Rozhodne 911, rozhodne Turbo, rozhodne nové. Porsche 911 Turbo S

Špičkový model Porsche 911 s vylepšenou dynamikou

Stuttgart. Automobilka Porsche predstavuje novú generáciu modelu 911 Turbo S s neopakova-teľným výkonom, dynamikou jazdy a komfortom. Nový vrchol modelového radu Porsche 911 príde v karosárskych verziách Coupé a Cabriolet, pričom obe poháňa 3,8-litrový motor typu boxer s dvoma turbodúchadlami VGT a s výkonom 478 kW (650 k), čo je o 51 kW (70 k) viac ako jeho predchodca. Maximum krútiaceho momentu narástlo o 50 Nm na výsledných 800 Nm. Špeciálne upravená prevodovka Porsche Doppelkupplung PDK pomáha k šprintu z 0 na 100 km/h za 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy rýchlejšie), pričom maximálna rýchlosť 330 km/h zostáva nezmenená. 

Rozmery modelu Porsche 911 Turbo S v duchu zlepšenej dynamiky jazdy výrazne narástli. Nad prednou nápravou je karoséria o 45 milimetrov širšia (1 840 mm) a celková šírka nad zadnou nápravou je 1 900 mm (nárast o 20 mm). K športovej obratnosti prispieva aj širší rozchod, upravená aerodynamika a nové zmiešané pneumatiky. Rozchod sa na prednej náprave rozšíril o 42 mm a o 10 mm vzadu. Adaptívna aerodynamika teraz obsahuje aktívne klapky chladenia vpredu, zatiaľ čo širšie zadné krídlo prešlo úpravami pre intenzívnejší prítlak. Porsche 911 Turbo S prvý raz prenáša svoj výkon na vozovku prostredníctvom zmiešaných pneumatík s dvoma rôznymi rozmermi. Vpredu má 20-palcové pneumatiky
s výnimočným rozmerom 255/35 a vzadu 21-palco-vé pneumatiky s rozmerom 315/30. Nové možnosti výbavy podčiarkujú športovejšie zameraný imidž nového modelu Porsche 911. Jej súčasťou sú aj športový podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM), ktorý znižuje svetlú výšku o 10 mm a športový výfukový systém s nastaviteľnými klapkami pre výnimočný zvuk.

Kompletne nový motor modelu Porsche 911 Turbo S vychádza z ostatnej generácie motorov Porsche 911 Carrera. Obsahuje kompletne prepracovaný systém chladenia stlačeného vzduchu, nové, väčšie symetrické turbodúchadlá VGT s elektronicky nastaviteľnými lopatkami
a využíva piezo vstrekovače, ktoré výrazne zlepšili vlastnosti vozidla v oblasti svižnosti reakcií, rýchlosti nástupu výkonu, krútiaceho momentu, ochoty motora stúpať do otáčok a zníženia emisií.

Vzduch prúdi do nového 6-valcového motora cez nový nasávací systém. To znamená, že sa vymenilo prúdenie bežného chladiaceho
a ochladeného stlačeného vzduchu. Časť chladiaceho vzduchu teraz do priestoru motora vstupuje cez nasávacie otvory typické pre model Turbo  
v zadnej časti. Pred vzduchovými filtrami umiestnenými v zadnom krídle sa nachádzajú ďalšie dva vstupy, ktoré majú miesto na zadnom veku. To znamená, že nové Porsche 911 Turbo S má štyri nasávacie vstupy s väčším miestom pre kríženie a menším odporom, čo zvyšuje účinnosť motora. Dve symetrické turbodúchadlá s variabilnou geometriou lopatiek turbíny (VGT) a väčšími rozmermi nahradili predchádzajúce identické dielce. Kolesá turbíny sa na pravej a ľavej strane vozidla otáčajú v opačnom smere. Priemer turbínového kolesa sa zvýšil o 5 milimetrov na 55 mm, zatiaľ čo kompresorové koleso s priemerom 61 mm je o 3 mm väčšie. Klapku obtokového ventilu teraz elektronicky ovládajú krokové motory.

Harmonický dizajn s dokonalým vyvážením potešenia z jazdy, dynamiky a športových vlastností dokonale vyhovuje použitiu v každodennej premávke aj na okruhu. Nová generácia prináša významné pokroky v oblasti zrýchlenia z 0 na 200 km/h. Hodnota 8,9 sekundy znamená, že nové Porsche 911 Turbo S je o celú jednu sekundu rýchlejšie ako jeho predchodca. Vďaka vylepše-nému pohonu všetkých kolies Porsche Traction Management (PTM) dokáže rozvodovka poslať na predné kolesá výrazne viac krútiaceho momentu, až do 500 Nm. Nová generácia štandardne dodávaného podvozka PASM je ešte športovejšia. Rýchlejšie a precíznejšie ovládané tlmiče poskytujú dynamike jazdy výrazné výhody s ohľadom na stabilitu jazdy, postoj na vozovke, prejavy riadenia a rýchlosť v zákrutách. 

Nová predná časť so širšími otvormi pre vstup vzduchu má charakteristický vzhľad Turbo s dvo-jitými prednými svetelnými modulmi a ich štandardnou súčasťou sú aj LED matrix svetlomety s tmavým pozadím. Upravený a pneumaticky rozšíriteľný predný spojler a širšie zadné krídlo poskytujú o 15 % väčší prítlak. Svalnatá časť okolo zadného krídla so zabudovanými otvormi pre vstup vzduchu dopĺňa uhladenú karosériu modelu Porsche 911 Turbo S. Nový vzhľad zakončujú čierne vysoko lesklé štvorcové výfuky, typický znak modelu Turbo. 

Interiér dostal mimoriadne kvalitné a športové spracovanie. Zoznam štandardnej výbavy zahŕňa kompletné kožené čalúnenie a karbónové lišty v spojení so striebornými doplnkami Light Silver. Na požiadanie bude k dispozícii aj novo navrhnutý dvojfarebný interiér od Porsche Exclusive Manufaktur. Ten sa vyznačuje koordinovanou súhrou farieb, materiálov a individuálnych doplnkov. Športové sedadlá nastaviteľné do 18 smerov dostali prešívanie, ktoré skladá poctu prvému modelu Porsche 911 Turbo (typ 930). Výnimočnosť modelu Porsche 911 Turbo S dopĺňajú vysoko kvalitné grafické prvky a logá na prístrojovej doske. Stredová obrazovka systému PCM má teraz 10,9-palcovú uhlopriečku a vďaka novému rozloženiu sa dá ovládať veľmi rýchlo a bez rušivých vplyvov. Ďalším sériovo dodávaným prvkom sú športový volant GT, balík výbavy Sport Chrono   s novo zabudovanou aplikáciou Porsche Track Precision app a audiosystém BOSE® Surround Sound. 

Nový model Porsche 911 Turbo S Coupé bude v Nemecku dostupný za cenu od 216 396 € vrátane povinnej výbavy a 19-percentnej DPH. Cena modelu Porsche 911 Turbo S Cabriolet sa začína od 229 962 €. 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sa nachádzajú v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

 
 

03.03.2020