Jazda

Walter Röhrl prevetral pripravovanú ostrú verziu modelu Cayenne. Na okruhu jazdí ako závodný špeciál

22. júna 2021
2 minúty čítania

Walter Röhrl prevetral pripravovanú ostrú verziu modelu Cayenne. Na okruhu jazdí ako závodný špeciál

22. júna 2021     2 minúty čítania

Automobilová legenda podrobila najnovšiu verziu Porsche Cayenne záťažovej skúške ešte pred oficiálnym predstavením.

Dvojnásobný majster sveta v rely a ambasádor značky Porsche si na vlastnej koži vyskúšal pripravovanú ostrú verziu SUV modelu Cayenne na okruhu Grand Prix v Hockenheimringu. Jeho očakávania boli prirodzene vysoké, model Cayenne už totiž takmer dvadsať rokov stanovuje štandardy pre kategóriu SUV s dôrazom na jazdné vlastnosti a šoférsky zážitok. Sám Walter Röhrl spomína na prvú generáciu ostrej verzie Cayenne GTS z roku 2006 ako na skutočnú senzáciu: „Boli to terénne vozidlá, s ktorými ste mohli jazdiť ako so športovým autom.“

Nová kapitola pre Cayenne

Vyzerá to tak, že pripravovaná ostrá verzia poslednej generácie modelu Cayenne posunie jazdný zážitok na úplne novú úroveň. Sám Walter Röhrl pri hodnotení jazdnej dynamiky na okruhu označil vrcholný Cayenne za „veľký skok vpred v porovnaní so všetkým, čo prišlo predtým. Toto auto nanovo zadefinuje význam pojmu SUV.“

Zatiaľ čo vizuálne prvky nového Cayenne boli stále z veľkej časti skryté pod čiernou kamuflážou, Röhrl dokázal získať predstavu aspoň o vynikajúcom jazdnom potenciáli nového modelu Cayenne. V sprievode emotívneho zvuku z nového titánového výfukového systému vybaveného centrálne umiestnenými koncovkami odjazdil ambasádor značky na okruhu Hockenheimring niekoľko kôl.

Nový Cayenne ho pritom neprestával baviť: „Auto zostáva neuveriteľne stabilné aj v rýchlych zákrutách a zatáča do nich veľmi precízne. Viac ako kedykoľvek predtým máte pocit, že sedíte skôr v kompaktnom športovom aute než vo veľkom SUV.“ Tajomstvo výborných jazdných vlastností v zákrutách spočíva tiež vo využití aktívnej stabilizácie náklonov Porsche Dynamic Chassis Control. Tento systém minimalizuje bočný náklon vozidla v zákrutách a súčasne znižuje kmitanie auta z boku na bok na zvlnenom podklade.

Pripravovaný model v súčasnosti prechádza záverečným testovaním a prípravou pred spustením sériovej výroby, po oficiálnom predstavení má ambíciu zaradiť sa na vrchol vo svojom segmente. Napriek tomu, že inžinieri pri vývoji venovali maximálnu pozornosť jazdným vlastnostiam a výkonnostným parametrom, jednou z priorít bolo popri tom zachovať tiež dostatočnú mieru komfortu pre každodenné používanie v bežnej premávke.

Láme rekordy

Slová Waltera Röhrla sa pred niekoľkými dňami potvrdili aj na svetoznámom Nürburgringu, kde vrcholná verzia Porsche Cayenne ešte pred oficiálnym predstavením stanovila nový rekord pre sériovo vyrábané SUV.

Jednu z najnáročnejších a najnebezpečnejších tratí s celkovou dĺžkou 20,83 kilometra, ktorú motoristi s obľubou označujú aj ako zelené peklo, zvládlo Porsche za neuveriteľne krátky čas - 7:38,925 minút. Tento rekord dáva všetkým jasne najavo, že nový Cayenne je vo svojej kategórii pripravený ďalej posúvať hranice možného.

Zdielať: