Jazda

Ešte viac výkonu pre Porsche Macan

18. augusta 2021
2 minúty čítania

Aj keď model Macan je bestseller značky, to ešte neznamená, že sa Porsche nepokúsi neustále ho zlepšovať. Najnovšia verzia prináša podstatne vyšší výkon a prepracovaný podvozok.

18. augusta 2021     2 minúty čítania

Pri facelifte sme väčšinou zvyknutí aj na mierne zvýšenie výkonu, ktoré sa pohybuje v rozmedzí 5 až 20 konských síl. Ale 60? Lenže presne o toľko sa zvýšil výkon modelu Macan GTS, teda najšportovejšej verzie obľúbeného SUV od Porsche. Celkovo tak na všetky štyri kolesá posiela až 324 kW (440 k) pochádzajúcich z 2,9-litrového preplňovaného motora V6. Vďaka tomu zvláda šprint na 100 km/h za úžasných 4,3 sekundy (v spojení so Sport Chrono balíkom), pričom maximálna rýchlosť siaha až k hranici 272 km/h!

Verzia GTS nie je jediná, ktorá si polepšila. Macan S, ktorý využíva ten istý základný motor, dosahuje výkon 280 kW (380 k), čo je o 20 kW (26 k) viac, než pred tým, a zároveň je to rovnaká hodnota, akú dosahovala verzia GTS pred faceliftom. Stovku zdolá za 4,6 sekundy a zrýchľuje, až kým nedosiahne maximálnu rýchlosť 259 km/h.

Aj základná motorizácia si polepšila. Dvojlitrový preplňovaný štvorvalec má teraz výkon 195 kW (265 k). Macan s ním zdolá stovku za 6,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 232 km/h. Všetky spomínané motorizácie sú spojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK a pohonom všetkých štyroch kolies PTM.

Vylepšený podvozok

Nový Macan teraz ponúka ešte širšiu škálu pôsobnosti adaptívnych tlmičov, ktoré dokážu nájsť ideálny kompromis medzi komfortným odpružením a dynamikou športového auta. Podvozok modelu Macan bol vylepšený tak, aby auto ešte citlivejšie reagovalo na podnety vodiča a poskytovalo mu ešte lepšiu spätnú väzbu cez volant. Pre tento účel boli upravené charakteristiky adaptívnych tlmičov systému PASM, ktoré teraz individuálne menia svoju tuhosť v závislosti od jazdnej situácie. Systém PASM je opcia pre model Macan, pričom verzie Macan S a Macan GTS ho majú v štandardnej výbave.

Porsche Macan GTS sa teraz od svojich ostatných súrodencov líši ešte viac vďaka štandardne dodávanému športovému vzduchovému podvozku, ktorý je znížený o 10 mm. Športové zameranie modelu GTS profituje aj z o 10 % tuhšieho predného a o 15 % tuhšieho zadného odpruženia v porovnaní s predchodcom. Auto sa tak teraz ešte ochotnejšie vrhá do zákrut a karoséria v nich má o poznanie lepšiu oporu. Dynamický potenciál modelu Macan GTS je možné ešte zväčšiť s balíkom GTS Sport, ktorého súčasťou sú 21-palcové kolesá s vysokovýkonnými pneumatikami, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) a balík Sport Chrono.

Ostrejší dizajn, viac dotykov

Pracovalo sa aj na vizuálnych zmenách. Predná časť opticky ešte viac rozširuje vozidlo, pričom vo verzii GTS ju ozdobuje množstvo lesklých čiernych prvkov. Novinkou je difúzor so zložitým, technickým dizajnom, ktorý rovnako ako vpredu obsahuje zaujímavú 3D štruktúru. Svetlá PDLS a spätné zrkadielka Sport Design sú teraz štandardnou výbavou pre všetky modely.

Výraznými zmenami si prešiel aj interiér, ktorý dostal do vienka oveľa väčší počet dotykových ovládacích tlačidiel. Nájdeme ich na stredovej konzole. Páka voliča automatickej prevodovky je teraz kratšia a volant pochádza zo športových verzií modelu 911.

Už sa tešíme, kedy sa vynovené Porsche Macan dostane na naše cesty!

Zdielať: