Elegantné, extravagantné a výnimočné. Nové Porsche 911 Targa

911 Targa 4: kombinovaná spotreba paliva: 9,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 223 g/km

911 Targa 4S: kombinovaná spotreba paliva: 10,3 - 9,9 l/100 km; kombinované emisie CO2: 235 - 227 g/km

 

Štýlová ikona medzi modelmi Porsche 911 vstupuje do ôsmej generácie

 

Stuttgart. Porsche pred letom dopĺňa trojicu svojich športových vozidiel. Po verziách Coupé a Cabriolet prichádza tretí karosársky variant novej generácie modelu Porsche 911 s pohonom všetkých kolies, Porsche 911 Targa 4 a Porsche 911 Targa 4S. Charakteristickým prvkom modelu Targa zostáva inovatívny, plne automatický systém otvárania strechy a rovnako ako legendárny pôvodný model Targa z roku 1965, obsahuje typický široký oblúk, posuvnú časť strechy nad prednými sedadlami a panoramaticky zaoblené zadné okno. Strecha sa pohodlne otvorí a zatvorí iba za 19 sekúnd.

 

Na pohon slúži 3-litrový a 6-valcový motor typu boxer s dvoma turbodúchadlami. Porsche 911 Targa 4 dosahuje výkon 283 kW (385 k) a v spojení s balíkom výbavy Sport Chrono dodávaným na želanie zrýchľuje z 0 na 100 km/h za iba 4,2 sekundy, o desatinu skôr ako predtým. Motor v Porsche 911 Targa 4S dodáva výkon 331 kW (450 k) a zrýchlenie na 100 km/h mu za rovnakých podmienok trvá iba 3,6 sekundy, o štyri desatiny menej ako jeho predchodcovi. Maximálna rýchlosť modelu Porsche 911 Targa 4 je 289 km/h (o 2 km/h viac), vo verzii Targa 4S dosahuje až 304 km/h (o 3 km/h viac).

 

Obe športové vozidlá dostali pre maximum potešenia z jazdy v štandardnej výbave 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku (PDK) a inteligentný pohon všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM). Model Porsche 911 Targa je na požiadane k dospozícii aj s novo vyvinutou 7-stupňovou manuálnou prevodovkou dodávanou spolu s balíkom výbavy Sport Chrono.  

Nové technológie sa dostali aj medzi ďalšie prvky, ktoré rozširujú ponuku oboch modelov Porsche 911. Prvý raz je k dispozícii aj balík technologických prvkov Porsche InnoDrive vrátane adaptívneho tempomatu. Vďaka rozšírenej funkcii Smartlift sa dá svetlá výška vozidla pohodlne nastavovať pre každodenné využívanie. Zoznam prvkov dodávaných na želanie dopĺňa široká ponuka z Porsche Tequipment a nové možnosti individuálnych úprav z programu Porsche Exclusive Manufaktur. Porsche navyše ešte rozšíri možnosti kombinácií tradičných štýlových prvkov, nadčasového dizajnu a špičkových technológií. Tie sa predstavia v špeciálnej edícii Porsche 911 Targa, ktorá sa predstaví neskôr.

 

Účinné biturbo motory typu boxer

Rovnako ako modely Porsche 911 Carrera aj obe verzie Porsche 911 Targa ťažia z nárastu výkonu, ktorý poskytuje prepĺňaný trojlitrový motor typu boxer so šiestimi valcami. Výsledkom je lepší výkon ako aj každodenná využiteľnosť. Motor v Porsche 911 Targa 4 dodáva výkon 283 kW (385 k) pri 6 500 ot./min., čo je o 11 kW (15 k) viac ako v prípade predchodcu. Maximálny krútiaci moment 450 Nm je dostupný v širokom spektre od 1 950 do 5 000 ot./min. S výkonom 331 kW (450 k) je Porsche 911 Targa 4S o 22 kW (30 k) výkonnejšie ako jeho predchodca a dosahuje krútiaci moment 530 Nm (nárast o 30 Nm) v rozsahu 2 300 a 5 000 ot./min.

 

Upravený pohon všetkých kolies pre lepšiu trakciu

Lepšie schopnosti nového pohonu všetkých kolies sa spájajú s vylepšeným prenosom výkonu na predné kolesá. Spojka a diferenciál dostali chladenie kvapalinou a zosilnené kotúče spojky pre vyššiu odolnosť a schopnosť zvládať záťaž. Zvýšený krútiaci moment smerujúci na spojku zlepšuje presnosť aj fungovanie dodatočného pohonu predných kolies. Zlepšený prenos výkonu na predné kolesá v spojení s PTM (Porsche Traction Management) prispieva k ešte lepšej trakcii za akýchkoľvek podmienok.

 

Upravený podvozok pre viac komfortu a bezpečnosti

Elektronicky ovládaný systém adaptívnych tlmičov PASM (Porsche Active Suspension Management) tvorí súčasť štandardnej výbavy nových modelov Porsche 911 Targa. Tento systém v každom momente jazdy automaticky upravuje vlastnosti tlmičov v oblasti komfortu jazdy a ovládateľnosti a má dva manuálne režimy Normal a Sport. Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ktorý obsahuje aj elektronický zadný samosvorný diferenciál s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, tvorí súčasť štandardnej výbavy Porsche Targa 4S a na požiadanie sa dodáva aj do modelu Porsche 911 Targa 4. Rovnako ako všetky ostatné verzie ôsmej generácie Porsche 911, aj modely Targa štandardne dostali špeciálny jazdný režim pre mokré podmienky Wet Mode. Snímače umiestnené v predných blatníkoch dokážu odhaliť vozovku pokrytú vodou a ak je jej veľa, vyšlú do prístrojovej dosky výstražný signál s odporúčaním vodičovi, aby manuálne zapol mokrý jazdný režim Wet Mode. Reakcie vozidla sa následne prispôsobia okolitým poveternostným podmienkam a zaručia maximálnu stabilitu jazdy.

 

Nastavenie dynamiky jazdy pre Porsche 911 Targa 4 obsahuje aj pneumatiky s rozmerom 235/40 ZR obuté na 19-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin vpredu a pneumatiky s rozmerom 295/35 ZR obuté na 20-palcových diskoch kolies z ľahkých zliatin vzadu. Model Porsche 911 Targa 4S využíva vpredu pneumatiky s rozmerom 245/35 ZR na 20-palcových kolesách a vzadu rozmer 305/30 ZR na 21-palcových kolesách. O spomaľovanie Porsche 911 Targa 4 sa na oboch nápravách starajú kotúče s priemerom 330 milimetrov s čiernymi 4-piestikovými jednodielnymi pevnými strmeňmi. Červené strmene modelu Porsche 911 Targa 4S využívajú na prednej náprave šesť piestikov, na zadnej štyri piestiky a kotúče na oboch nápravách s priemerom 350 mm. Na požiadanie sa dodávajú keramicko-kompozitné brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

 

Moderná interpretácia extravagantného dizajnu Targa

Exteriér modelov Porsche 911 Targa sa vyznačuje dizajnovými prvkami modelového radu 992. V porovnaní s predchodcom dostala karoséria oveľa výraznejšie predné blatníky a kapota sa medzi LED svetlometmi viditeľnejšie zvažuje a vytvára klin, čím pripomína prvé generácie modelov Porsche 911. Zadnej časti dominuje široký postoj so širším vysúvacím zadným spojlerom a s organicky zapracovanou elegantnou svetelnou lištou. Okrem prednej a zadnej časti je celý vonkajší plášť karosérie vyrobený z hliníka.

 

Interiér sa odvoláva na modely Porsche 911 Carrera a vyznačuje sa jasnými a rovnými líniami palubnej dosky ako aj prepracovanými ovládacími prvkami. Ako inšpirácia poslúžili modely Porsche 911 zo 70-tych rokov. Spolu s centrálne umiestneným otáčkomerom, typickým prvkom značky Porsche, poskytujú vodičovi potrebné informácie aj dve samostatné obrazovky. Pod 10,9-palcovou stredovou obrazovkou systému Porsche Communication Management (PCM) je umiestnená kompaktná ovládacia lišta s piatimi tlačidlami pre priamy prístup k najdôležitejším funkciám vozidla. Štandardne dodávaný systém PCM obsahuje online navigáciu založenú na využívaní rozsiahlych zdrojov údajov ako aj technológiu Connect Plus.

 

Model novej triedy športových vozidiel od roku 1965

Porsche 911 Targa 2.0 predstavovalo priekopníka úplne nového druhu vozidla. Pôvodne sa označovalo ako bezpečný kabriolet s ochranným oblúkom proti prevráteniu, ale čoskoro sa Targa s odnímateľnou strechou stala samostatným modelovým radom a zároveň aj dizajnovou ikonou. Automobilka Porsche vo vozidlách 911 Targa do dnešných dní pokračuje v spájaní dvoch svetov. Výhod jazdenia s otvorenou strechou v kabriolete s každodenným komfortom a bezpečnosťou modelov kupé.

 

Ceny

Nové modely Porsche 911 Targa prídu na trh v auguste 2020.

Ceny sa začínajú (vrátane 19-percentnej DPH a povinnej výbavy) od 128 486 € za Porsche 911 Targa 4 a od 143 956 € za Porsche 911 Targa 4S.

 

 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

 
 

18.05.2020