Porsche predstavuje nové modely Panamera s výkonom až do 514 kW (700 k)

Modely Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid:
kombinovaná spotreba paliva 2,8 – 2,7 l/100 km, kombinovaná spotreba elektriny 22,8 – 21,8 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 63 – 62 g/km
Modely Porsche Panamera 4S E-Hybrid:
kombinovaná spotreba paliva 2,3 – 2,0 l/100 km, kombinovaná spotreba elektriny 19,5 – 17,4 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 53 – 47 g/km
Modely Porsche Panamera 4 E-Hybrid:
kombinovaná spotreba paliva 2,3 – 2,1 l/100 km, kombinovaná spotreba elektriny 18,2 – 17,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 51 – 47 g/km
Modely Porsche Panamera 4S: kombinovaná spotreba paliva 9,2 – 8,8 l/100 km; kombinované emisie CO2 210 – 202 g/km

 

Ďalšie tri plug-in hybridy s vyšším výkonom, komfortom a dojazdom

Stuttgart. Porsche dopĺňa modelový rad Panamera o modely, ktoré obsahujú aj vlajkovú loď s výkonom 514 kW (700 k) a krútiacim momentom 870 Nm. Nový model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid teraz predstavuje najvýkonnejšiu verziu v kompletne prepracovanom modelovom rade. Spája 4-litrový biturbo motor V8 s výkonom 420 kW (571 k) a 100 kW (136 k) výkonu z elektrického motora. Jeho dojazd na elektrickú energiu narástol vďaka novej 17,9 kWh batérii a upraveným jazdným režimom o 30 %. Platí to aj pre nový model Porsche Panamera 4 E-Hybrid, kde elektrický motor dopĺňa, rovnako ako predtým, 2,9-litrový motor biturbo V6 s výkonom 243 kW (330 k). Výsledkom je systémový výkon 340 kW (462 k). Modelový rad Panamera dopĺňa verzia 4S s výkonom 324 kW (440 k), ktorá tiež využíva výhody upravených prvkov nového modelu v oblasti podvozka, dizajnu, výbavy a infotainmentu.

 

Hybridné trio s lepším zážitkom z elektrickej jazdy

Spolu s aktuálne vynoveným modelom Porsche Panamera 4S E-Hybrid, ktorý dosahuje systémový výkon 412 kW (560 k), automobilka Porsche momentálne prvý raz ponúka až tri plug-in hybridné verzie modelu Panamera. Každý z nich je dostupný vo všetkých modelových verziách Sports Saloon, Executive (verzia s predĺženým rázvorom) a Sport Turismo. Automobilka Porsche tak systematicky rozširuje svoju stratégiu E-Performance. Srdcom konštrukcie pohonu je elektrický motor zabudovaný priamo do 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovky (PDK) s výkonom 100 kW (136 k) a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Spolu s rôznymi spaľovacími motormi v ponuke prináša výnimočné jazdné výkony. V spojení so štandardne dodávaným balíkom výbavy Sport Chrono a so 4-litrovým biturbo motorom V8 s aktuálnym výkonom 420 kW (571 k) namiesto 404 kW (550 k), dokáže nový model Panamera Turbo S E-Hybrid zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. To je o 0,2 sekundy rýchlejšie ako v prípade jeho predchodcu. Dosiahne maximálnu rýchlosť 315 km/h, čo predstavuje zlepšenie o 5 km/h. Panamera 4 E-Hybrid potrebuje na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h zo stoja iba 4,4 sekundy (-0,2 s) a zrýchľovanie sa zastaví až pri hodnote 280 km/h (+2 km/h).

Celková kapacita vysokonapäťovej batérie sa vďaka použitiu upravených článkov zvýšila zo 14,1 kWh na 17,9 kWh a jazdné režimy prešli úpravou pre lepšie využívanie energie. Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid má podľa režimu WLTP EAER City elektrický dojazd až do vzdialenosti 50 km (NEDC: do 59 km), zatiaľ čo model Panamera 4 E-Hybrid dokáže podľa režimu WLTP EAER City jazdiť bez vypúšťania lokálnych emisií až do vzdialenosti 56 km (NEDC: do 64 km). Plug-in hybridné modely Porsche by sa mali nabíjať predovšetkým doma, či už prostredníctvom štandardnej domácej zásuvky alebo zosilnenej siete. Štandardne dodávaná nabíjačka Porsche Mobile Charger zabezpečuje nabíjanie batérie výko-nom 7,2 kW. Nabíjať sa dá aj na verejných nabíjačkách s použitím kábla Mode 3.

 

Ostrejší vzhľad s ešte lepšou konektivitou

Nové Porsche Panamera 4S poháňané 2,9-litrovým motorom V6 s výkonom 324 kW (440 k) dosahuje s balíkom výbavy Sport Chrono zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy (-0,1 s) a maximálna rýchlosť dosahuje hodnotu 295 km/h (+6 km/h). Model 4S využíva všetky vylepšenia momentálnej aktualizácie modelu a súčasťou jeho štandardnej výbavy je predná časť Sport Design. Obsahuje príťažlivé otvory pre vstup vzduchu a väčšie otvory po stranách či predné svetlá s jednotnou priečkou. Nová predná časť modelu Panamera Turbo S E-Hybrid sa odlišuje dvojitými prednými svetlometmi Turbo v tvare dvojitého písmena C ako aj väčšími bočnými otvormi pre vstup vzduchu. Prepracovaná svetelná linka na zadnej strane teraz nerušene zaberá celú šírku veka batožinového priestoru. Na požiadanie sa potom dodávajú prvky ako sú tmavé moduly zadných svetiel Exclusive Design s dynamickou animáciou Coming/Leaving Home, tri druhy nových 20- a 21-palcových diskov kolies a dve nové farby exteriéru (červená metalíza Cherry Metallic a hnedá metalíza Truffle Brown Metallic).

Porsche Communication Management (PCM) dostal vyššie rozlíšenie displeja a obsahuje ďalšie digitálne funkcie a služby ako sú vylepšené online hlasové ovládanie Voice Pilot, Risk Radar na snímanie dopravných značiek a výstražných informácií, bezdrôtové Apple® CarPlay a veľa ďalších služieb systému Connect.

 

Vyšší výkon, viac komfortu

Podvozok a ovládacie systémy všetkých nových modelov Panamera prešli úpravami pre lepší športový zážitok a vyšší komfort. V niektorých prípadoch sa začalo používať úplne nové ovládanie. Lepšiu priečnu dynamiku a vyššiu precíznosť zaručuje nová generácia systému riadenia a nové pneumatiky. Vlajková loď Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid štandardne dostala všetky aktuálne dostupné ovládacie systémy podvozka ako sú elektronický systém na ovládanie nakláňania karosérie Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), ktorý obsahuje Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), natáčanie zadnej nápravy s Power Steering Plus ako aj brzdový systém Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nové modely Panamera sa už dajú objednávať a u predajcov budú od začiatku decembra. Porsche Panamera 4 E-Hybrid štartuje v Nemecku od 110 369 eur. Ceny Porsche Panamera 4S sa začínajú od 115 241 eur a Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid je od 185 537 eur. Vo všetkých prípadoch vrátane DPH a povinnej výbavy.

 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v: newsroom.porsche.com

___________

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

 
 

20.10.2020