DOMOV

Hlavní navigace
Porsche Inter Auto
Slovakia spol. s r.o.
Cesta na Senec 2/A
821 04 Bratislava

Tel: +421 249 262 438

E-Mail: info@porsche.sk

Nová limitovaná edícia výročného modelu: Porsche Boxster 25 Years

Boxster 25: kombinovaná spotreba paliva: 10,8 - 9,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 - 219 g/km
718 Boxster 4.0: kombinovaná spotreba paliva: 10,8 - 9,6 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 - 219 g/km
718 Spyder: kombinovaná spotreba paliva: 10,9 - 9,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 249 - 232 g/km
​718 Cayman GT4: kombinovaná spotreba paliva: 10,9 - 9,2 l/100 km; kombinované emisie CO2: 249 - 232 g/km

Porsche vzdáva úctu štúdii Boxster z roku 1993

Stuttgart. Porsche oslavuje 25. narodeniny rodiny modelov roadster špeciálnym výročným modelom:

Porsche Boxster 25 Years. Limitovaná edícia je celosvetovo obmedzená na 1 250 kusov a vychádza z modelu Porsche Boxster GTS 4.0, ktoré poháňa 4-litrový a 6-valcový motor typu boxer s výkonom 294 kW (400 k). Odvoláva sa na viacero dizajnových prvkov zo štúdie Porsche Boxster, ktorá v roku 1993 zožala na autosalóne v Detroite obrovský úspech ako otvorené dvojsedadlové vozidlo. Sériová verzia sa predstavila v roku 1996 s minimálnymi dizajnovými zmenami a momentálne je na trhu štvrtá generácia, pričom sa celkovo vyrobilo 357 000 vozidiel.

Jedným z najpríťažlivejších prvkov špeciálneho modelu je nanovo vytvorená farba Neodyme, hnedá s medenými odleskmi, ktorá vytvára vzrušujúci kontrast k základnej striebornej metalíze GT Silver Metalic z priekopníckeho vozidla z roku 1993. V špeciálnej edícii sa nachádza na prednom nárazníku, bočných otvoroch pre vstup vzduchu s jednou priečkou ako aj na nápisoch a na 20-palcových diskoch kolies. Automobilka Porsche ponúka model Boxster 25 Years v striebornej metalíze GT Silver Metalic, pričom na výber sú aj čierna metalíza Deep Black Metallic a biela metalíza Carrara White Metallic. Ďalší príťažlivý detail predstavuje veko nádrže skrášlené nápisom Porsche z ponuky Exclusive Design. Ten žiari na hliníkovom podklade rovnako ako vysoko lesklé koncovky výfukového potrubia, zatiaľ čo čelné sklo má kontrastný rám čiernej farby Black.

Špeciálny model sa inšpiroval historickým originálom aj pri použití bordového koženého čalúnenia interiéru farbou Bordeaux a červenej plátennej zaťahovacej strechy. Na streche sa nachádza vyrazený nápis Boxster 25. Nápis aj zaťahovacia strecha sú v ponuke aj v čiernej farbe Black. Hliníkové doplnky interiéru Aluminium, športové sedadlá elektronicky nastaviteľné v 14 smeroch, nápis Boxster 25 na prahoch dverí a vyhrievaný multifunkčný športový kožený volant GT. To sú len niektoré z prvkov rozšíreného zoznamu štandardnej výbavy nového modelu.

Pohonná jednotka výročnej edície poskytuje číru a nefalšovanú radosť: 4-litrový plochý 6-valcový motor z modelu Porsche 718 Boxster GTS 4.0 sa ako vysoko výkonná verzia dostal aj do puristického modelu 718 Spyder. S okamžitými reakciami, výnimočným priebehom a nástupom výkonu a s boha- tým zvukom je vysokootáčkový atmosférický motor s výkonom 294 kW (400 k) zárukou mimoriadne emotívnych zážitkov z jazdy. Automobilka ponúka model Boxster 25 Years s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Špeciálna edícia modelu dosahuje maximálnu rýchlosť 293 km/h a v spojení s prevodovkou PDK a so štandardne dodávaným balíkom výbavy Sport Chrono zrýchľuje z 0 na 100 km/h za štyri sekundy. Medzi ďalšie prvky štandardnej výbavy patria o 10 mm znížený športový podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) a mechanický samosvorný diferenciál s funkciou Porsche Torque Vectoring (PTV). Oba spájajú výnimočný komfort jazdy a športové dynamické ovládanie.

Nový model Boxster 25 Years sa už dá objednať a k predajcom sa dostane v marci 2021. Ceny sa v Nemecku začínajú od 94 986 eur — vrátane DPH a povinnej výbavy.

 

Štvrť storočia čistého potešenia z jazdy: rodina Porsche Boxster má 25 rokov.

Model Porsche Boxster má pre automobilku špeciálny význam, pretože znamenal zmenu zamerania modelovej stratégie výrobcu športových automobilov a v ekonomicky náročných časoch uprostred 90-tych rokov naštartoval cestu vpred. Prejavilo sa to v prvom sériovo vyrábanom vodou chladenom 6-valcovom motore typu boxer ako aj v inteligentnom spoločnom využívaní jednotlivých dielov, ktoré sa prvý raz prejavilo práve na obratnom roadsteri s motorom uprostred. Tento koncept sa použil aj v modeli Porsche 911 typ 996, ktorý sa predstavil o rok neskôr a pre automobilku Porsche to znamenalo návrat k ziskovej výrobe.

Atraktívna cena dvojsedadlového vozidla hneď od začiatku chytila za srdcia nových a mladších zákaz- níkov. V oblasti vzhľadu išlo o pripomenutie prvkov zo slávnej histórie značky. Vizuálna štúdia Porsche Boxster, ktorá sa predstavila na autosalóne v Detroite, sa odvolávala na legendárne modely ako boli Porsche 550 Spyder či pretekárske vozidlo Porsche 718 RS 60 Spyder. Štúdia bola prijatá tak dobre, že predstavenstvo Porsche v januári 1993 bez okolkov zasiahlo do procesu vývoja modelu s poznám- kou: „Postavte sériové vozidlo presne takto.” Ako čas neskôr ukázal, bolo to veľmi múdre rozhodnutie.

Keď sa v auguste 1996 predstavil sériový model, veľmi rýchlo oživil spomienky na hviezdu autosalóna. A keďže mal veľmi podobnú prednú časť ako Porsche 911 typ 996, nebolo už žiadnych otázok o ďal- šom smerovaní a jeho zaradení. Boxster je plnohodnotné Porsche. Zároveň sa v strede umiestnenému plochému motoru s počiatočným objemom 2,5 litra a výkonom 159 kW (204 k) podarilo vďaka chla- deniu vodou a variabilnému časovaniu nasávacích ventilov splniť prísnejšie emisné predpisy.

Čoskoro prišiel nárast výkonu aj rozširovanie modelovej ponuky. Boxster prvej generácie 986 dostal v roku 1999 2,7-litrový motor najprv s výkonom 162 kW (220 k), neskôr so 168 kW (228 k). Novo predstavený model Boxster S poháňal 3,2-litrový 6-valcový motor s výkonom 158 kW (252 k), ktorý čoskoro poskočil na 191 kW (260 k). Generácia 987 prišla v roku 2004 s upraveným dizajnom, so 17-palcovými diskami kolies a s prepracovaným interiérom, na požiadanie sa výbava mohla rozšíriť o športový podvozok PASM s adaptívnymi tlmičmi, o keramické brzdy PCCB (Porsche Ceramic Com- posite Brake) a o balík výbavy Sport Chrono. Výkon pri nezmenenom zdvihovom objeme poskočil na 176 kW (240 k), prípadne na 206 kW (280 k). Pri konci výrobného cyklu dosiahol výkon motora hodnotu 188 kW (255 k) z 2,9-litrového objemu a 228 kW (310 k) z objemu 3,4 litra. Namiesto automatickej prevodovky Tiptronic S prišla nová dvojspojková prevodovka PDK.

V roku 2012 sa predstavila kompletne prepracovaná a vizuálne ostrejšia verzia modelu Boxster, generácie 981. Vďaka úplne novej ľahkej karosérii a kompletne prepracovanému podvozku bol nováčik silnejší, svalnatejší, príťažlivejší a rýchlejší ako kedykoľvek predtým. Elektricky ovládaná plátenná strecha sa už neskrývala pod špeciálne veko, skrátili sa previsy a čelné sklo sa posunulo viac dopredu. Úspornejšie motory typu boxer dostali priame vstrekovanie paliva a ponuka pozostávala z 2,7-litro- vého 6-valcového motora s výkonom 195 kW (265 k) a z 3,4-litrového motora s výkonom 232 kW (315 k). V apríli 2014 prišiel model Boxster GTS s výkonom 243 kW (330 k). Ťahákom bol bezpochyby model Boxster Spyder s 3,8-litrovým motorom. Jeho výkon 276 kW (375 k) vyvolal úplnú senzáciu.

Aktuálny modelový rad Porsche 718 Boxster generácie 982 nastavil v januári 2016 nový kurz, keď sa v ňom prvý raz predstavili 4-valcové turbo motory a vylepšený dizajn. Dvojlitrový motor dodáva vďaka variabilnej geometrii lopatiek turbíny výkon 220 kW (300 k) a 2,5-litrový motor boxer dáva do hry vý- kon 257 kW (350 k). Po krátkom čase nasledoval model Boxster GTS s výkonom 269 kW (365 k). V polovici roka prišiel na vrchol ponuky nový model Boxster Spyder. Od vlajkovej lode s pevnou stre- chou, modelu 718 Cayman GT4, prevzal 4-litrový motor s výkonom 309 kW (409 k). Od roku 2020 poháňa tento 6-valcový v strede uložený motor s výkonom 294 kW (400 k) aj model Boxster GTS 4.0.

 

Ďalšie informácie, filmy a foto materiál sú k dispozícii v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

Hodnoty spotreby a emisií CO2 boli vypočítané podľa nového testovacieho režimu Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Odvodené hodnoty NEDC musia byť dočasne uvádzané aj naďalej. Tieto hodnoty sa nedajú porovnávať s hodnotami vypočítanými na základe doteraz používaného testovacieho režimu NEDC.

Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a elektrickej energie a o oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate z predpisu „Manuál o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových automobilov”, dostupného bezplatne na všetkých predajných miestach a na príslušnom oddelení Ministerstva dopravy a výstavby SR.

 
 

13.01.2021