Historické dekoratívne fólie k modelu 911 Dakar

911 Dakar 

WLTP: Kombinovaná spotreba paliva: 11,3 l/100 km; kombinované emisie CO2: 256 g/km

 

Pretekársky dizajn zo sedemdesiatych rokov

Štuttgart. Pretekárska história Porsche 911 mimo betónových ciest sa začala ešte pred prvým víťazstvom na Paris-Dakar Rally v roku 1984. Prvé jazdy na Východoafrickej Safari Rally v sedemdesiatych rokoch sú dodnes živou spomienkou. Hoci štýl doplnkového balíka Rallye Design Package k modelu 911 Dakar je v prevažnej miere inšpirovaný víťazným vozidlom z roku 1984, Porsche ponúka aj tri exkluzívne fólie k modelu 911 Dakar, ktoré vzhľadom pripomínajú pretekárske vozidlá z Východoafrickej Safari Rally z rokov 1971, 1974 a 1978.

Rallye 1971: poľský tím 911 sa umiestnil na piatom mieste

Účastníci tohto podujatia, považovaného za jedny z najnáročnejších pretekov na svete, prekonali vzdialenosť viac než 5 000 km cez kenskú savanu, polopúšť a vysočiny. Porsche sa prvýkrát podujalo zdolať túto výzvu s podnikovým tímom v roku 1971. Upravené modely 911 S bolo zvonka možné rozpoznať len podľa jednoduchých čiernych fólií na kapote, predných krídlach a dverách. Súbor fólií Rallye 1971 k modelu 911 Dakar pripomína tento dizajn a okrem toho nesie pretekárske číslo 19, ktoré patrilo najúspešnejšiemu modelu 911 v týchto pretekoch – vozidlu, ktoré sa v roku 1971 umiestnilo na piatom mieste a na ktorom pretekali poľskí šoféri Sobiesław Zasada a Marian Bień. Tento súbor fólií od Porsche Tequipment je k dispozícii za cenu 4 165 EUR.

Rallye 1974: na scénu vstupuje Björn Waldegård

Východoafrická Safari Rally sa skladala z neuveriteľne dlhých fáz – v roku 1974 bola rozdelená na tri úseky dlhé 1 450 až 2 019 kilometrov, ktoré mali tímy absolvovať už za päť dní. Z 99 vozidiel, ktoré na pretekoch odštartovali, dosiahlo cieľovú čiaru len 16. Švédsky majster v pretekoch Björn Waldegård, ktorý už mal za sebou dvojnásobné víťazstvo na Rallye Monte Carlo s vozidlom Porsche, so svojím spolujazdcom Hansom Thorszeliusom v modeli 911 Carrera 2.7 RS dlhodobo viedol a na tretí úsek nastúpil s 36-minútovým náskokom pred pretekárom na druhom mieste. Pre poškodené priečne trojuholníkové rameno však stratil 72 minút a nakoniec do cieľa dorazil druhý. Fólie niesli znak hlavného sponzora – modré pruhy pozdĺž ramien na celoplošne bielom aute. Týmto dizajnom sa inšpiruje aj najnovšia fólia, hoci sa vyznačuje užšími pruhmi a doplňuje ju logo Porsche na dolných okrajoch dvier. Súbor fólií z roku 1974 je k dispozícii za cenu 4 165 EUR.

Rally 1978: legendárny pretekársky dizajn

Pre Björna Waldegårda to však ešte neznamenalo koniec. Švédsky pretekár sa v Keni znova pokúsil o víťazstvo spolu s jedným z dvoch vozidiel 911 SC skupiny 4 vyrobených na mieru na tento účel a konkurencii dal ihneď najavo, že je odhodlaný zvíťaziť. Východoafrická Safari Rally však znova ukázala svoju zradnú stránku: Waldegårdovo Porsche utrpelo priveľké škody na priečnom trojuholníkovom ramene, tlmiči a hnacom hriadeli, vo viacerých prípadoch s pomocou v nedohľadne. Rýchly Švéd sa tak musel uspokojiť so štvrtým miestom, zatiaľ čo juhoafrická dvojica Vic Preston Jr. a John Lyall sa umiestnila na druhom mieste. Sponzorské fólie sa skladali z vlnitých oranžových, svetlosivých a tmavosivých plôch, ktoré sú známe na celom svete vďaka aktivitám pretekárskeho tímu Martini založeného v roku 1958. Dizajnéri Porsche na znak úcty prinášajú novú interpretáciu historických fólií aj z tohto podujatia. Pretekárske číslo 14 na dverách patrilo Vicovi Prestonovi Jr., ktorý sa umiestnil na druhom mieste. Súbor fólií z roku 1978 je k dispozícii za cenu 5 950 EUR.

Všetky súbory fólií možno objednať priamo z výroby Porsche Exclusive Manufaktur. Súbory fólií z Rallye 1971 a Rallye 1974 možno takisto objednať dodatočne z Porsche
Tequipment v centrách Porsche.

 

Viac informácií, videí a fotografií nájdete v Porsche Newsroom: newsroom.porsche.com

 

Údaje o spotrebe a emisiách sú stanovené v súlade so zákonne požadovaným postupom merania. Keďže všetky nové vozidlá ponúkané spoločnosťou Porsche podliehajú typovému schváleniu v súlade s celosvetovým harmonizovaným skúšobným postupom pre ľahké vozidlá (WLTP), hodnoty podľa nového európskeho jazdného cyklu (NEDC) sú odvodené od hodnôt WLTP.

Viac informácií o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2 nových osobných vozidiel sa nachádza v príručke s názvom Usmernenia k spotrebe paliva, emisiám CO2 a spotrebe energie nových osobných vozidiel, ktorá je bezplatne dostupná na všetkých predajných miestach a v DAT, Hellmuth-Hirth-Strasse 1, D-73760 Ostfildern.

 
 

11.01.2023