DOMOV

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Porsche rozširuje modelový rad Taycan

Nový elektrický vstupný model s pohonom zadných kolies

Modelový rad Porsche Taycan: kombinovaná spotreba elektrickej energie: 28,7 - 26,2 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km
Porsche Taycan: kombinovaná spotreba elektrickej energie: 28,7 - 28,0 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/km

Stuttgart. V podobe nového modelu Porsche Taycan automobilka predstavuje štvrtú verziu svojho plne elektrického štvordverového športového vozidla. Nové vozidlo doplní modelový rad, ktorý mo­mentálne tvoria modely Taycan Turbo S, Taycan Turbo a Taycan 4S. Dostalo pohon zadných kolies a k dispozícii budú dve veľkosti batérie. So štandardnou batériou Performance Battery dodáva vstupný model v režime overboost a so systémom Launch Control výkon 300 kW (408 k). Na požiadanie dodá­vaná batéria Performance Battery Plus zvyšuje špičkový výkon na 350 kW (476 k). Nominálny výkon dosahuje úroveň 240 kW (326 k) prípadne 280 kW (380 k). 

Ako najmladší člen modelového radu získa Porsche Taycan hneď od začiatku všetky nové prvky, ktoré ostatné modely dostanú až so zmenou modelového roka. Napríklad funkcia Plug & Charge umožňuje pohodlné nabíjanie a platenie bez potreby kariet či aplikácie. Po pripojení nabíjacieho kábla vytvorí Taycan bezpečne zakryptovanú komunikáciu s nabíjacou stanicou kompatibilnou s Plug & Charge. Nabíjací proces sa potom spustí automaticky. Rovnako tak bude zautomatizovaný aj proces platby.

Rovnako ako v ostatných verziách, aj v tomto prípade sa v ponuke prvkov dodávaných na požiadanie nachádzajú farebný head-up displej či palubná nabíjačka s nabíjacím výkonom až do 22 kW. S doda-točne zakúpiteľnými funkciami (Functions on Demand — FoD) si môžu majitelia obstarať niektoré asistenčné či komfortné funkcie aj neskôr. Prípadne si ich môžu aktivovať iba na krátky čas. Táto možnosť je k dispozícii po dodaní vozidla ako aj pri jeho prvotnej konfigurácii. Online aktivácia zna­mená, že netreba navštíviť servis. Momentálne to platí pre funkcie ako sú riadenie dojazdu Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), posilňovač riadenia Power Steering Plus, udržiavanie v jazdnom pruhu Active Lane Keeping Assist a pre funkcie obsiahnuté v balíku výbavy Porsche InnoDrive. 

 

Ponuka dvoch batérií 
Základná verzia Performance Battery dosahuje kapacitu 79,2 kWh. Na požiadanie sa dodáva verzia Performance Battery Plus s kapacitou 93,4 kWh. Podľa testovacieho režimu WLTP poskytujú batérie dojazd do vzdialenosti 431 a 484 kilometrov. 
Porsche Taycan zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a to bez ohľadu na veľkosť batérie. V oboch prípadoch dosahuje maximálnu rýchlosť 230 km/h a maximálny nabíjací výkon do 225 kW (Perfor­mance Battery), prípadne do 270 kW (Performance Battery Plus). To znamená, že obe batérie sa na 80 % dokážu nabiť za 22,5 minúty, prípadne, že energiu na 100 kilometrov prijmú iba za päť minút. 

Inovatívny elektrický motor a dynamický výkon 
Očarujúce zrýchlenie, nástup výkonu typický pre športové vozidlá a výnimočný neustále dostupný výkon — všetky tieto vlastnosti obsahuje aj nový vstupný bod do modelového radu Taycan. 

Permanentne budený synchrónny motor na zadnej náprave dosahuje dĺžku 130 milimetrov, čo je rov­naká hodnota ako v prípade modelu Porsche Taycan 4S. Pulzmi ovládaný invertor na zadnej náprave pracuje s prúdom až do 600 ampérov. 

Okrem permanentne budeného synchrónneho motora na zadnej náprave obsahuje pohon aj 2-stupňo­vú prevodovku. Rovnako ako v prípade ostatných členov modelového radu patrí medzi hlavné lákadlá  aj inteligentné ovládanie nabíjania či príkladná aerodynamika. S hodnotou cd od 0,22 má aerodyna­mika výrazný prínos k nízkej spotrebe energie a tým aj k dlhému dojazdu. Rekuperácia dosahuje maxi­málny výkon 265 kW. 

 

Puristický dizajn exteriéru s DNA Porsche 
Zároveň si však udržiava nezameniteľnú DNA dizajnu značky Porsche. Elektrické športové vozidlo spre­du vyzerá ako mimoriadne nízke a široké a vysokými blatníkmi. Siluete dominuje športová línia strechy, ktorá sa smerom dozadu zvažuje, medzi charakteristické prvky patrí aj vysoká línia bokov. Uhladená kabína, príťažlivo tvarované C-stĺpiky a výrazne tvarované boky zadných blatníkov vytvárajú pre značku typickú zadnú časť. Tieto prvky dopĺňajú inovatívne elementy ako je nápis Porsche so skleneným vzhľadom na zadnej svetelnej linke. 

Taycan sa od ostatných členov modelového radu odlišuje aerodynamicky upravenými 19-palcovými diskami kolies Taycan Aero a čiernymi anodizovanými brzdovými strmeňmi. Predná časť, bočné prahy a zadný difúzor sú rovnaké ako v prípade modelu Porsche Taycan 4S. LED svetlomety sú súčasť štandardnej výbavy. 

 

Výnimočný dizajn interiéru 
Interiér modelu Porsche Taycan predznamenal v roku 2019 svojou čistou štruktúrou a úplne odlišnou architektúrou začiatok novej éry. Najvyšším bodom palubnej dosky je samostatne stojaca zakrivená prístrojová doska. Nachádza sa tak presne v zornom poli vodiča. Medzi ďalšie prvky patria stredová obrazovka informačno-zábavného systému s 10,9-palcovou uhlopriečkou či na požiadanie dodávaná obrazovka pred predným spolujazdcom. 

Porsche Taycan sa štandardne dodáva s čiastočne kožou čalúneným interiérom a s komfortnými prednými sedadlami s elektrickým nastavovaním v ôsmich smeroch. Vozidlo má aj dva batožinové priestory. Predný s objemom 84 litrov a vzadu s objemom 407 litrov. 

Taycan je taktiež aj prvým modelom automobilky dostupným s interiérom úplne bez koženého čalúnenia. Interiér vytvorený z inovatívnych recyklovaných materiálov podčiarkuje trvalo udržateľný koncept elektrického športového vozidla. 

 

Centrálne prepojený systém podvozka 
Porsche Taycan využíva na ovládanie podvozka centrálne prepojený systém. Porsche 4D Chassis Control okamžite a v reálnom čase analyzuje a synchronizuje všetky systémy podvozka. Štandardne dodávané oceľové pruženie ako aj na požiadanie dodávané vzduchové pruženie modelu Porsche Taycan dopĺňa aktívny elektronický systém riadenia tlmičov PASM (Porsche Active Suspension Management). 

Adaptívne vzduchové pruženie využíva funkciu Smartlift. To znamená, že Porsche Taycan sa dá napro­gramovať tak, aby sa pred prekážkami ako sú napríklad spomaľovače či vjazdy do garáží jeho predná časť zdvihla. Funkcia Smartlift môže zároveň ovplyvniť aj svetlú výšku vozidla počas jazdy na diaľni-ciach a upraviť ju tak, aby zabezpečovala najlepší možný kompromis medzi spotrebou energie a kom­fortom jazdy. 

Taycan štandardne využíva 6-piestikové hliníkové jednodielne pevné brzdové strmene na prednej ná­prave a 4-piestikové hliníkové jednodielne pevné brzdové strmene vzadu. Brzdové kotúče s vnútorným chladením majú vpredu priemer 360 mm, vzadu je to potom 358 mm. Brzdové strmene sa vyznačujú čiernym anodizovaným povrchom. 

Ďalšiu možnosť predstavujú na požiadanie dodávané brzdy Porsche Surface Coated Brake (PSCB)     so špeciálnou povrchovou úpravou. Ich kotúče majú vpredu priemer 410 mm a vzadu 365 mm. 

 

Úspešný rok pre Porsche Taycan 
Automobilka Porsche má za sebou úspešnýštart do elektrickej éry, keď sa v roku 2020 podarilo predať viac ako 20 000 kusov modelu Taycan. V Nórsku predstavuje Porsche Taycan 70 % všetkých predaných vozidiel tejto značky a po novembrovom štarte predaja, keď si svoje Porsche Taycan vy­zdvihol tisíci nórsky zákazník, to znamenalo, že predaje značky sa viac ako zdvojnásobili. Elektrické športové vozidlo si po celom svete pripísalo už viac ako 50 ocenení a to najmä na najdôležitejších trhoch v Nemecku, USA a v Číne. Verzia modelu Porsche Taycan s pohonom zadných kolies sa naj-dlhším neprerušeným driftom v elektricky poháňanom vozidle s dĺžkou 42,171 kilometra zapísala  aj do Guinessovej knihy rekordov. 

Prvé kusy modelu Taycan s pohonom zadných kolies sa k predajcom dostanú v polovici marca 2021. Ceny sa budú v Nemecku začínať od 83 520 eur vrátane DPH. 

 

________________


Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com 

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light  Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.  

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2  pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení  Ministerstva dopravy a výstavby SR. 

 
 

20.01.2021