Jazda

Nové Porsche 911 GTS: Equilibrium

19. júla 2021
3 minút čítania

Hľadáte ultimátnu športovú verziu modelu Porsche 911, ale GT3 je pre vás až príliš nekompromisné? Presne tú medzeru medzi nimi vypĺňa nový model Porsche 911 GTS, dostupný vo všetkých karosárskych variantoch.

19. júla 2021     3 minút čítania

Nie je to auto z rodiny GT, ale nie je to ani obyčajná deväťstojedenástka. Model 911 GTS vždy predstavoval výber toho najlepšieho s dôrazom na športovú a dynamickú jazdu, navyše s výborným pomerom ceny a výkonu. Nové Porsche 911 GTS tento koncept posúva ešte ďalej. V porovnaní s modelom Carrera S je GTS výkonnejšie a ľahšie. Navyše obsahuje veľmi bohatú základnú výbavu, pozostávajúcu z tých najlepších ingrediencií.

Model GTS je k dispozícii v rôznych variantoch: Carrera GTS a Carrera 4 GTS s pohonom všetkých štyroch kolies sú dostupné aj ako kabriolet. V ponuke je aj model 911 Targa 4 GTS.

3,3 sekundy

Nič lepšie necharakterizuje pokrok modelu 911, ako práve tento údaj zrýchlenia. Nie tak dávno patril modelu 911 Turbo. Dnes je to model Porsche 911 Carrera GTS (s 8-st. prevodovkou PDK), ktorý zvládne za 3,3 sekundy šprint z 0 na 100 km/h. Vďačí za to aj upravenému motoru. Preplňovaný trojlitrový šesťvalec typu boxer dostal v porovnaní s modelom Carrera S 22 kW (30 k) výkonu navyše. Jeho maximum sa teraz pohybuje na hranici 353 kW (480 k), doplnených o krútiaci moment až 570 Nm (nárast o 20 Nm).

Výkon však nie je všetko. Porsche šlo v porovnaní s predchádzajúcimi generáciami, ktoré ponúkali iba štandardný športový podvozok v sériovej výbave, o pár krokov ďalej. Modely GTS využívajú totiž upravený podvozok z modelu 911 Turbo (výnimkou je Targa GTS, ktorá využíva podvozok z modelu Targa S s podvozkom PASM), štandardne s adaptívnymi tlmičmi PASM a o 10 mm nižšou svetlou výškou. To znamená použitie pomocných pružín na zadnej náprave, či kolies s centrálnymi maticami z modelu 911 Turbo. Do sériovej výbavy patrí aj športový výfuk špecifický pre GTS a aby ste ho lepšie počuli, inžinieri sa rozhodli vynechať časť zvukovej izolácie interiéru. Plusom je aj nižšia hmotnosť. Zvýšenej dynamike sa prispôsobili aj brzdy. Tie pochádzajú z – hádate správne – Porsche 911 Turbo. To znamená, že vpredu vytvárajú tlak na doštičky až desaťpiestikové strmene. GTS dokonca ponúka aj niečo, čo Turbo nemá: v opcii sa nachádza aj manuálna prevodovka. Má sedem stupňov a o 10 mm skrátenú páku s optimalizovanou kulisou pre ešte presnejšie radenie, ktoré vám vyčarí úsmev na tvári.

V novembri 2021 sa dostane do ponuky aj balík Lightweight Design, vďaka ktorému ušetríte ďalších 25 kg na hmotnosti a získate ešte lepší prehľad o tom, čo si práve myslí výfuk. Popri odľahčenej batérii a karbónových škrupinových sedadlách totiž ponúka aj tenšie sklá zadných okien a zaobíde sa bez zadných sedadiel. Štandardom pre tento balík je natáčanie zadnej nápravy.

Decentné úpravy

Exteriér modelov GTS sa nesie v znamení decentných úprav v prospech športovejšie ladeného dizajnu. Hlavnou témou sú tu zatmavené elementy ako hrana spojlera, kolesá, náduchy na chladenie motora a podobne. Všetky modely GTS sú v podstate vybavené balíkom Sport Desigh. Predné svetlá (štandardne PDLS Plus) sú zatmavené, zadné sú úplne unikátne pre modely GTS.

Vnútri nájdeme volant GT Sport volant, ako aj balík Sport Chrono s prepínačom jazdných režimov. Neplytvalo sa ani Race-Tex poťahovými prvkami. Poslednou novinkou je systém konektivity Android Auto, ktorý sa doteraz značke Porsche vyhýbal.

Zdielať: