Už 45 rokov nedostižný vzor: Porsche 911 Turbo

Coupé a Cabriolet s novými prvkami a s výrazne vyšším výkonom

911 Turbo: kombinovaná spotreba paliva: 11,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 254 g/km
911 Turbo Cabriolet: kombinovaná spotreba paliva: 11,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 257 g/km

Stuttgart. Porsche 911 Turbo je už 45 rokov stelesnením vysoko výkonného športového vozidla využiteľného každý deň. Po uvedení modelov Porsche 911 Turbo S na trh sa predstavuje nová generácia modelov Porsche 911 Coupé a Porsche 911 Cabriolet. Sú ešte výkonnejšie, ešte rýchlejšie a ešte individuálnejšie. Vďaka motorom s výkonom 427 kW (580 k), čo je o 30 kW (40 k) viac ako  mali ich predchodcovia, dokážu obe verzie absolvovaťšprint z 0 na 100 km/h za menej ako magické  3 sekundy, presne za 2,8 sekundy (o 0,2 s rýchlejšie). Krútiaci moment 750 Nm
(o 40 Nm viac),  teraz už bez časovo obmedzeného nárastu výkonu, spôsobuje, že rýchle šprinty sú ešte spontánnejšie a nenútenejšie. Zrýchlenie, nárast výkonu a krútiaceho momentu nového modelu Porsche 911 Turbo dosahujú hodnoty predchádzajúcej generácie modelu 911 Turbo S. O prenos výkonu sa stará 8-stup­ňová prevodovka PDK so špeciálnym nastavením pre verzie Turbo, pričom maximálna rýchlosť vozidiel zostala nezmenených 320 km/h. Prvý raz sa do ponuky prvkov dodávaných do modelu 911 Turbo  na požiadanie dostali balíky športových a odľahčených prvkov Sports a Lightweight Design, športový podvozok a športový výfukový systém. Výsledkom je, že záujemca si môže upraviť svoje vozidlo presne podľa svojich individuálnych predstáv.

Nové športové vozidlá kráčajú v prestížnych stopách, pretože Porsche 911 Turbo je už od roku 1975 synonymom luxusu a vysokého výkonu. Každá generácia pokračovala v posúvaní latky globálneho nedostižného vzoru vysoko výkonných športových vozidiel. Porsche 911 Turbo spája športové vlast­nosti s každodennými praktickými schopnosťami, emotívnu dynamiku so spoľahlivosťou, vzrušujúci výkon s nízkou spotrebou. Najmodernejšia generácia dva plus dva-sedadlového vozidla je momentálne viac ako dvojnásobne výkonnejšia, než bol pôvodný model Porsche 911 Turbo poháňaný 3-litrovým plochým motorom so 6 valcami, jedným turbodúchadlom a výkonom 191 kW (260 k). Zatiaľčo sa Porsche 911 Turbo stávalo rokmi rýchlejším, širším a komfortnejším, stále si zachovával svoje základ­né vlastnosti. 

Nové Porsche 911 Turbo poháňa 6-valcový motor typu boxer s objemom 3 745 cm3, pričom výkon zvýšený na 427 kW (580 k) obstarávajú symetrické turbodúchadlá VTG s elektronicky ovládanými obtokovými ventilmi. V spojení s prepracovaným chladením nasávaného vzduchu a s použitím piezo vstrekovačov sa zlepšili reakcie, výkon, priebeh krútiaceho momentu a schopnosťľahko stúpať do otáčok. Podvozok aj karoséria sa rozšírili. Predná náprava zatáča ešte precíznejšie aj vďaka dodatoč­ným 42 mm šírky a novým 20-palcovým pneumatikám s rozmerom 255/35. Aktívny systém ovláda­nia všetkých kolies PTM dokáže teraz preniesť viac výkonu na predné kolesá, zatiaľčo trakcii aktívne riadenej zadnej nápravy pomohlo rozšírenie rozchodu o 10 mm ako aj pneumatiky s rozmerom 315/30 obuté na 21-palcových diskoch kolies, čo je o jeden palec viac ako vpredu. Prepracovaný brzdový systém je ešte výkonnejší a vyznačuje sa štandardne dodávanými červenými pevnými str­meňmi. Brzdové kotúče zo šedej zliatiny majú vpredu priemer 408 mm (o 28 mm viac ako doteraz)  a hrúbku 36 mm (o 2 mm viac). Zadné kolesá brzdia kotúče s priemerom 380 mm a s hrúbkou 30 mm. 

Prvý raz je pre Porsche 911 Turbo na požiadanie k dispozícii aj športový výfukový systém. Nové sú  aj dve verzie podvozka: zatiaľčo štandardne dodávaný podvozok PASM ponúka väčší rozptyl medzi športovými jazdnými vlastnosťami a komfortom, tak výrazne tuhšie, elektronicky ovládané a o 10 mm nižšie športové tlmiče naplno využívajú všetky schopnosti ovládateľnosti nového Porsche 911 Turbo. Nastavenie tohto podvozka sa zameriava na zlepšenie dynamiky vozidla a poskytuje ešte viac stability pri jazde vysokou rýchlosťou ako napríklad na pretekárskych okruhoch. Na požiadanie dodávané aktív­ne stabilizátory PDCC a keramický brzdový systém PCCB s 10-piestikovými prednými strmeňmi posúvajú dynamiku vozidla na ešte vyššiu úroveň. 

Dizajn nového modelu Porsche 911 Turbo je ešte svalnatejší. Karoséria sa nad prednými kolesami  rozšírila o 45 mm na 1 840 mm, aby sa pod ňu dostal nový podvozok, zatiaľčo nová príťažlivá zužujúca sa línia kapoty podčiarkuje športový charakter vozidla. Cestu pred vozidlom štandardne osvetľujú LED svetlomety s technológiou PDLS Plus. V zadnej časti dosahuje karoséria šírku presne 1,9 m (nárast  
o 20 mm). Ďalším významným prvkom nového Porsche 911 Turbo je rozšírené použitie adaptívnej aerodynamiky, ktorá obsahuje elektronicky ovládané klapky pre prietok vzduchu vpredu, širší aktívny predný spojler a výrazne širší variabilný zadný spojler. Otvory pre vstup vzduchu na zadnej strane bočných panelov, charakteristický prvok modelov Porsche 911 Turbo, teraz nasávajú skôr vzduch potrebný pre činnosť motora ako chladiaci vzduch, čo bolo ich úlohou predtým, pretože medzichladiče stlačeného vzduchu sa momentálne nachádzajú priamo v prúde vzduchu pod zadným vekom motora. Dizajn zadnej časti vozidla dopĺňajú súvislá svetelná lišta so zadnými LED svetlami ako aj nové mriežky zadného chladiča so striebornou povrchovou úpravou. 

Vzhľad a výkon vozidla sa dá dodatočne zlepšiť na požiadanie dodávanými balíkmi prvkov Lightweight Design a Sports. Balík odľahčených prvkov Lightweight Design znižuje hmotnosť karosárskej verzie Coupé o 30 kg. Medzi iným sa pod to podpísalo použitie ľahkých škrupinových sedadiel, odstránenie zadných sedadiel a použitie menšieho rozsahu izolácie. To znamená, že vodič si užije zvuk motora ešte priamejšie. Balík výbavy Sports obsahuje súbor prvkov 911 Turbo Sport Design ako aj dodatočné čier-ne a karbónové prvky vrátane zadných svetiel Exclusive Design. 
Základné prvky moderného interiéru sú spoločné s modelmi Porsche 911 Carrera vybavené prístro­jovou doskou Porsche Advanced Cockpit a dotykovým ovládaním Direct Touch Control. Stredová obrazovka systému PCM má teraz 10,9-palcovú uhlopriečku a vďaka novej architektúre sa dá ovládať rýchlo a bez obmedzení. Rozsiahly zoznam výbavy je plný mimoriadne kvalitných prvkov a obsahuje napríklad aj plne elektricky ovládané sedadlá nastaviteľné v 14 smeroch, balík výbavy Sport Chrono, športový multifunkčný volant GT s radiacimi páčkami a s prepínačom jazdných režimov ako aj výkonné ozvučenie BOSE® Surround Sound System. Na ďalšie individuálne úpravy čakajú prvky dodávané na požiadanie ako sú Porsche InnoDrive s adaptívnym tempomatom, systém udržiavania v jazdnom pruhu s rozpoznávaním dopravného značenia, systém pre nočné videnie Night Vision Assist, kamery Surround View, ktoré poskytujú pohľad na okolie vozidla a špičkové ozvučenie Burmester® High-End Surround Sound System. 

Nové modely sa dajú objednať od 16. júla. V Nemecku stojí Porsche 911 Turbo Coupé od 180 811 € vrátane DPH, ceny modelu Porsche 911 Turbo Cabriolet sa začínajú od 194 035 €. 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com 

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light  Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.  

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2  pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení  Ministerstva dopravy a výstavby SR. 

 

 
 

16.07.2020