Nový Porsche 911 Sport Classic: späť do budúcnosti
911 Sport Classic
WLTP (celosvetový harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá):
WLTP: Kombinovaná spotreba paliva: 12.6 l/100 km; kombinované emisie CO2 285 g/km
Nezameniteľný vzhľad v športovej sivej metalíze plus klasický spojler v tvare kačacieho chvosta a interiér s pepitovým vzorom
Stuttgart. Nový 911 Sport Classic je druhá zo štyroch zberateľských položiek, ktoré firma Porsche predstavila zo svojej stratégie historického dizajnu. Celkom 1 250 vzorov limitovaného modelu od exkluzívneho výrobcu Porsche oživí štýl zo šesťdesiatych a začiatku sedemdesiatych rokov minulého storočia. Podobne, ako jeho bezprostredný predchodca, 911 Sport Classic založený na modeli 997 bol predstavený v roku 2009, vzhľad tohto modelu je inšpirovaný originálnym modelom 911 (1964 –1973) a 911 Carrera RS 2.7 z roku 1972. 911 Sport Classic môže byť objednaný teraz, s cenami od 272 714 Eur[1]. Dodávka sa uskutoční z európskych centier Porsche od júla 2022, potom budú nasledovať ďalšie trhy.
„Modely s historickým dizajnom predstavujú najemocionálnejšie koncepcie stratégie výrobkov Porsche“ hovorí Alexander Fabig, viceprezident pre individualizáciu a klasiku. Tento unikátny prístup dohliada,aby oddelenie štýlového dizajnu Porsche spolupracovalo s exkluzívnou výrobou Porsche na reinterpretovaní ikonických modelov 911 a výbavy z päťdesiatych až osemdesiatych rokov minulého storočia a oživilo dizajnové charakteristiky z týchto desaťročí“. Porsche uvádza na trh štyri limitované modely počas rozšíreného obdobia. Prvý z nich bol predstavený v roku 2020; verzia historického dizajnu 911 Targa 4S s dizajnovými prvkami z päťdesiatych a šesťdesiatych rokov minulého storočia.
Porsche dizajn už vytvoril vysoko kvalitný chronograf, ktorý je k dispozícii výlučne pre vodičov, ktorí si kúpia vozidlo zberateľskej verzie. Hodiny hladko preberajú početné podrobnosti z nového dizajnu 911 Sport Classic. Ako súčasť balíka klasického historického dizajnu, vybraté prvky interiéru nového 911 Sport Classic[2] budú k dispozícii aj pre väčšinu súčasných modelov 911.
Reinterpretácia historických dizajnových prvkov
Široká karoséria – inak rezervovaná pre modely 911 Turbo – pevný zadný spoiler v štýle legendárneho „kačacieho chvosta“ Carrera RS 2.7 a dvojitá bublinová strecha zdôrazňujú odlišnosti nového 911 Sport Classic.
Ako pri prvom Sport Classic 911 generácie 997 uvedenom na trh v roku 2009 sa návrhári inšpirovali módnym sivým lakom staršieho Porsche 356 pri výbere exkluzívneho vrchného náteru pre nový limitovaný model. „Nový 911 Sport Classic je prvým vozidlom a náterom športovej sivej metalízy,“ hovorí Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. „Sivá nie je nudná, čo dosť časté vyhlásenie, a vždy je cool.“ Ako alternatíva k exkluzívnemu náteru športovej sivej metalízy, nový 911 Sport Classic je tiež k dispozícii v jednoliatej čiernej, achátovo sivej metalíze, červenomodrej metalíze alebo s lakom podľa výberu.3 Dvojité pruhy natreté na kapote, streche a spoileri v svetlej športovej sivej zdôrazňujú športový dizajn auta.
V interiéri možno nájsť na paneloch dverí a lištách sedadiel ikonický pepitový vzor, zatiaľ čo dvojfarebné, polo anilínové kožené čalúnenie v čierne/klasickej koňakovej farbe poskytuje elegantný kontrast s farbou exteriéru.
550 PS pre doteraz najsilnejší model 911 s ručným radením
Koncepcia pohonu je rovnako unikátna: 3,7 litrový motor s dvomi turbodúchadlami a šiestimi valcami prenáša 405 kW (550 PS) na cestu iba cez zadné kolesá. V kombinácii s ručnou prevodovkou so šiestimi rýchlosťami je nový 911 Sport Classic najsilnejším modelom 911 s ručným radením, ktorý je dnes k dispozícii.
Prevodovka má funkciu auto blip, ktorá vyrovnáva rozdiely medzi rýchlosťami s krátkym prerušením otáčok pri radení smerom dolu. Štandardný športový výfukový systém je špeciálne prispôsobený modelu pre ešte emotívnejšiu zvukovú skúsenosť.
Odpruženie založené na modeloch 911 Turbo a 911 GTS spĺňa vysoké požiadavky na výkon: vďaka štandardnému aktívnemu riadeniu odpruženia Porsche (PASM) jeho tlmiče nárazov reagujú na dynamické zmeny bleskovej rýchlosti. PASM je štandardne kombinované so športovým odpružením, ktoré má o 10 milimetrov nižšiu svetlú výšku podvozku vozidla.
Ďalšie informácie, ako aj filmový a fotografický materiál, sú k dispozícii v redakcii správ Porsche: newsroom.porsche.com
Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO2 boli určené v súlade s novým postupom merania WLTP. Zatiaľ sa hodnoty NEDC odvodené z tohto nového postupu merania stále musia špecifikovať. Tieto hodnoty sú porovnateľné s hodnotami určenými v súlade s predchádzajúcim postupom merania NEDC.
Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2nových osobných áut sú dostupné v publikácii s názvom „Usmernenia o spotrebe paliva, emisiách CO2 a spotrebe energie nových osobných áut“, ktorá je k dispozícii zdarma vo všetkých predajniach a od DAT.
[1]Informácie pre Nemecko vrátane špecifickej výbavy a 19-percentnej DPH.
[2]Očakáva sa, že budú k dispozícii od septembra 2022; ďalšie informácie budú sprístupnené v automobilovom konfigurátore na Porsche.com.
3 Očakáva sa, že bude k dispozícii od októbra 2022 a bez kontrastných natretých dvojitých pruhov.
28.04.2022