Prototyp Porsche LMDh začína aktívnu testovaciu fázu

Výkonný spaľovací motor v hybridnom pohone pretekárskeho vozidla LMDh

Stuttgart. Od sezóny 2023 bude nový prototyp LMDh spoločnosti Porsche bojovať o celkové víťazstvo na najväčších svetových vytrvalostných pretekoch, ako sú Le Mans, Daytona a Sebring. Vozidlo sa zúčastní na pretekoch FIA WEC World Endurance Championship a North American IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod názvom tímu Porsche Penske Motorsport. Intenzívny testovací program s cieľom pripraviť ho na pretekársky debut v januári 2023 sa už začal. Premiéra sa uskutoční v tradičnom otváracom kole série IMSA – 24 Hours of Daytona. Pri výbere spaľovacieho motora, ktorý dopĺňa štandardné hybridné prvky, ako sa stanovuje v predpisoch, si spoločnosť Porsche zvolila veľkokapacitnú jednotku V8 s dvomi turbami. Tento výkonný motor je navrhnutý tak, aby fungoval na palivá z obnoviteľných zdrojov, čo znamená výrazné zníženie emisií CO2. Na pretekoch dosahuje systémový výkon hybridného pohonu približne 500 kW (680 PS).

„Pri výbere motora do nášho prototypu LMDh sme si nevedeli vybrať, pretože táto produktová séria ponúka niekoľko sľubných základných jednotiek,“ vysvetľuje viceprezident Porsche Motorsport Thomas Laudenbach. „Rozhodli sme sa pre motor V8 s dvomi turbami, ktorý podľa nás predstavuje ideálnu kombináciu výkonnostných charakteristík, hmotnosti a nákladov. Dôležitým krokom projektu bolo spustenie aktívneho testovacieho programu.“

Hlavný projektový manažér pre LMDh v Porsche Motorsport Urs Kuratle hovorí: „Uvedenie pretekárskeho vozidla LMDh bolo takisto prvým vystúpením tímu Porsche Penske Motorsport. Tím skvele spolupracoval už od začiatku. To je dôkazom vysokej profesionálnosti vo všetkých oblastiach. Prevádzkové požiadavky na bezpečnú prevádzku hybridného vozidla sú veľmi vysoké. Pri ďalších vystúpeniach sa budeme hlbšie zameriavať na požadované procesy a postupy. Počas prvých testovacích dní vo Weissachu na nás motor V8 s dvomi turbami urobil v každom ohľade veľký dojem. Sme presvedčení, že sme vybrali ten správny kúsok.“

Právne predpisy pre motory vozidiel triedy LMDh ponechávajú veľký priestor na rozhodovanie, pokiaľ ide o zdvihový objem, dizajn a počet valcov. Maximálne otáčky sú 10 000 rpm a limit pre hodnotu hluku pri prechádzaní 110 decibelov. Motor musí vážiť najmenej 180 kilogramov vrátane systému prívodu vzduchu a výfukového systému, ako aj periférnych chladiacich komponentov. Ak sa používajú turbonabíjačky, započítavajú sa do tejto hmotnosti spolu s chladením nabíjania. V súlade s právnymi predpismi sa maximálny výkon pohybuje od 480 do 520 kW (653 až 707 PS). Toto rozpätie takisto umožňuje úpravu parametrov Balance of Performance (BoP), ktorých úlohou je zabezpečovať rovnosť medzi všetkými súťažiacimi pretekárskymi vozidlami LMDh. Krivka krútiaceho momentu je takisto jasne vymedzená. V pretekárskych podmienkach je celkový kombinovaný výkon spaľovacieho motora a hybridného pohonu 500 kW (680 PS) na polosiach. Štandardné komponenty na rekuperáciu, uchovávanie a prívod elektrickej energie dodávajú spoločnosti Williams Advanced Engineering (batéria), Bosch (motorová generátorová jednotka a riadiaca elektronika) a Xtrac (prevodovka).

 

 

Viac informácií, videí a fotografií nájdete v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com.

Na kanáli na Twitteri @PorscheRaces nájdete živé prenosy z Porsche Motorsport s najnovšími informáciami a fotografiami z pretekárskych dráh na celom svete.

 

 
 

27.01.2022