Dvojspojková prevodovka Porsche aj pre vlajkové modely Porsche 718

718 Cayman GTS 4.0 PDK: Kombinovaná spotreba paliva: 9,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 219 g/km
718 Boxster GTS 4.0 PDK: Kombinovaná spotreba paliva: 9,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 219 g/km
718 Spyder PDK: Kombinovaná spotreba paliva: 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km
718 Cayman GT4 PDK: Kombinovaná spotreba paliva: 10,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 232 g/km

Nové prvky výbavy pre športové modely Porsche s motormi v strede modelového roka 2021

Stuttgart, Nemecko. Modely Porsche 718 so 4,0-litrovými 6-valcovými motormi typu boxer sa momentálne dajú objednať už aj so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou Porsche (PDK). Oba modely Porsche Boxster a Porsche Cayman 718 vo verzii GTS 4.0 ako aj špičkové modely Porsche 718 Spyder a Porsche 718 Cayman GT4, sú momentálne dostupné už aj s automatickou prevodovkou. S PDK neprichádza k prerušeniu toku výkonu pri zmene prevodových stupňov. Zvyšuje sa tak komfort radenia a zlepšujú sa hodnoty zrýchlenia. V porovnaní s modelmi Porsche 718 s manuálnymi prevo- dovkami, teraz modely GT s výkonom 309 kW (420 k) – Porsche 718 Spyder a Porsche 718 Cayman GT4 – zrýchlia z 0 na 100 km/h o pol sekundy rýchlejšie, za 3,9 sekundy. Hodnotu 200 km/h dosiah- nu za 13,4 sekundy (o 0,4 sekundy rýchlejšie). Modely Porsche 718 Cayman GTS 4.0 a Porsche 718 Boxster GTS 4.0, oba s výkonom 294 kW (400 k), zlepšili štandardný šprint z 0 na 100 km/h o pol sekundy na 4,0 sekundy a hodnotu 200 km/h dosahujú za 13,7 sekundy (o 0,4 sekundy rýchlejšie v porovnaní s manuálnou prevodovkou).

V modeloch Porsche 718 GTS 4.0 upravuje štandardne dodávaný balík výbavy Sport Chrono charakteristiku radenia prevodovky PDK štyrom rôznym jazdným režimom (Normal, Sport, Sport Plus a Individual). V režime Sport pracuje s rýchlejšími zmenami prevodových stupňov, s automa- tickými medziplynmi podraďuje rýchlejšie a ideálne zrýchľovanie podporuje radením prevodových stupňov pri vyšších otáčkach. Športovejší režim Sport Plus sa zameriava na maximálny výkon a naplno využíva rozsah otáčok atmosférického 6-valcového motora typu boxer. Súčasťou režimu Sport Plus je aj systém Launch Control, ktorý automaticky aktivuje pretekársky štart.

Tlačidlo Sport Response v strede prepínača jazdných režimov umožní vodičovi, aby na 20 sekúnd aktivoval maximálny výkon motora a prevodovky a to bez ohľadu na aktuálne zvolený jazdný režim. Táto funkcia inšpirovaná motoršportom pomáha pri mimoriadne dynamických predbiehacích manévroch.

Vo vlajkových modeloch Porsche 718 Spyder a Porsche 718 Cayman GT4 majú jazdné režimy vlast- nosti, ktoré sú typické pre verzie GT. Tlačidlom PDK Sport sa dajú nastaviť na maximálny výkon.

Radiaca páka automatickej prevodovky, ktorá sa tvarovo podobá na dizajn v modeli Porsche 911 GT3, podčiarkuje emóciami nabitý zážitok GT. Siedmy stupeň prevodovky PDK má v spojení so všetkými 4-litrovými atmosférickými motormi v modeloch Porsche 718 kratší prevodový pomer.

Okrem toho, verzie modelov Porsche 718 Spyder a Porsche 718 Cayman GT4 s prevodovkou PDK využívajú vylepšenia mechanického samosvorného zadného diferenciálu. Počas trakcie a pri pred- biehaní dosahujú hodnoty svornosti na 30 a 37 % v porovnaní s 22 a 27 % v modeloch s manuálnou prevodovkou. To má pozitívny vplyv na pozdĺžne aj priečne zrýchlenie ako aj na trakciu a na väčšie potešenie z jazdenia.

 

Rozšírenie výbavy v novom modelovom roku Porsche

Modelový rad Porsche 718 odštartuje modelový rok 2021 s viacerými novými prvkami. Látku Alcan- tara nahradí materiál Race-Tex. Tento nový materiál vychádza z poťahov pretekárskych sedadiel. Vyznačuje sa mimoriadne vzdušnou štruktúrou a ponúka veľmi dobrú oporu. Do palety lakov v ponuke GT verzií modelov Porsche 718 Cayman GT4 a Porsche 718 Spyder pribudne špeciálna svieža zelená farba Python Green. Model Porsche 718 Spyder bude dostupný aj s 20-palcovými diskami kolies Aurum. Tieto boli doteraz k dispozícii iba pre Porsche 718 Cayman GT4. Okrem štandardne dodá- vaných ultra vysoko výkonných pneumatík sa bude dať roadster obuť aj do konvenčných letných pneumatík podobných rozmerov.

 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

 
 

08.09.2020