky 66 nabíjacích stojanov so 109 prípojkami na nabíjanie.
Panamera 4 E-Hybrid: Kombinovaná spotreba paliva 2,5 l/100 km; emisie CO2 56 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 15,9 kWh/100 km
Panamera Turbo S E-Hybrid: Kombinovaná spotreba paliva 2,9 l/100 km; emisie CO2 66 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 16,2 kWh/100 km
Panamera 4 E-Hybrid Executive: Kombinovaná spotreba paliva 2,5 l/100 km; emisie CO2 56 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 15,9 kWh/100 km
Panamera Turbo S E-Hybrid Executive: Kombinovaná spotreba paliva 2,9 l/100 km; emisie CO2 66 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 16,2 kWh/100 km
Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo: Kombinovaná spotreba paliva 2,6 l/100 km; emisie CO2 59 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 15,9 kWh/100 km
Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo: Kombinovaná spotreba paliva 3,0 l/100 km; emisie CO2 69 g/km; kombinovaná spotreba elektrickej energie 17,6 kWh/100 km
12.12.2017