Nový model Porsche Panamera dosiahol na Severnej slučke okruhu Nürburgring nový rekordný čas na kolo

Panamera Turbo (Modelový rok 2020): kombinovaná spotreba paliva: 10,4 l/100 km; kombinované emisie CO2: 238 g/km

 

Rekord pre štvordverový sedan v kategórii luxusných limuzín

Stuttgart/Nürburg. Automobilka Porsche potvrdila výkonový potenciál nového modelu Porsche Panamera už pred svetovou premiérou vozidla. V jemne zamaskovanom sériovom vozidle dosiahol testovací jazdec Lars Kern (32) na legendárnej Severnej slučke okruhu Nürburgring s dĺžkou 20,832 km čas presne 7:29,81 minúty. V oficiálnom rebríčku spoločnosti Nürburgring GmbH platí tento notárom overený čas ako nový rekord pre kategóriu luxusných limuzín.

„Vylepšenia podvozka a pohonu nového modelu Porsche Panamera sa výrazne prejavovali počas celého kola na tejto najnáročnejšej trati na svete,“ povedal Kern. „Najmä v úsekoch Hatzenbach či Bergwerk a Kesselchen odvádzalo vynikajúcu konzistentnú prácu nové nastavenie elektrome- chanického systému na potláčanie nakláňania karosérie. Porsche Panamera bolo vďaka tomu neuveriteľne stabilné a to aj na hrboľatom povrchu trate. V úseku Schwedenkreuz zase vozidlo ťažilo z vylepšenej bočnej dynamiky a z vyššej priľnavosti nových športových pneumatík Michelin. V zákrutách som dosahoval rýchlosti, o ktorých by som nikdy nepovedal, že sú s Porsche Panamera možné.“

 

Ešte výraznejšie vylepšenia komfortu a športových vlastností

„Porsche Panamera bolo vždy luxusnou limuzínou na dlhé cesty a zároveň aj čistokrvným športovým vozidlom. V novom modeli sa nám obe tváre podarilo vylepšiť,“ vraví Thomas Friemuth, zástupca riaditeľa produktového radu Panamera. „Spolu s nárastom výkonu motora sa vylepšenia dotkli aj oblastí ako sú stabilita v zákrutách, ovládanie karosérie a presnosť riadenia. Z vylepšení ťaží každodenný komfort aj výkon. V plnej miere to potvrdzuje aj rekord dosiahnutý na okruhu.

Pri teplote ovzdušia 22 °C a teplote trate 34 °C odštartoval Lars Kern na svoje kolo 24. júla 2020 o 13.49, pričom cieľovú pásku preťal o 7:29,81 minúty neskôr. Rekordné Porsche Panamera bolo pre zvýšenie bezpečnosti vodiča vybavené škrupinovými sedadlami a bezpečnostnou klietkou. Notár zároveň potvrdil, že išlo o sériové vozidlo a to aj napriek miernemu maskovaniu štvordverového sedanu, ktorý sa vo svetovej premiére predstaví koncom augusta. Športové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 vyvinuté špeciálne pre nové Porsche Panamera budú od začiatku predaja súčasťou ponuky výbavy dodávanej na požiadanie.

 

Približne o 13 sekúnd rýchlejší ako predchodca

Rekordné kolo podčiarkuje celkové vylepšenie nového modelu Porsche Panamera. Lars Kern absolvoval okruh v pohorí Eifel aj v roku 2016. Vtedy mu to za volantom modelu Porsche Panamera Turbo s výkonom 404 kW (550 k) trvalo 7:38,46 minúty. Podarilo sa mu zároveň dosiahnuť rekordné kolo na trati s dĺžkou 20,6 km. Čiže bez 200-metrového úseku pred hlavnou tribúnou číslo 13 (T13). V súlade s novými pravidlami spoločnosti Nürburgring GmbH sa teraz meralo kompletné kolo Severnej slučky s dĺžkou 20,832 km. Pre porovnanie, Lars Kern a nové Porsche Panamera prešli pôvodnú métu 20,6 km v čase 7:25,04 minúty. Rekordná kombinácia vozidla a vodiča bola teda približne o 13 sekúnd rýchlejšia ako pred štyrmi rokmi.

 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

 
 

13.08.2020